UżywaneUżywany Peugeot 207 (2006-2012) - który silnik wybrać?

Używany Peugeot 207 (2006-2012) – który silnik wybrać?

Używany Peugeot 207 przedstawia bardzo korzystną relację ceny do jakości. Jaką wersję silnikową wybrać w jego przypadku? Nie wszystkie są godne polecenia!

Peugeot od lat tworzył doskonałe auta miejskie i produkowany w latach 2006-2012 model 207 kontynuował tą dobrą passę. Nie był co prawda tak nowatorski jak Peugeot 206, ale znacznie od niego przestronniejszy i… prostszy konstrukcyjnie (np. tylne zawieszenie w postaci belki skrętnej). Miejski Peugeot występował w aż 4 wersjach nadwoziowych, co nie zdarza się często w tym segmencie. Klienci wybierali pośród 3- i 5-drzwiowych hatchbacków, kombi i coupe-cabrio. Do tego jeszcze 175-konna wersja RC.

Jeśli chodzi o silniki Peugeota 207, jest w czym wybierać. Ale tak właściwie to na który się zdecydować, by czerpać radość z eksploatacji? Oto przegląd jednostek napędowych miejskiego Peugeota.

Używany Peugeot 207 – silniki benzynowe

Benzynową gamę silników Peugeota 207 dzielimy na dwa sektory. Pierwszy to starsze jednostki z paskiem rozrządu: 1.4/73 KM, 1.4 16V/88 KM oraz 1.6 16V/109 KM. Najsłabszego oferowano przez cały okres produkcji, pozostałe dwa już w 2007 r. zastąpiły nowe silniki opracowane wspólnie z BMW: 1.4 VTi oraz 1.6 VTi. Oprócz tego do Peugeota trafiały turbodoładowane jednostki THP, a konkretnie 1.6 THP o mocy 150, 156 i 175 KM (ostatni napędzał także Mini Coopera S).

Peugeot 207 jaki silnik wybrać 01
73-konny silnik 1.4 w wystarczającym stopniu napędza Peugeota 207 i jest najpewniejszym wyborem. Plus: nie pali zbyt dużo.

Niestety, jeśli liczymy na przewidywalną eksploatację Peugeota, pozostaje nam rozejrzeć się za jednostkami starszej generacji (kod TU3/ET3/TU5). Odmiany VTi i THP odradzamy głównie z uwagi na nietrwały rozrząd napędzany przy użyciu łańcucha. Szwankuje w nim sam łańcuch, jak i jego napinacz. Poza tym dość szybko wycierają się krzywki wałka rozrządu. Jednostki THP zasłynęły również licznymi awariami turbosprężarek i przypadkami spalania oleju.

Peugeot 207 jaki silnik wybrać 06
Na pierwsze modyfikacje gamy silnikowej Peugeot zdecydował już w drugim roku produkcyjnym: silniki 1.4/88 KM i 1.6/109 KM (fot.) zastąpiono nowymi jednostkami VTi i niemal identycznych pojemnościach.
Peugeot 207 jaki silnik wybrać 04
Odmiany VTi (od 2007 r., na zdjęciu 1.6 VTi) nie są już tak niezawodne jak starsze jednostki z paskiem rozrządu. Nie zaskakują też osiągami.
Peugeot 207 jaki silnik wybrać 05
1.6 THP trafił tylko do sportowych odmian Peugeota 207. Stanowią margines rynku wtórnego.

Używany Peugeot 207 – silniki Diesla

Najsłabszy turbodiesel jako jedyny ma pojemność 1.4. Generuje tylko 68 KM i przez to nie zdobył popularności: klienci woleli dopłacić do 1.6 HDi, który niewiele więcej palił, a zauważalnie lepiej jeździł. Występowały dwie „generacje” tego silnika: 90/109 KM (do 2009 r.) i 92/112 KM (od 2009 r.). Wszystkie na ogół są niezawodne, ewentualnie sprawiają problemy z osprzętem (zawory EGR) lub wymagają wymiany podkładek pod wtryskiwaczami (objaw: zapach spalin w kabinie). Z uwagi na zużycie eksploatacyjne, przy przebiegach powyżej 200 tys. km warto odłożyć ok. 600 zł na regenerację turbosprężarki.

Peugeot 207 jaki silnik wybrać 07
Turbodiesle Peugeota jeśli się psują, to raczej przez ogólne wyeksploatowane niż w wyniku wad konstrukcyjnych.

Używany Peugeot 207 – który silnik wybrać?

Warto poszukać starszych odmian benzynowych z rozrządem napędzanym paskiem, ewentualnie pokusić się o VTi/THP z udokumentowaną wymianą łańcucha rozrządu. Diesle polecamy bez względu na pojemność i moc. Na wstępie odrzućmy jednak najtańsze oferty, najprawdopodobniej wymagające doinwestowania.

Szczegółowe informacje na temat używanego Peugeota 207 znajdziesz w poniższym wpisie:

Używany Peugeot 207 (2006-2012) – opinie użytkowników

Peugeot 207 – dane techniczne, osiągi spalanie (silniki benzynowe)
Silnik 1.4 1.4 16V 1.6 16V
Pojemność 1360 cm³ 1360 cm³ 1587 cm³
Paliwo benz. benz. benz.
Maks. moc 73 KM 88 KM 109 KM
Maks. moment 118 Nm 133 Nm 147 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,5 s 12,7 s 10,6 s
Prędkość maks. 170 km/h 180 km/h 194 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,3 l/100 km 6,4 l/100 km 6,1 l/100 km
Peugeot 207 – dane techniczne, osiągi spalanie (silniki benzynowe VTi i THP)
Silnik 1.4 VTi 1.6 VTi 1.6 THP 1.6 THP (RC)
Pojemność 1397 cm³ 1598 cm³ 1598 cm³ 1587 cm³
Paliwo benz. benz. benz., turbo benz., turbo
Maks. moc 95 KM 120 KM 150 KM 175 KM
Maks. moment 136 Nm 160 Nm 240 Nm 240 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1 s 9,6 s 8,0 s 7,1 s
Prędkość maks. 185 km/h 200 km/h 216 km/h 220 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,1 l/100 km 6,2 l/100 km 6,8 l/100 km 7,2 l/100 km
Peugeot 207 – dane techniczne, osiągi spalanie (silniki Diesla)
Silnik 1.4 HDi 1.6 HDi 1.6 HDi 1.6 HDi 1.6 HDi
Pojemność 1398 cm³ 1560 cm³ 1560 cm³ 1560 cm³ 1560 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 68 KM 90 KM 92 KM 109 KM 112 KM
Maks. moment 160 Nm 215 Nm 230 Nm 240 Nm 270 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,6 s 11,5 s 11,9 s 10,1 s 10,6 s
Prędkość maks. 166 km/h 182 km/h 183 km/h 193 km/h 193 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,5 l/100 km 4,5 l/100 km 4,2 l/100 km 4,8 l/100 km 4,6 l/100 km

Peugeot 207 jaki silnik wybrać 02

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji