Używany Peugeot 207 przedstawia bardzo korzystną relację ceny do jakości. Jaką wersję silnikową wybrać w jego przypadku? Nie wszystkie są godne polecenia!
Peugeot od lat tworzył doskonałe auta miejskie i produkowany w latach 2006-2012 model 207 kontynuował tą dobrą passę. Nie był co prawda tak nowatorski jak Peugeot 206, ale znacznie od niego przestronniejszy i… prostszy konstrukcyjnie (np. tylne zawieszenie w postaci belki skrętnej). Miejski Peugeot występował w aż 4 wersjach nadwoziowych, co nie zdarza się często w tym segmencie. Klienci wybierali pośród 3- i 5-drzwiowych hatchbacków, kombi i coupe-cabrio. Do tego jeszcze 175-konna wersja RC.
Jeśli chodzi o silniki Peugeota 207, jest w czym wybierać. Ale tak właściwie to na który się zdecydować, by czerpać radość z eksploatacji? Oto przegląd jednostek napędowych miejskiego Peugeota.
Używany Peugeot 207 – silniki benzynowe
Benzynową gamę silników Peugeota 207 dzielimy na dwa sektory. Pierwszy to starsze jednostki z paskiem rozrządu: 1.4/73 KM, 1.4 16V/88 KM oraz 1.6 16V/109 KM. Najsłabszego oferowano przez cały okres produkcji, pozostałe dwa już w 2007 r. zastąpiły nowe silniki opracowane wspólnie z BMW: 1.4 VTi oraz 1.6 VTi. Oprócz tego do Peugeota trafiały turbodoładowane jednostki THP, a konkretnie 1.6 THP o mocy 150, 156 i 175 KM (ostatni napędzał także Mini Coopera S).
Niestety, jeśli liczymy na przewidywalną eksploatację Peugeota, pozostaje nam rozejrzeć się za jednostkami starszej generacji (kod TU3/ET3/TU5). Odmiany VTi i THP odradzamy głównie z uwagi na nietrwały rozrząd napędzany przy użyciu łańcucha. Szwankuje w nim sam łańcuch, jak i jego napinacz. Poza tym dość szybko wycierają się krzywki wałka rozrządu. Jednostki THP zasłynęły również licznymi awariami turbosprężarek i przypadkami spalania oleju.
Używany Peugeot 207 – silniki Diesla
Najsłabszy turbodiesel jako jedyny ma pojemność 1.4. Generuje tylko 68 KM i przez to nie zdobył popularności: klienci woleli dopłacić do 1.6 HDi, który niewiele więcej palił, a zauważalnie lepiej jeździł. Występowały dwie „generacje” tego silnika: 90/109 KM (do 2009 r.) i 92/112 KM (od 2009 r.). Wszystkie na ogół są niezawodne, ewentualnie sprawiają problemy z osprzętem (zawory EGR) lub wymagają wymiany podkładek pod wtryskiwaczami (objaw: zapach spalin w kabinie). Z uwagi na zużycie eksploatacyjne, przy przebiegach powyżej 200 tys. km warto odłożyć ok. 600 zł na regenerację turbosprężarki.
Używany Peugeot 207 – który silnik wybrać?
Warto poszukać starszych odmian benzynowych z rozrządem napędzanym paskiem, ewentualnie pokusić się o VTi/THP z udokumentowaną wymianą łańcucha rozrządu. Diesle polecamy bez względu na pojemność i moc. Na wstępie odrzućmy jednak najtańsze oferty, najprawdopodobniej wymagające doinwestowania.
Szczegółowe informacje na temat używanego Peugeota 207 znajdziesz w poniższym wpisie:
Używany Peugeot 207 (2006-2012) – opinie użytkowników
Silnik | 1.4 | 1.4 16V | 1.6 16V |
---|---|---|---|
Pojemność | 1360 cm³ | 1360 cm³ | 1587 cm³ |
Paliwo | benz. | benz. | benz. |
Maks. moc | 73 KM | 88 KM | 109 KM |
Maks. moment | 118 Nm | 133 Nm | 147 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,5 s | 12,7 s | 10,6 s |
Prędkość maks. | 170 km/h | 180 km/h | 194 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,3 l/100 km | 6,4 l/100 km | 6,1 l/100 km |
Silnik | 1.4 VTi | 1.6 VTi | 1.6 THP | 1.6 THP (RC) |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1397 cm³ | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1587 cm³ |
Paliwo | benz. | benz. | benz., turbo | benz., turbo |
Maks. moc | 95 KM | 120 KM | 150 KM | 175 KM |
Maks. moment | 136 Nm | 160 Nm | 240 Nm | 240 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,1 s | 9,6 s | 8,0 s | 7,1 s |
Prędkość maks. | 185 km/h | 200 km/h | 216 km/h | 220 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,1 l/100 km | 6,2 l/100 km | 6,8 l/100 km | 7,2 l/100 km |
Silnik | 1.4 HDi | 1.6 HDi | 1.6 HDi | 1.6 HDi | 1.6 HDi |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność | 1398 cm³ | 1560 cm³ | 1560 cm³ | 1560 cm³ | 1560 cm³ |
Paliwo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 68 KM | 90 KM | 92 KM | 109 KM | 112 KM |
Maks. moment | 160 Nm | 215 Nm | 230 Nm | 240 Nm | 270 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,6 s | 11,5 s | 11,9 s | 10,1 s | 10,6 s |
Prędkość maks. | 166 km/h | 182 km/h | 183 km/h | 193 km/h | 193 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 4,5 l/100 km | 4,5 l/100 km | 4,2 l/100 km | 4,8 l/100 km | 4,6 l/100 km |