LogotypyLogo Kia – jak zmieniało się logo tej koreańskiej marki?

Logo Kia – jak zmieniało się logo tej koreańskiej marki?

Od początku istnienia marki Kia, jej logo zmieniało się kilka razy i niemal zawsze były to zmiany radykalne. Jak teraz wygląda logo Kia?

Krótka historia marki Kia

Kia to południowokoreańska korporacja produkująca samochody, która została założona w 1944 roku i na początku zajmowała się produkcją rowerów. Dziś Kia jest jednym z największych producentów samochodów w Azji, który dystrybuuje swoje pojazdy na całym świecie. Rozwój tego producenta przebiegał niezwykle dynamicznie. Postęp, jakich dokonała ta marka na przestrzeni lat, jest imponujący. Stosowana do dziś nazwa Kia powstała z połączenia wyrazów ki (기), co oznacza „powstać” lub „wychodzić” oraz „- a” (아), co w koreańskim oznacza Azję. Nazwa Kia tłumaczona może być jako „powstać w Azji” lub „wyjść z Azji”

Jak zmieniało się logo Kia?

Pierwsze logo KIA zostało zaprojektowane, gdy firma koncentrowała się na produkcji rowerów. Składał się z wzoru trzech diamentów z kołem zębatym pośrodku. Nazwa firmy została umieszczona wewnątrz koła zębatego i oprawiona w inny diament. Było to dość skomplikowane w formie dzieło jak na swoje czasy.

Logo Kia (1944 – 1964)

W 1960 roku zmienił się profil firmy i KIA rozpoczęła produkcję samochodów i motocykli licencyjnych (na mocy umów z Hondą i Mazdą). Nowe logo przedstawiało zielone kółko z ukośną linią wychodzącą z niego i kierującą się w górę i w prawo. Emblemat przypominał odwróconą literę Q.

Logo Kia (1964 – 1986)

Od 1986 roku logo KIA składało się ze stylizowanego znaku słownego, wykonanego grubym pogrubionym napisem niestandardowego kroju, z falowaną linią zastępującą górny pasek litery „K”.

Logo Kia (1986 – 1994)

W 1990 roku zaprojektowano podstawę obecnego logo KIA. Poziomo umieszczony owal ze znakiem słownym w środku. Czerwień i biel to stały się oficjalną paletą kolorów, gdzie czerwony reprezentuje pasję i energię firmy, a biały oznacza czystość i lojalność. Niestandardowy krój pisma znaku słownego jest prosty i przejrzysty, a jedynym unikalnym elementem napisu jest brak poziomego paska w literze „A”.

Logo Kia (1994 – 2012)

W 2012 r. poprzedni emblemat został tylko nieznacznie dopracowany. Linie stały się bardziej odważne i wyraźne, kolory – jaśniejsze. Logo KIA jest przykładem minimalistycznego designu, który jest stylowy i ponadczasowy. Nie ma żadnych dodatków, ale istota marki jest czytelna.

Logo Kia (2012 – 2020)

Przeprojektowanie z 2020 roku wprowadza nowoczesny i futurystyczny styl do identyfikacji wizualnej KIA, minimalizując elementy na plakietce, zachowując jednocześnie wyjątkowość i rozpoznawalność marki. Nowe logo składa się ze stylizowanego czerwonego napisu, w którym wszystkie trzy litery są ze sobą połączone, „K” połączono z „I” w górnym punkcie, a „I” z „A” – na dole, a to sprawia, że znak słowny wygląda jak litery cyrylicy „КИ”. Ciekawie wyglądają również lewy górny i prawy dolny narożnik – są ścięte, jakby nie mieściły się w niewidzialnej ramie.

Logo Kia (2020 – obecnie)
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji