Peugeot 2008 I

Francuski crossover cieszy się dobrymi opiniami kierowców. Jest przestronny, ma oszczędne silniki i przyjemnie się prowadzi, a do tego jest bezawaryjny i wolno traci na wartości. Oto opinie o używanym Peugeocie 2008 I.

Boom na crossovery sprawił, że Peugeot zastąpił swoje najmniejsze kombi – model 207 SW – uterenowionym 2008. Klienci otrzymali nie tylko modnie wyglądające auto. Wysoko poprowadzona linia dachu sprawia, że Peugeot 2008 ma przestronne wnętrze. Wraz z wysoko osadzonymi siedziskami foteli ułatwia ona też wsiadanie, wysiadanie czy przypinanie dzieci do fotelików. Pozycja za kierownicą jest lekko podniesiona względem zwykłych hatchbacków. Do poziomu znanego z SUV-ów nieco jednak brakuje. W przypadku Peugeota 2008 uterenowiony wygląd to tylko gra pozorów. Samochód został zbudowany na użytej wcześniej w modelu 208 płycie podłogowej PF1. Prześwit został zwiększony do umiarkowanych 16,5 cm (dla porównania – w Renault Captur wynosi on 170 mm, a w Dacii Sandero Stepway – 207 mm), co wystarcza jedynie do jazdy po zniszczonych drogach bez obaw o stan podwozia. Napęd na cztery koła nie był dostępny nawet za dopłatą. Peugeot proponował jedynie system Grip Control – rozbudowaną kontrolę trakcji z programami do jazdy po różnych nawierzchniach, która utrzymywała na nich optymalne buksowanie kół.

Peugeot 2008 I
Peugeot 2008 nie był oferowany z napędem 4×4. Kto szuka auta lepiej sprawdzającego się na gruntowych drogach, powinien szukać egzemplarza z rozbudowaną kontrolą trakcji Grip Control. Jej obecność zdradza znajdujące się w kabinie pokrętło do wyboru programu do jazdy po różnych nawierzchniach.

Mimo niekrótkiej obecności na rynku, pierwsze wcielenie 2008 nadal prezentuje się nowocześnie i stanowi rozsądną alternatywę dla drogich, nowych crossoverów. Ile trzeba wydać na używanego Peugeota 2008 I? Jak z jego awaryjnością? Oto opinie o używanym Peugeocie 2008 I.

Peugeot 2008 I
W ramach liftingu (2016 r.) przemodelowano przednią część nadwozia Peugeota 2008 I. Sporo zmian zaszło także pod maską, m.in. zniknął silnik 1.6 VTi.

Używany Peugeot 2008 I – wnętrze

W Peugeocie 2008 I pojawiło się oryginalne wnętrze z kierownicą o małej średnicy i umieszczonym nad nią panelem wskaźników (i-Cockpit) – ten trend przywędrował wprost z modelu, na którym bazuje, czyli 208 I. Rozwiązanie wymaga przyzwyczajenia, ale okazuje się ergonomiczne. Pewne powody do narzekania dają natomiast detale – np. niezbyt pojemne kieszenie w drzwiach, małe i niefortunnie umieszczone uchwyty na kubki czy kierownica przesłaniająca w określonych położeniach fragmenty panelu wskaźników. Do wykończenia wnętrza użyto niezłych materiałów, choć nie dotyczy to m.in. wykładziny bagażnika czy dywaników podłogowych. W bogatszych wersjach wyposażeniowych znajdziemy rozbudowane multimedia z przejrzystym, dotykowym ekranem o ładnej grafice: prawdę mówiąc, nie ustępuje on niektórym systemom z aktualnie produkowanych aut. Pewne zastrzeżenia płyną w stronę reagowania wyświetlacza na dotyk.

Fotele budzą mieszane odczucia. Część kierowców uważa, że są wygodne, inni twierdzą, że mogłyby być bardziej sprężyste, co podniosłoby komfort na dłuższych trasach. Na pewno warto je pochwalić za optymalny poziom podparcia bocznego. W drugim rzędzie wygospodarowano podobną ilość miejsca jak w samochodach kompaktowych, z tym że Peugeot 2008 punktuje większą swobodą w obrębie głów. Wrażenie przestronności dodatkowo potęguje obfite przeszklenie nadwozia. Do bagażnika wejdzie 350 l pakunków. Nie ma on co prawda idealnie ustawnego kształtu, niemniej dostępne są praktyczne haki na torby czy wnęki na drobiazgi. Po złożeniu kanapy powstaje 1194 l równej przestrzeni bagażowej.

Używany Peugeot 2008 I – silniki

Trzonem oferty wśród silników benzynowych są trzycylindrowe jednostki 1.2 PureTech – wolnossące z pośrednim wtryskiem paliwa (82-83 KM, znane też jako VTi) oraz turbodoładowane z wtryskiem bezpośrednim (110-131 KM). Jedynym benzynowym czterocylindrowcem była wolnossąca jednostka 1.6 VTi (120 KM). Alternatywą są doskonałe diesle – 1.4 HDi (68 KM), 1.5 HDi (102 i 120 KM) oraz 1.6 HDi (92, 99, 115 i 120 KM). Diesle zużywają średnio niecałe 5 l/100 km. Silniki benzynowe, w zależności od stylu i warunków jazdy, potrzebują 1-2 l/100 km więcej. Wybrane wersje silnikowe były oferowane z automatycznymi skrzyniami. Lepszym wyborem są klasyczne „automaty” z przetwornikiem momentu obrotowego, dostępne w odmianach 1.2 PureTech (6-biegowe) i 1.6 VTi (4-biegowe). Nie polecamy zautomatyzowanych przekładni z odmian 1.2 VTi oraz diesli 1.5/1.6 HDi. To zautomatyzowane mechanizmy z siłownikami odpowiadającymi za zmienianie biegów i obsługę sprzęgła. Nie zachwycają prędkością działania, sposobem pracy skracają żywotność sprzęgła, a w przypadku awarii ich osprzętu okazują się dosyć drogie w naprawach.

Używany Peugeot 2008 - dane techniczne
Trzycylindrowych silników benzynowych nie należy się obawiać. Jednostki 1.2 z rodziny PureTech okazały się trwałe i wolne od poważniejszych problemów.
Peugeot 2008 I
Benzynowy 1.6 VTi zniknął z oferty już w 2015 r. Ma on trwalszy rozrząd od turbodoładowanych odmian THP montowanych w większych Peugeotach.

Używany Peugeot 2008 I – opinie użytkowników

 Zalety 

„Autko jeździ bardzo dobrze, fajnie przyspiesza, jest nieźle wyposażone z rewelacyjnym wnętrzem”

„Kierowca ma pełną regulacji fotela i zajęcie optymalnej pozycji jest łatwe”

„Zawieszenie jak dla mnie super, wystarczająco sztywne, ale zbierające nierówności gdy trzeba”

„Peugeot 2008 jest bardzo fajną alternatywą pomiędzy dużym, ciężkim i drogim w utrzymaniu SUV-em, a długim samochodem typu kombi”

 Wady 

„Nie ma komfortu jazdy. Auto sprawia wrażenie dużego”

„Skrzynia manualna 5-cio biegowa jest idealna do miasta, natomiast w trasie w samochodzie jest trochę głośno”

„Zawieszenie mało komfortowe na dziurach, przy większych prędkościach na zakrętach noga z gazu”

„W karoserii widoczne są pewne różnice odcieni jeśli chodzi o elementy plastikowe i metalowe”

Używany Peugeot 2008 I – awaryjność, typowe usterki

Do tej pory Peugeoty 2008 nie sprawiają swoim użytkownikom większych problemów. Wizyty w serwisach najczęściej ograniczały się do wymian oleju czy klocków hamulcowych. Oczywiście nie oznacza to, że jest to model absolutnie bezawaryjny. Problemy potrafią sprawiać czujniki silnika (np. położenia wału), osprzęt jednostek napędowych (katalizatory, filtry sadzy, turbosprężarki) czy elementy zawieszenia (stukające amortyzatory). W benzynowych silnikach 1.6 VTi w grę wchodzi też rozciągnięcie łańcucha rozrządu – koszt jego wymiany z napinaczem przekracza 1000 zł. Aby wydłużyć trwałość łańcucha, warto skrócić przebiegi między wymianami oleju do 10-15 tys. km. W grę wchodzą problemy ze sprzęgłem – w tym szybkie zużycie tarczy czy łożyska. To jednak typowe dla samochodów używanych głównie w mieście. Pewne problemy stwarza system multimedialny. Potrafi się zawiesić, w niektórych autach nie zawsze sprawnie łączy się z telefonami.

Używany Peugeot 2008 - schowek
Niektóre rozwiązania w Peugeocie 2008 budzą wątpliwości. System multimedialny jest pozbawiony odtwarzacza CD. Był on oferowany za dopłatą i montowany w schowku. W takiej sytuacji staje się on jednak praktycznie bezużyteczny. Mieści instrukcję i kilka drobnych przedmiotów.

Używany Peugeot 2008 I – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN umieszczono w obudowie deski rozdzielczej z lewej strony. Znajduje się też Na naklejce na słupku środkowym prawym.

Peugeot 2008 I numer VIN

Używany Peugeot 2008 I – sytuacja rynkowa, ceny

Mimo że Peugeot 2008 nie jest rynkową nowością, na okazyjny zakup nie ma co liczyć. Tym bardziej, że nie jest to model będący ulubieńcem flot, więc trzonem oferty są auta od klientów indywidualnych, którzy niezbyt chętnie pozbywają się samochodu, gdy są z niego zadowoleni. Obecnie na zakup używanego Peugeota 2008 trzeba przygotować przynajmniej 30 tys. zł. Rozsądny budżet, który pozwoli na wybieranie między bezwypadkowymi i dobrze wyposażonymi egzemplarzami, wynosi ok. 45 tys. zł. Na auto po modernizacji trzeba przygotować ok. 50-60 tys. zł. Minimalnie, ale jednak przeważają samochody benzynowe. Głównie z ręczną skrzynią biegów.

Używany Peugeot 2008 I – podsumowanie

Peugeot 2008 doskonale wpisał się w oczekiwania rynku na oszczędnego, zwinnego, niewielkiego, ale i praktycznego crossovera. Brak napędu na cztery i paleta silników w dużej mierze oparta o trzycylindrowe jednostki benzynowe nie jest problemem – właśnie tak skonfigurowanych aut oczekuje rynek wtórny, gdyż zapewnia to niskie, a co ważne, również przewidywalne koszty eksploatacji.

Redakcja poleca artykuły o innych używanych Peugeotach:

Używany Peugeot 208 I (2012-2019) – opinie użytkowników

Używany Peugeot 308 II (2013-2021) – opinie użytkowników

Używany Peugeot 3008 I (2009-2016) – opinie użytkowników

Peugeot 2008 I

Peugeot 2008 I – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.416/174/156 cm
Rozstaw osi254 cm
Pojemność bagażnika350-1194 l
Peugeot 2008 I – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik1.2 VTi1.2 PureTech1.2 PureTech1.2 PureTech1.6 VTi
Pojemność1199 cm³1199 cm³1199 cm³1199 cm³1598 cm³
Paliwobenz.benz., turbobenz., turbobenz., turbobenz.
Maks. moc82 KM110 KM114 KM131 KM120 KM
Maks. moment118 Nm205 Nm205 Nm230 Nm160 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h13,5 s9,9 s10,9 s9,3 s9,5 s
Prędkość maks.169 km/h191 km/h188 km/h200 km/h196 km/h
Śr. zużycie paliwa4,9 l/100 km4,7 l/100 km5,0 l/100 km4,8 l/100 km5,9 l/100 km
Peugeot 2008 I – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik1.4 HDi1.5 HDi1.5 HDi1.6 HDi1.6 HDi1.6 HDi1.6 HDi
Pojemność1398 cm³1499 cm³1499 cm³1560 cm³1560 cm³1560 cm³1560 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc68 KM102 KM120 KM92 KM99 KM115 KM120 KM
Maks. moment160 Nm250 Nm300 Nm230 Nm254 Nm270 Nm300 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h14,9 s10,6 s9,5 s11,5 s11,3 s10,4 s9,6 s
Prędkość maks.159 km/h182 km/h193 km/h181 km/h180 km/h188 km/h190 km/h
Śr. zużycie paliwa4,0 l/100 km4,0 l/100 km4,0 l/100 km4,0 l/100 km3,6 l/100 km4,0 l/100 km3,7 l/100 km

Używany Peugeot 2008 I – galeria

8 KOMENTARZE

  1. Jeździ jak każde inne, tylko komfort we francuskich jest lepszy. Wymieniałem wszystko na czas zawsze z delfi olej i filtry i nie miałem problemów z jednostka jak i budą.

  2. Mam egzemplarz z ostatniej serii produkcyjnej z końca 2019 roku w topowej wersji Crossway z automatem i seryjnym Grip Control. Po polnych i rozkopanych drogach w błocie i śniegu jeździ bez najmniejszych problemów. Bardzo nie lubi szybko pokonywanych zakrętów, ale ogólnie dość sztywne zawieszenie jest przewidywalne i niezbyt hałasuje. W mieście na krótkich dystansach owszem pali ok. 9 l/100 km, ale w trasie przedział 5-6 l/100 km jest normą. Odgłos pracy silnika jest niezbyt natarczywy, a przy większych prędkościach i tak ginie w szumie opływającego powietrza.

  3. HDI 1,6 Bardzo oszczędny spalanie koło komina poniżej 5 litrów, jeżdzi się bardzo wygodnie lepiej niż małymi japończykami czy niemcami.

  4. Super samochód HDI 1,6 Bardzo oszczędny spalanie koło komina poniżej 5 litrów, jeżdzi się bardzo wygodnie lepiej niż małymi japończykami czy niemcami.

  5. jeżdzi się bardzo dobrze pali poniżej 5 l. części dużo tańsze niż do samochodów japońskich. jedynie na minus to że ma żadnych schowków

  6. 1.2 paski rozrządu pracujące w oleju i ciągła jego degradacja rozpuszcza go i zapycha smok olejowy silnik się zaciera i jak to mówi mechanik to jest jednostką jednorazowa

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj