LogotypyLogo Porsche – jak zmieniało się logo tej słynnej marki?

Logo Porsche – jak zmieniało się logo tej słynnej marki?

Porsche od zawsze kojarzyło się z innowacją, szybkością i wysoką jakością. Nawet logo marki przez lata nie zmieniało się w znaczący sposób. Jak dziś wygląda logo Porsche?

Krótka historia marki Porsche

Porsche to niemiecka marka samochodowa, specjalizująca się w produkcji pojazdów luksusowych i sportowych. Firma została założona w 1931 roku, a jej nazwa jest hołdem dla jej założyciela, Ferdinanda Porsche. Dziś jedna z najbardziej znanych na świecie marek samochodów premium jest własnością Grupy Volkswagen i dystrybuuje swoje samochody na całym świecie. Porsche to marka, która ceni tradycje i łączy je z innowacjami. Wszystkie luksusowe samochody marki charakteryzują się ponadczasową elegancją i pięknem na zewnątrz oraz najnowszymi technologiami wewnątrz.

Jak zmieniało się logo Porsche?

Podróż z logo Porsche rozpoczyna się jeszcze przed oficjalnym utworzeniem firmy. Ponieważ marka powstała w Stuttgarcie, przyjęła istniejący herb Wirtembergii jako oficjalną identyfikację wizualną. Miasto Stuttgart było stolicą Wirtembergii, słynącej ze stadnin koni, a to bardzo mocno wpłynęło na późniejsze wersje logo Porsche. Herbem Wirtembergii była duża tarcza herbowa, przedstawiająca dwa jelenie – po jednym z każdej strony. Centralna tarcza zawiera pasiaste czerwone i czarne elementy oraz sekcje z trzema porożami, które pojawiają się do dziś w logo Porsche.

Logo Porsche (1922 – 1938) – herb Wirtembergii

W 1938 roku wprowadzono alternatywny herb dla regionu Stuttgartu, który dodatkowo zainspirował logo Porsche. Został on wprowadzony wraz z herbem Wirtembergii w 1948 roku. Tarcza Stuttgartu przedstawia stającego dęba czarnego konia na żółtym tle – to obraz, który większość kojarzy z Porsche.

Logo Porsche (1938 – 1948) – herb Stuttgartu

Tarczą dla Wirtembergii był obraz z czerwonymi i czarnymi liniami oraz zestaw trzech poroży w dwóch sekcjach. Warto zauważyć, że w lewym dolnym rogu tarczy poroże staje się stopniowo mniejsze od góry do dołu.

Logo Porsche (1948 – 1952) – herb Wirtembergii

W 1952 roku zaczęły pojawiać się pierwsze pomysły na nowy emblemat Porsche. Powstał szkic potencjalnego symbolu marki, który jest podobny do tego, który znamy dzisiaj. Obraz przedstawiał herb Stuttgartu nałożony na herb Wirtembergii. Godło zawierało również nazwę „Porsche” napisaną bezszeryfowymi literami na górze tarczy.

Logo Porsche (1952 – 1963)

W 1963 roku emblemat Porsche został zaktualizowany – tym razem w znacznie bardziej szlachetnie wyglądających odcieniach złota, czerwieni i czerni. Złoty kolor zastąpił poprzednią żółtą kolorystykę starszych wersji logo Porsche. Zmiana koloru żółtego na złoty sprawia, że obecne logo Porsche lepiej demonstruje idee bogactwa i luksusu. Dzisiejsze logo Porsche zawiera również nazwę „Porsche” napisaną wielkimi literami bezszeryfowymi oraz słowo „Stuttgart”, aby zwrócić uwagę na początki firmy. Logo jest obecne na autach i w identyfikacji wizualnej od 1963 roku praktycznie bez istotnych zmian. Z biegiem lat zmieniały się delikatnie proporcje emblematu, pojawił się czarny napis Porsche w górnej części itp.

Logo Porsche (1963 – obecnie)
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji