NowościRozrywka10 niesamowitych aut z Japonii - HISTORIA

10 niesamowitych aut z Japonii – HISTORIA

5 Nissan Exa

Kompaktowe, usportowione auto, znane w Ameryce jako Pulsar NX. Miało wyjątkową konstrukcję tylnych paneli karoserii, umożliwiających szybką przemianę auta w coupe, cabrio, targę lub shooting brake’a.

Nissan Exa
Nissan Exa

6 Nissan Pao

Bazował na Micrze pierwszej generacji, ale miał karoserię z stylu retro o długości 374 cm, a pod maską litrowy silnik o mocy 52 KM. Przez dwa lata wyprodukowano ponad 50 tysięcy egzemplarzy, które wyprzedały się w ciągu pierwszych trzech miesięcy od momentu jej rozpoczęcia.

Nissan Pao
Nissan Pao

7 Nissan Figaro

Niewielki kabriolet retro, również bazujący na Micrze I (374 cm długości). Przez jeden rok produkcji (1991) powstało 20 tysięcy tych aut, napędzanych turbodoładowanym, litrowym silnikiem generującym 77 KM.

Nissan Figaro
Nissan Figaro

8 Suzuki Cappuccino

Miniroadster ze składanym dachem typu hardtop, wytwarzany w latach 1991-1997. Samochodzik mierzył 329,5 cm i zabierał na pokład dwie osoby. Do napędu użyto silnika o pojemności 657 ccm z turbo. Osiągał 64 KM mocy i rozpędzał ważący 725 kg samochodzik w 11,3 s do 100 km/h.

Suzuki Cappuccino
Suzuki Cappuccino

9 Autozam AZ-1

Mimo mikroskopijnych wymiarów (329 cm długości, 115 wysokości) zachował cechy aut supersportowych – miał otwierane do góry drzwi, a także umieszczony między kabiną a tylną osią silnik. Miał on jedynie litr pojemności, ale dzięki turbodoładowaniu rozwijał 64 KM. Auto sprzedawano jako Suzuki Cara lub pod należącą do Mazdy marką Autozam.

Autozam AZ-1
Autozam AZ-1

10 Suzuki X-90

W pewnym sensie był prekursorem SUV-ów. Bazował na Grand Vitarze, ale miał tylko dwa miejsca i nadwozie typu targa ze zdejmowanym dachem. Mierzył 371 cm i mógł mieć napęd tylko na tył. Pod maską: benzyniak 1.6/97 KM.

Suzuki X-90
Suzuki X-90
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji