Mercedes klasy S (2021)

Nie tylko studenci i politycy cały czas się czegoś uczą. Dzięki zdalnym aktualizacjom Mercedesy mogą zyskiwać nowe funkcje już po wyjechaniu z salonu. Sprawdź szczegóły.

Stosowany przez Mercedesa system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) pozwala na zdalne aktualizacje „Over the air”. W ten sposób mamy pewność, że korzystamy z najnowszych wersji oprogramowania i systemów samochodu. Ponadto użytkownicy aut z gwiazdą mogą odwiedzić wirtualny sklep Mercedes me Store i aktywować dodatkowe funkcje oraz usługi, a to wszystko bez konieczności wizyty w serwisie.

„Bezprzewodowe aktualizacje nie są dla nas niczym nowym. Nasze wieloletnie doświadczenie i wiele z sukcesem przeprowadzonych kampanii OTA sprawiają, że nasi klienci zawsze mają w swoich samochodach najnowsze oprogramowanie. Zdalna komunikacja nie tylko pozwala na aktualizacje oprogramowania w sprzedanych już autach, ale też na wprowadzanie funkcji, których jeszcze nie wynaleziono. Dzięki temu z biegiem czasu pojazd staje się coraz bardziej użyteczny” – powiedział Georges Massing, szef działu cyfrowego pojazdu i cyfrowej mobilności w Mercedes-Benz AG.

Jak przebiega taka zdalna komunikacja? Gdy tylko Mercedes udostępni nową wersję oprogramowania, na centralnym wyświetlaczu w aucie pojawia się stosowne powiadomienie, a pobieranie i instalacja aktualizacji przebiegają w tle. Co istotne, użytkownik musi wówczas ponownie wyrazić zgodę na aktywację. Dzięki temu samochód ma zawsze „świeże” oprogramowanie. Do przesyłania danych wykorzystuje się mobilną (komórkową) technikę radiową oraz zainstalowany w aucie moduł komunikacyjny – jest to najbezpieczniejszy sposób.

Za pośrednictwem Mercedes me Store możemy wykupić dodatkowe funkcje i usługi.

W ofercie sklepu Mercedes me Store możemy znaleźć dodatkowe funkcje, jak np. interfejsy do integracji ze smartfonem Apple CarPlay lub Android Auto czy radio cyfrowe DAB+. Za pośrednictwem tej aplikacji można również łatwo i szybko odnowić usługi, których abonament wygasł.

Co więcej, niektóre funkcje i usługi nie wymagają nawet instalowania w aucie. To dlatego, że MBUX jest systemem hybrydowym i korzysta z danych oraz oprogramowania, które są przechowywane zarówno w samochodzie, jak i w chmurze. Dotyczy to m.in. asystenta głosowego „Hej Mercedes”, który dzięki połączeniu z chmurą stale uczy się nowych słów i zwrotów.

Dzięki dostępowi do danych z chmury asystent „Hej Mercedes” może nauczyć się rozpoznawania nowych poleceń.

A jak to wygląda w praktyce? Dla przykładu, właściciele Mercedesa klasy A (dotyczy aktualnej generacji modelu, produkowanej od 2018 r.) mogą obecnie skorzystać z usług strumieniowania muzyki TIDAL i Amazon Music, jak również ze sklepu Mercedes me Store poprzez MBUX. Dostępność poszczególnych funkcji zależy oczywiście od wieku auta oraz zastosowanej wersji systemu multimedialnego.

Nowy Mercedes klasy S wyznacza jeszcze wyższe standardy w dziedzinie bezprzewodowej komunikacji. Jego elektroniczna architektura pozwala na zdalną aktualizację ponad 50 jednostek sterujących samochodu oraz całego systemu MBUX, w tym interfejsu centralnego ekranu, bez wizyty w serwisie.

Zobacz również:

Nowy Mercedes-Maybach klasy S – wyzwanie dla lakiernika

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here