Mercedes-Maybach klasy S

Proces lakierowania nowego Mercedesa-Maybacha klasy S jest równie wyjątkowy jak sam samochód. Dowiedz się więcej na ten temat.

Niemiecki producent zapewnia nabywcom Mercedesa-Maybacha klasy S niemal nieograniczone możliwości personalizacji. Na życzenie zamawiającego flagowa limuzyna ze Stuttgartu może otrzymać dwukolorowy lakier ze specjalną linią rozdzielającą – dostępnych jest 10 kombinacji. Taki samochód trafia do niestandardowej lakierni, gdzie nowa powłoka zostaje nałożona ręcznie, a cały proces może zająć nawet tydzień.

Początkowo proces lakierowania dwukolorowego Mercedesa-Maybacha klasy S odbywa się w ramach regularnej produkcji. W lakierni nadwozie zostaje automatycznie i elektrostatycznie pokryte jednolitym lakierem, na który nakłada się jeszcze warstwę lakieru bezbarwnego. Położony na tym etapie kolor finalnie ozdobi jedynie dolną część karoserii.

W kolejnym kroku nadwozie Maybacha zostaje umieszczone w niestandardowej lakierni, gdzie jest ręcznie szlifowane aż do zmatowienia. Po dokładnym oczyszczeniu następuje maskowanie. Projektanci klasy S nie wyznaczyli wyraźnej linii rozdzielającej pomiędzy górnym i dolnym lakierem (np. w formie przetłoczenia na karoserii lub ozdobnej listwy), dlatego niezbędna jest wyjątkowa precyzja, a praca na tym etapie wykonywana jest ręcznie. Oba odcienie rozdziela linia o szerokości zaledwie 4 mm, do nałożenia której używa się specjalnej taśmy klejącej z odpowiednią szczeliną.

Warto przy okazji wspomnieć, że przed maskowaniem linii rozdzielającej drzwi samochodu są dodatkowo obciążane. Ciężarki służą do zasymulowania wagi szyb oraz instalacji, paneli wykończeniowych, głośników i innych elementów wyposażenia. Dzięki temu otrzymuje się gwarancję, że linia rozdzielająca będzie później przebiegać dokładnie na tej samej wysokości.

Mercedes-Maybach klasy S

Po dokładnym zamaskowaniu dolnej części karoserii (która zachowa pierwotny kolor), góra nadwozia zostaje polakierowana całkowicie ręcznie. Pneumatycznie rozpylany lakier jest nanoszony w taki sposób, aby wyglądał jak po malowaniu elektrostatycznym. Wszystko po to, żeby montowane na późniejszym etapie elementy (np. zderzaki) dokładnie pasowały do wykończenia farby.

Przed całkowitym wyschnięciem nowego lakieru, taśma maskująca zostaje ostrożnie usunięta. Całe nadwozie ponownie zostaje pokryte warstwą lakieru bezbarwnego. Musi to nastąpić w bardzo krótkim czasie, aby krawędzie na łączeniu warstw farby „zlewały się” ze sobą i nie były wyczuwalne w dotyku. To jeden z tych detali, które odróżniają Maybacha od konkurencji, gdzie linia podziału jest namalowana. Jeśli eksperci z niestandardowej lakierni nie są zadowoleni z końcowego efektu, nadwozie zostaje ponownie zmatowione i od nowa powtarza się cały proces lakierowania.

Więcej na temat Mercedesa-Maybacha klasy S:

Mercedes-Maybach klasy S – oficjalne zdjęcia i informacje

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here