UżywaneOpinieUżywany Peugeot 208 II (od 2019 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używany Peugeot 208 II (od 2019 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Obecna generacja Peugeota 208 miała premierę w 2019 roku, ale wydaje się, jakby to auto dopiero opuściło deski kreślarskie. Ma świetny design, zwinny charakter i nowoczesne wnętrze. Jakie są opinie o tym aucie i czy warto rozważyć jego zakup?

Już poprzednia generacja Peugeota 208, która była oferowana w latach 2012-2019, prezentowała się świetnie i wersje po liftingu nawet dziś zwracają na siebie uwagę, ale model zaprezentowany w 2019 roku całkowicie zmienił postrzeganie segmentu B we francuskim wydaniu. Peugeot pokazał, że małe auto nie musi wyglądać skromnie, nie musi też mieć ugrzecznionego wnętrza i tylko namiastki tego, co oferują modele z wyższych półek cenowych. Samochód cechują ostre, dynamiczne linie, rewelacyjnie wyglądające światła i wnętrze, które nawet dziś robi wrażenie na wielu kierowcach przyzwyczajonych do stonowanej, tradycyjnej stylistyki innych modeli z tego segmentu. Zresztą Peugeot 208 II to nie tylko innowacyjna stylistyka, ale i zmodernizowana ergonomia, tj. niewielka kierownica umieszczona niemal na kolanach kierowcy oraz szeroki panel zegarów, który obserwujemy znad wieńca „konsolowej” kierownicy. Jednym się to podoba i momentalnie doceniają walory takiego rozwiązania, inni nawet nie chcą spróbować i oczami wyobraźni widzą, że to nie wygodna pozycja. Jak jest w rzeczywistości? O tym za chwilę, tymczasem przyjrzyjmy się bliżej stylistyce zewnętrznej Peugeota 208 II.

Peugeot 208 II - tył
Niebieski lub żółty lakier, czarne wstawki i akcenty – w takim wydaniu 208-ka prezentuje się świetnie.

Używany Peugeot 208 II – wymiary, nadwozie

Mały, zwinny, a z bardzo ciekawym charakterem i w odpowiedniej konfiguracji, rewelacyjną stylistyką. Wystarczy ciekawy kolor, np. czerwony, niebieski lub żółty, aby uwydatnić liczne ciekawostki i stylistyczne smaczki. Jeśli dodatkowo jest to odmiana GT Line (lub GT – w zależności od rocznika) z czarnymi wstawkami przy nadkolach i co najważniejsze, LED-owymi światłami z przodu i z tyłu, mamy przepis na rzucające się w oczy, choć niewielkie i ekonomiczne auto miejskie. Przednie światła z „kłami” nadają całości agresywnego wyglądu. Duży grill z drobnymi zdobieniami, logo w postaci lwa oraz nazwą modelu wyżej robią wrażenie i budzą zainteresowanie innych kierowców. Linia boczna z delikatnymi przetłoczeniami i wspomnianymi czarnymi nadkolami w topowych wersjach również prezentuje się ładnie, a z tyłu znajdziemy kolejne ciekawe rozwiązania, tj. czarną listwę łączącą LED-owe lampy z ciekawą sygnaturą świetlną. Jest także czarna wstawka w zderzaku przypominająca dyfuzor. Całość prezentuje się świetnie, choć w bazowych wersjach z niewielkimi felgami i z szarym lub białym lakierem wszystkie ciekawe elementy stylistyczne są skutecznie tuszowane. Wymiary Peugeota 208 II to 4055 mm długości, 1765 mm szerokości i 1430 mm wysokości. Rozstaw osi to 2540 mm.

Peugeot 208 II - przód
Co prawda wersja GT Line wygląda najciekawiej, ale i tak główną rolę grają rewelacyjnie wyglądające lampy LED.

Używany Peugeot 208 II – wnętrze, bagażnik

Już pierwszy rzut oka na wnętrze zdradza, że „coś tu jest nie tak”. W istocie, bowiem wyświetlacz z prędkościomierzem i obrotomierzem został zaprojektowany tak, aby można go było oglądać znad kierownicy, a nie przez nią. Na początku zajęcie odpowiedniej pozycji wg. starych przyzwyczajeń może być problemem, a próba ustawienia kierownicy „po staremu” tj. wysoko, aby zegary były widoczne przez wieniec nie ma sensu. Kierownica jest niewielka i ma specyficzny kształt, więc widok przez nią będzie bardzo ograniczony. Należy ustawić kierownicę tak, aby górna część wieńca zrównała się z dolną częścią zegarów. Początkowo jest to dziwne i irytujące, ale już po kilku kilometrach można nabrać wprawy. Ja podczas jazd testowych Peugeotem 208 na początku czułem się dziwnie, ale po przyzwyczajeniu taka pozycja dawała mnóstwo frajdy. Zdecydowanie zalecamy jazdę próbną modelem 208, najlepiej w zalecanej pozycji dla tego modelu. Może się okazać, że szybko złapiemy o co chodzi, lub kompletnie nie przekonamy się do takiej pozycji.

Peugeot 208 II - deska rozdzielcza
Po zajęciu miejsca za kierownicą można się poczuć bardzo nieswojo, ale nie warto skreślać 208-ki bez jazdy próbnej!

Wewnątrz z przodu jest dużo miejsca. Niestety, z tyłu jest trochę ciaśniej niż u głównych rywali 208-ki. Zastosowane materiały sprawiają, że wnętrze wydaje się ekskluzywne i pasuje do małych samochodów klasy premium, takich jak Audi A1 czy BMW serii 1, a nie tańszych odpowiedników. Brak fizycznych przycisków dla większości drugorzędnych elementów sterujących oznacza, że ​​​​trzeba przejść przez ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, aby dostosować takie rzeczy, jak temperatura klimatyzacji, a to może rozpraszać podczas jazdy. Sam system info-rozrywki jest dość przeciętny, ma niewiele funkcji i nieprzejrzyste menu, ale łączność z Android Auto oraz Apple CarPlay w większości przypadków rozwiązuje problem. Bagażnik nie jest tak duży jak np. w Seacie Ibiza i Volkswagenie Polo , ale wciąż mieści pięć walizek podręcznych. Jego pojemność to 311 litrów, a po złożeniu oparć kanapy – 1106 litrów.

Używany Peugeot 208 II – silniki

Oferta silnikowa nie jest specjalnie obszerna, ale obejmuje naprawdę wystarczające do tego modelu silniki. Bazowa jednostka 1.2 PureTech o mocy 75 KM może być nieco za słaba, ale już 100-konna wersja, dysponująca momentem obrotowym 205 Nm powinna sprostać większości wymagań. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 188 km/h przy średnim zużyciu paliwa na poziomie około 5,6 l/100 km. Topowa wersja o mocy 130 KM i momencie obrotowym 230 Nm to propozycja dla wymagających, którzy lubią dynamiczną jazdę. Tutaj sprint do setki zajmuje przyzwoite 8,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 208 km/h. Spalanie jest nieznacznie wyższe – średnio 5,7 l/100 km.

Peugeot 208 II - silnik
Już 100-konny silnik 1.2 Puretech zapewnia wystarczającą dynamikę, ale 130 KM w tak małym aucie daje także sporo frajdy.

Alternatywa? W ofercie wciąż jest jeszcze silnik Diesla, tj. 1.5 BlueHDi o mocy 100 KM i momencie obrotowym 250 Nm, który świetnie sprawdza się w dłuższych trasach i niedostatki w kulturze pracy i problemy z filtrem DPF wynagradza świetnym spalaniem – w trasie można zejść poniżej 4 l/100 km. Osiągi też są przyzwoite, bowiem przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nieco ponad 10 sekund. Dla tych, którzy nie zamierzają opuszczać miasta i chcą traktować Peugeota 208 jako pojazd tylko miejski, przygotowano wersję e-208. To model z napędem elektrycznym, wyposażony w silnik o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm. Jak przystało na auto elektryczne, przyspieszenia do prędkości miejskich są imponujące, choć i sprint do setki odbywa się w świetnym tempie – zaledwie 8,1 sekundy. Prędkość maksymalna to 150 km/h, a zasięg w warunkach miejskich powinien przekroczyć 300 km.

Peugeot 208 II - silnik
Jeśli komuś nie przeszkadza zasięg i wysoka cena, wersja elektryczna da sporo frajdy z jazdy i spore oszczędności (o ile mamy gdzie tanio ładować baterię).

Używany Peugeot 208 II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Rewelacyjna, oryginalna i śmiała stylistyka nadwozia”.

„Zaskakująco ergonomiczne i praktyczne wnętrze o oryginalnym wyglądzie”.

„Układ jezdny z optymalnym połączeniem komfortu i przyjemności prowadzenia”.

„Oszczędne i dynamiczne silniki (pomijając bazową benzynę)”.

 Wady 

„Specyficzny układ kokpitu nie każdemu przypadnie do gustu”.

„Nawet jak na auto z segmentu B, na kanapie miejsca jest niewiele”.

„Niektóre rozwiązania są niewygodne (np. sterowanie klimatyzacją)”.

„Szkoda, że nie ma mocniejszych, sportowych wersji”.

Używany Peugeot 208 II – awaryjność, typowe usterki

Przed zakupem warto pamiętać o standardowych rzeczach, które powinny być na liście poszukującego auta z segmentu B. Należy przede wszystkim obejrzeć nadwozie pod kątem uszkodzeń, wgnieceń, niefachowych lub zatuszowanych napraw itp. To auto miejskie, więc może mieć drobne szkody lakiernicze i porysowane felgi, ale nie warto godzić się na duże uszkodzenia, które mogą kryć poważne problemy, jak np. uszkodzone zawieszenie czy krzywe felgi. Poza tym trudno oczekiwać od auta tak świeżego niekorzystnej historii dotyczącej awaryjności. Jeśli ktoś zamierza jeździć głównie po mieście, powinien celować w 100- lub 130-konne silniki 1.2 PureTech. Model z 75-konną wersją może być tańszy ze względu na bazowe wyposażenie dostępne tylko z tą jednostką. Silnik Diesla sprawdzi się w trasie, ale w mieście będzie generował problemy z filtrem cząstek stałych.

Peugeot 208 II - ekran
System info-rozrywki jest nieintuicyjny i często się zawiesza.

Używany Peugeot 208 II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Peugeocie 208 II znajduje się na podszybiu w lewym dolnym rogu, widoczny przez szybę z zewnątrz, jak również w okolicy mocowania prawego amortyzatora pod maską. Oprócz tego naklejka z numerem VIN umieszczona jest na słupku B po stronie kierowcy pod drzwiami.

Peugeot 208 II - VIN

Używany Peugeot 208 II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 125 ogłoszeń dotyczących używanego Peugeota 208 II. Przykładowo egzemplarz z 2020 roku z silnikiem 1.5 BlueHDi o mocy 100 KM z przebiegiem 19 000 kilometrów to koszt 63 000 złotych. Za około 90 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2020 roku z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM i przebiegiem 26 000 kilometrów.

Używany Peugeot 208 II – podsumowanie

Jeśli ktoś szuka nietuzinkowego, odważnego i zwracającego na siebie uwagę auta miejskiego, trudno o lepszą propozycję, niż Peugeot 208 II. Co prawda pozycja za kierownicą jest specyficzna i nie każdemu przypadnie do gustu, ale funkcjonalność i ergonomia są bez zarzutu. Silniki są oszczędne i w wersjach o mocy od 100 KM dość dynamiczne, choć jeśli ktoś szuka przestrzeni i sportowych emocji, musi poszukać gdzie indziej.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Peugeotach:

Używany Peugeot 208 I (2012-2019) – opinie użytkowników

Używany Peugeot 2008 I (2013-2019) – opinie użytkowników

Peugeot 208 II - bok

Peugeot 208 II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 405/176/143 cm
Rozstaw osi 254 cm
Pojemność bagażnika 311-1106 l
Peugeot 208 II – dane techniczne, osiągi, spalanie 
Silnik 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.5 BlueHDi elektryczny (e-208)
Pojemność 1199 cm³ 1199 cm³ 1199 cm³ 1499 cm³ 50 kWh
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo turbodiesel elektr.
Maks. moc 75 KM 100 KM 130 KM 100 KM 136 KM
Maks. moment 118 Nm 205 Nm 230 Nm 250 Nm 260 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,2 s 9,9 s 8,7 s 10,2 s 8,1 s
Prędkość maks. 174 km/h 288 km/h 208 km/h 188 km/h 150 km/h
Śr. zużycie paliwa/zasięg 5,5 l/100 km 5,6 l/100 km 5,7 l/100 km 4,2 l/100 km 340 km

Używany Peugeot 208 II – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji