Używany Fiat Freemont (2011-2016) – OPINIE

SUV od Fiata z amerykańskimi korzeniami. Mimo niszowego charakteru to ciekawa oferta dla rodzin. Sprawdzamy opinie kierowców o Fiacie Freemont.

Siedmioosobowy van z predyspozycjami SUV-a przybył do nas zza Oceanu i na początku nazywał się Dodge Journey. Od 2011 roku występował już z logiem Fiata. Freemonty w porównaniu do Dodge’ów wyróżniały się znacznie lepszą jakością wykonania, ale też silnikami – volkswagenowskie TDI zostały zastąpione przez jednostki wysokoprężne opracowane przez Włochów. To bardzo polecane silniki, słynące z wysokiej niezawodności i dobrych osiągów (moc 140-170 KM). Dla amatorów szybkiej jazdy przewidziano również jednostki V6 o mocy nawet 280 KM.

Pojemny i komfortowy

Fiat Freemont jest przestronnym autem, z powodzeniem mieszczącym 7 osób. Gdy złożymy dwa dodatkowe fotele w bagażniku, jego pojemność rośnie aż do 600 litrów. Przyzwoicie wypada też kwestia komfortu jazdy i wyposażenia, natomiast jakość wykonania, mimo że o wiele lepsza niż w amerykańskim odpowiedniku, odstaje od europejskich konkurentów.

Ma swoje bolączki

Mechanicznie nietypowy Fiat miewa problemy z układem hamulcowym, który nie wytrzymuje odciążenia kompletem pasażerów. Praca zawieszenia również pozostaje kwestią sporną – dające się słyszeć stuki są podobno wadą fabryczną, z którą nie da się nic zrobić. Użytkownicy na plus oceniają jednak dostępność serwisu i koszty części, chociaż od marki Fiat można by oczekiwać czegoś więcej.

Fiat Freemont – opinie kierowców

Zalety

“Za niespełna 50 tys. zł kupiłem krajowy, bezwypadkowy egzemplarz w 7-miejscowe wersji z dieslem i napędem 4×4 z 2012 roku. To wyjątkowo atrakcyjna cena.”

“Diesel 170 nie jest może najcichszy, ale zużywa ok. 8-9 l/100 km, ma niezłe osiągi i na dystansie 130 tys. km nie wystąpiła w nim żadna usterka.”

“Z tyłu mieszczą się dwie osoby i 145 litrów bagażu. Po złożeniu dodatkowych foteli bagażnik ma prawie 600 litrów.”

 

Wady

“Fiat poprawił jakość wykończenia tego modelu, ale i tak jest gorsza od jakości większości droższych rywali.”

“Od początku mam problemy z układem hamulcowym. Sporo jeżdżę z kompletem pasażerów na dalszych trasach i przednie tarcze nie wytrzymują obciążenia. Szybko się krzywią, auto wpada w wibracje podczas hamowania.”

“Zawieszenie pracuje dość głośno. W serwisie okazało się, że ten typ tak ma i zrezygnowałem z szukania źródeł skrzypienia i stuków.”

Fiat Freemont – podsumowanie

Za Freemonta z początku produkcji zapłacimy już 30 tysięcy złotych, ale warto dopłacić do młodszych egzemplarzy, najlepiej z dieslem pod maską. To niewiele, zważywszy na to, ile miejsca samochód oferuje w środku, a przy tym daje poczuć lekko amerykańskiego ducha.

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność