Używane BMW serii 1 (2004-2011) – OPINIE

Kompakt premium swoje kosztuje, ze nie będą to pieniądze wyłącznie za znaczek na masce. Oto opinie o BMW 1 zebrane w programie Wybór Kierowców.

W porównaniu z poprzednikiem (BMW serii 3 E46 Compact), seria 1 jest już osobnym modelem, zachowującym design większych braci. Auto stało się takim hitem, że później do oferty dołączyło coupe (E82) i cabrio (E88). Jak przystało na BMW, nawet najmniejszy model ma tylny napęd i jest to ewenement w klasie kompaktowej. Napęd w połączeniu z mocnymi silnikami zapewnia niesamowite doznania podczas jazdy i tzw. „gokartowe” prowadzenie. Warto też pamiętać, że seria 1 jest wzorem pod względem wyważenia. Czytelnicy doskonale oceniają poziom wykończenia, jak i wyciszenia.

Uważaj na rozrząd

Na osiągi BMW serii 1 nie można narzekać, bo już podstawowe odmiany 116i i 118i sprawnie napędzają auto. Diesle natomiast umiejętnie połączą przyjemność z jazdy z optymalnym spalaniem. Zaoszczędzone na paliwie pieniądze niestety trzeba będzie przeznaczyć na naprawy rozrządu, który psuje się w autach poliftingowych. Prostsze konstrukcyjnie wersje sprzed liftu nie mają z nim problemu, podobnie jak z filtrem cząstek stałych. Kłopoty z rozrządem nie ominą też „benzyniaków” – w nich wadliwy napinacz może spowodować jego przeskoczenie.

BMW 1 opinie kierowców

Zalety

„Wykończenie z bardzo dobrych materiałów. Wszystko przyjemne w dotyku”

„Autem jeździ się fantastycznie. Jest przyjemne, świetnie się nim manewruje i trzyma się drogi jak gokart”

„Mimo że to BMW, koszty utrzymania są na normalnym poziomie, a niektóre części nawet tańsze od VW”

„Bardzo dobre wyciszenie. Silnika praktycznie nie słychać, nawet przy wyższych prędkościach autostradowych’

„Auto reaguje na każdy ruch kierownicą”

 

Wady

„W aucie popsuło się wiele drobiazgów. Część problemów nie usunięto w ASO nawet w ramach gwarancji”

„Sterowanie szybami jest bardzo przesunięte do tyłu – trzeba wyginać rękę”

„Skrzynia biegów byłaby idealna, gdyby nie problemy z jedynką, która nie chce czasami wejść”

„Auto w środku jest bardzo małe. To koszt napędu na tył”

BMW serii 1 podsumowanie

Kompakt BMW jest rzadko kupowany przez rodziny, dlatego mała ilość miejsca w kabinie i niepraktyczne rozwiązania schodzą w nim na drugi plan. Jeśli ktoś chce mieć nieduże, zwinne i szybkie auto, seria 1 będzie idealna. Trzeba tylko odłożyć sporo pieniędzy na jego zakup (ceny od 15 tys. zł) i późniejszą eksploatację.

BMW serii 1 E81-E87 (2004-2011) dane techniczne

BMW serii 1 wymiary

Dł./szer./wys.422/175/143 cm
Rozstaw osi260 cm
Pojemność bagażnika330-1150 l

BMW serii 1 silniki

Silnik1.6 (116i)2.0 (118i)2.0 (120i)3.0 (130i)3.0 T (135i)
Pojemność1596 ccm1995 ccm1995 ccm2996 ccm2996 ccm
Paliwobenz.benz.benz.benz.biturbo benz.
Maks. moc115 KM129 KM150 KM265 KM306 KM
Maks. moment150 Nm180 Nm200 Nm315 Nm400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,9 s9,4 s8,7 s6,1 s5,3 s
Prędkość maks.200 km/h208 km/h217 km/h250 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa7,5 l/100 km7,3 l/100 km7,5 l/100 km9,2 l/100 km9,2 l/100 km

Silnik2.0 d (118d)2.0 d (120d)
Pojemność1995 ccm1995 ccm
Paliwoturbodieselturbodiesel
Maks. moc122 KM163 KM
Maks. moment280 Nm340 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,0 s7,9 s
Prędkość maks.201 km/h220 km/h
Śr. zużycie paliwa5,6 l/100 km5,7 l/100 km

BMW 1 oceny użytkowników

Ocena użytkowników

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność
 

Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]