Peugeot 207 - otwierające

Używany Peugeot 207 jest jednym z najlepszych aut miejskich. Cieszy się dobrymi opiniami kierowców m.in. ze względu na wysoką trwałość, rozsądne ceny, niskie koszty utrzymania i łatwość napraw.

Następca cenionego modelu 206 zadebiutował w 2006 r. Peugeot 207 był oferowany w tych samych wersjach nadwoziowych co poprzednik, czyli hatchback 3d i 5d, kombi oraz kabriolet. W porównaniu poprzednikiem model wyróżniał się znacznie przestronniejszą kabiną i większym bagażnikiem. Doceniają to użytkownicy Peugeotów 207, oceniając auto za wygodę nawet w długich trasach. W 2009 r. model przeszedł drobny facelifting. Jedną z bardziej istotnych zmian było wciągnięcie klimatyzacji na listę wyposażenia standardowego.

Peugeot 207 - deska rozdzielcza
Wnętrze Peugeota 207 nie porywa stylizacją. Starzeje się jednak wolno, a użyte materiały, szczególnie na tle japońskich modeli, wypadają dobrze.

Używany Peugeot 207 – awarie i problemy techniczne

Na przestrzeni lat Peugeot 207 dał się poznać jako dobrze wykonany samochód. Nie tylko w środku, gdzie po 10 latach nie widać szczególnych oznak zużycia, ale także na pozbawionym korozji nadwoziu (drobne ogniska pojawiają się najwyżej na tylnej klapie). Największą bolączką modelu okazały się benzynowe silniki 1.6 VTi/THP, które Peugeot opracował we współpracy z BMW. Ich newralgicznym punktem jest zbyt słaby napinacz łańcucha rozrządu, którego niedomagania przyspieszają zużycie samego łańcucha. Za wymianę trzeba zapłacić ok. 1000 zł.

Peugeot 207 - silnik
Dobrym wyborem w używanym Peugeocie 207 jest silnik 1.4 o mocy 73 KM. Ma pasek rozrządu (a nie zawodny i drogi w wymianach łańcuch) i dobrze współpracuje z instalacjami LPG.

Bezpieczniejszym wyborem jest starszy silnik 1.4 (73 KM) z paskiem rozrządu lub diesle – polecamy zarówno 1.4 HDi, jak i 1.6 HDi. Jeżeli do kabiny zacznie się przedostawać zapach spalin, trzeba wymienić podkładki pod wtryskiwaczami, co pochłonie ok. 400 zł. W kwestii spalania diesle są porównywalne – domagają się niecałych 5 l/100 km, przy czym wersja 1.6 HDi jest znacznie bardziej dynamiczna. Nie należy obawiać się problemów z zawieszeniem. Peugeot 207, w przeciwieństwie do modelu Peugeot 206, ma już prostą belkę tylnego zawieszenia, która jest trwała, a w razie czego także prosta w naprawach.

Używany Peugeot 207 – wady

W kwestii awaryjności mały Francuz wypada nie gorzej od konkurentów. Kierowcy skarżą się głównie na budowę samochodu – wiele elementów ma formę modułów lub części zintegrowanych z innymi elementami, co przekłada się na koszty w napraw. Jednak dostępność serwisu, jak i do potrzebnych części jest według posiadaczy bardzo dobra. Z innych mankamentów: zbyt krótkie przełożenia skrzyni, co denerwuje w trasie oraz mało udany silnik 1.4 VTi – spalający zbyt dużo paliwa w stosunku do marnych osiągów, a do tego posiadający problematyczny łańcuch rozrządu. Inne usterki? Mogą się zdarzać wycieki i awarie rozrządu (zwłaszcza w mocnym 1.6 THP) oraz turbosprężarek i podkładek pod wtryskiwaczami w dieslach. Peugeota 207 warto kupić z ręczną skrzynią. Do wersji 1.4 (90 KM) proponowano zautomatyzowaną skrzynię (powolną i dosyć drogą w naprawach). Jednostkę 1.6 VTi łączono z klasycznym, ale tylko 4-biegowym „automatem”.

 Zalety 

„Mam wersję 1.4 HDi. Regularnie uzyskuję spalanie na poziomie 4,5 l/100 km. Rewelacja!”

„Po przebiegu 140 000 km zdarzyła się tylko jedna usterka – popsuł się wariator faz rozrządu. Reszta bez uwag.”

„Wygodne fotele. Plecy nie bolą nawet po 500-kilometrowej trasie.”

„Bardzo solidna jakość materiałów w kabinie. Auto ma 10 lat, nie widać zużycia, nic się nie podarło, nie pękło.”

 Wady 

„Niewymienne przeguby – trzeba wymieniać całe półosie. Tylne tarcze trzeba wymieniać razem z łożyskiem. Auto złożone z modułów, żeby było drożej w serwisie.”

„Nie polecam silnika 1.4 VTi 95 KM. Pali jak 1.6, jeździ jak zwykły 1.4 73 KM.”

„Biegi wchodzą z oporem, a skrzynia biegów wyje. To główna wada.”

„Za krótkie biegi. Za głośny w trasie.”

Używany Peugeot 207 – podsumowanie

Mimo pewnych niedociągnięć używany Peugeot 207 jest godnym polecenia autem, które bez problemów da się wszędzie naprawić. A przy tym ponadprzeciętnie przestronnym jak na swój rozmiar. Ogromną zaletą modelu jest bardzo korzystna relacja ceny do wyposażenia i wieku. Na zakup używanego Peugeota 207 wystarcza już niecałe 10 tys. zł. Przeznaczając na zakup 15 tys. zł, można przebierać w ofertach. Za zbliżone auta niemieckich lub japońskich marek trzeba zapłacić dużo więcej.

Peugeot 207 (2006-2012) – dane techniczne

Peugeot 207 – wymiary
Dł./szer./wys.403-416/175/147-151 cm
Rozstaw osi254 cm
Pojemność bagażnika270-923 l (hatchback), 337-1258 l (kombi), 145-370 l (CC)
Używany Peugeot 207 – silniki benzynowe
Silnik1.41.4 VTi1.6 VTi1.6 T RC
Pojemność1361 cm³1361 cm³1587 cm³1587 cm³
Paliwobenz.benz.benz.turbo benz.
Maks. moc73 KM88 KM120 KM175 KM
Maks. moment118 Nm133 Nm160 Nm240 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h14,5 s12,7 s9,6 s7,1 s
Prędkość maks.170 km/h180 km/h200 km/h220 km/h
Śr. zużycie paliwa6,3 l/100 km6,4 l/100 km6,1 l/100 km7,2 l/100 km
Używany Peugeot 207 – silniki Diesla
Silnik1.4 HDi1.6 HDi1.6 HDi
Pojemność1398 cm³1560 cm³1560 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc68 KM90 KM109 KM
Maks. moment160 Nm215 Nm240 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h14,6 s11,5 s10,1 s
Prędkość maks.166 km/h182 km/h193 km/h
Śr. zużycie paliwa4,5 l/100 km4,5 l/100 km4,8 l/100 km

Używany Peugeot 207 – oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność

Data aktualizacji: 22 marca 2019 r.

Oceny czytelników
[Głosów: 17 Średnia: 3.6]