Skoda Karoq - przód

Rodzinny crossover powinien być praktyczny, przestronny i wygodny. Czy Skoda Karoq wpisuje się w ten obraz i oferuje słynną funkcjonalność w stylu „Simply Clever”? Jakie są opinie o tym aucie?

Obecnie rynek aut używanych szaleje, ale jeśli ktoś szuka samochodu, którego generacja wciąż jest w salonach, znacząca zmiana w ofercie, tj. lifting na połowę cyklu życia modelu, może pozytywnie wpłynąć na ceny aut sprzed kuracji odświeżającej. Przykładem jest Skoda Karoq, która niedawno przeszła drugi lifting, ale „starsze” odmiany wcale nie są znacząco gorsze, skromniejsze czy brzydsze. Nawet posiadacz odmian sprzed liftingu niespecjalnie czują wielką stratę, bowiem zmiany były, owszem, ale nie rewolucyjne. Sama Skoda potwierdza, że chciała jedynie zaktualizować ofertę i nieco zmienić wygląd, aby dopasować go do obecnych trendów. Tak czy inaczej Skoda Karoq przed zmianami wygląda bardzo poprawnie, klasycznie, a w ciekawszych wersjach wyposażenia i w kolorze innym, niż szary lub biały, może prezentować się dość atrakcyjnie. Jeśli dodatkowo uda się trafić odmianę Sportline lub Scout, możemy liczyć na bardzo ciekawy wygląd. Szczególnie wersja Scout prezentuje się okazale, z licznymi dodatkami w terenowym klimacie, a jeśli będzie to wersja z napędem na cztery koła, Karoq Scout może być dość sprawnym samochodem wielofunkcyjnym np. na dojazdy na działkę lub dalsze wycieczki w delikatnym terenie. Dodajmy do tego odrobinę lepsze opony, bagażnik dachowy lub namiot i ze zwykłego Karoqa zrobi się rodzinna, spokojna „przeprawówka”.

Skoda Karoq - tył
Brązowa Skoda? Brzmi fatalnie, ale w praktyce, w połączeniu z jasną tapicerką wewnątrz, auto w takiej konfiguracji prezentuje się bardzo dobrze.

Jeśli ktoś nie ma aż takich ambicji, bez problemu znajdzie normalnie skonfigurowany model z rozsądnymi 16- lub 17-calowymi felgami, srebrnym lakierem i napędem na przednią oś. W takim przypadku mamy gwarancję anonimowości. Reasumując, to bardzo ładnie, choć mocno standardowo narysowany kompaktowy crossover, o mocno symetrycznych i ostrych kształtach, bez większych gadżetów stylistycznych i finezyjnych dodatków. Linia boczna, przód czy tył, niczym szczególnym się nie wyróżniają. Niektórzy mogą w Skodzie Karoq upatrywać podobieństw do poprzedniego Tiguana. Czy to źle? Moim zdaniem – nie, bowiem na rynku jest wiele modnych i stylowych crossoverów, a Skoda z gracją przejęła rolę tego poważnego, rodzinnego i funkcjonalnego auta. Jeśli chodzi o wymiary, samochód mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1605 mm wysokości. Rozstaw osi to 2638 mm.

Skoda Karoq - przód
Czerwony lakier uwydatnia ładne linie Karoqa. W odmianie Sportline dostaniemy również duże felgi aluminiowe.

Używana Skoda Karoq – wnętrze, bagażnik

Podobnie jak nadwozie, tak samo wnętrze jest klasyczne i wyjątkowo ergonomiczne. Ponownie – nie ma tu miejsca na emocjonujące dodatki, a jedynie w odmianie Sportline można dostać ciekawe fotele o bardzo sportowym, atrakcyjnym kształcie ze zintegrowanymi zagłówkami, czarną podsufitką i ładnymi przeszyciami w romby. W tej odmianie wnętrze prezentuje się naprawdę świetnie. Równie dobrze jest w wersji Scout, w której fotele mają brązowe akcenty i napis Scout na oparciu, ale poza tym pozostałe odmiany są po prostu poprawne, estetyczne i na wskroś ergonomiczne. Nie znajdziemy tu wielu gadżetów i nowinek, choć w wyposażeniu, również dotyczącym bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy niczego nie brakuje. Ekran jest dość duży i wbudowany w deskę rozdzielczą, dzięki czemu nie wystaje ponad jej obrys. Opcjonalnie możemy dostać również wirtualne zegary, które – jak przystało na Grupę Volkswagena – są bardzo czytelne i wygodne w obsłudze. Jest tradycyjny panel klimatyzacji, dużo przycisków i prosta obsługa. Pod tym względem Skoda nie zawodzi.

Skoda Karoq to również bardzo funkcjonalne auto, a słynne „Simply Clever” można znaleźć na każdym kroku. Schowki, półeczki i uchwyty na kubki z wyjmowaną wkładką, lejek do płynu spryskiwaczy, schowki i kieszenie na smartfon, ładowarka indukcyjna, miejsce na półtoralitrowe butelki w drzwiach itp. No i bagażnik, który w tej klasie jest jednym z najbardziej pojemnych i – ponownie – funkcjonalnych. W standardowym ułożeniu oparć kanapy bagażnik ma pojemność 521 litrów, a po złożeniu oparć kanapy zyskujemy aż 1630 litrów przestrzeni. Warto zwrócić uwagę, czy oglądany egzemplarz ma pakiet funkcjonalności, który obejmował m.in. składaną w proporcjach 40:20:40 tylną kanapę z możliwością podniesienia siedzisk. Oprócz tego regulowane haczyki na zakupy, przegrody, półki, a nawet wyjmowana latarka. Skoda pod względem funkcjonalności i ciekawych gadżetów nie ma sobie równych.

Używana Skoda Karoq – silniki

Szukając używanej Skody Karoq możemy trafić na mnóstwo najróżniejszych wersji, również silnikowych. Oczywiście najpopularniejsze to 2.0 TDI oraz 1.5 TSI, ale występowały one w kilku wersjach. Ofertę otwierała podstawowa jednostka 1.0 TSI o mocy 115 KM (od 2020 r. o mocy 110 KM), która zapewniała raczej przeciętną dynamikę (10,6 s do setki), ale odpowiednio traktowana potrafiła być oszczędna i zadowalała się około 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym. Jeśli jednak ktoś planuje często podróże całą rodziną poza miastem, o wiele lepszym wyborem będzie silnik 1.5 TSI ACT o mocy 150 KM, który pojawia się w większości modeli Skody, Volkswagena, jak również Audi (np. w A3 czy Q3). Tutaj problemów z dynamiką nie ma, a odmiana z automatyczną skrzynią DSG i napędem na przednią oś to chyba najpopularniejsza wersja dostępna na rynku wtórnym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 207 km/h przy średnim spalaniu na poziomie 5,6 l/100 km. Dla wymagających jest silnik 2.0 TSI o mocy 190 KM (np. w wersji Sportline z napędem na cztery koła). Tu już można liczyć na naprawdę niezłe, nawet lekko sportowe emocje, bowiem przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 7 sekund, a prędkość maksymalna to 211 km/h. Średnie spalanie jest już wyraźnie wyższe – 8,4 l/100 km.

Skoda Karoq - silnik
Jednostka 1.5 TSI to bardzo popularny wybór w większości kompaktowych modeli Grupy Volkswagena. Moc 150 KM świetnie sprawdzi się w mieście, ale i zapewni odpowiednią dynamikę w trasie.

Jak przystało na Skodę, nie zabrakło całej plejady silników wysokoprężnych. Podstawą jest jednostka 1.6 TDI o mocy 115 KM i momencie obrotowym 250 Nm. Podobnie jak bazowa benzyna, tak samo tutaj osiągi są co najwyżej dostateczne – niecałe 11 sekund od 0 do 100 km/h i 188 km/h prędkości maksymalnej. Pozytywnie zaskakuje spalanie – średnio 4,6 l/100 km, ale niewiele więcej zużywa 2.0 TDI o mocy 150 KM i momencie obrotowym 320 Nm, a oferuje zdecydowanie lepszą dynamikę. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,7 sekundy a prędkość maksymalna to 199 km/h, a to wszystko z automatyczną skrzynią DSG i napędem na cztery koła. Topowa odmiana 190-konna (400 Nm) w wersji z napędem 4×4 i skrzynią DSG przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,8 sekundy osiągając 211 km/h prędkości maksymalnej i spala średnio 5,3 l/100 km.

Skoda Karoq - silnik
Silnik 2.0 TDI to niemal klasyka gatunku. W wersji 150-konnej jest optymalnym rozwiązaniem, które sprawdzi się przede wszystkim w trasie.

Używana Skoda Karoq – opinie użytkowników

 Zalety 

„Klasyczne nadwozie w wielu wersjach wyposażenia i specjalnych, np. Sportline lub Scout”.

„Przestronne i bardzo funkcjonalne wnętrze z mnóstwem schowków itp.”.

„Bardzo pojemny bagażnik z wieloma możliwościami konfiguracji”.

„Topowe jednostki napędowe są bardzo dynamiczne i mają opcjonalny napęd 4×4”.

 Wady 

„Wysoka cena, szczególnie wersji z napędem 4×4 i wyższymi mocami”.

„Wybierając odmianę bazową z białym lub srebrnym lakierem stajemy się niewidzialni”.

„Trzeba bardzo uważać na wersje z silnikami Diesla, które były użytkowane w mieście”.

„W cenie Skody Karoq w wersji 4×4 znajdziemy mnóstwo alternatyw z wyższych segmentów”.

Używana Skoda Karoq – awaryjność, typowe usterki

Mimo ogromnej popularności oraz kilkuletniego stażu na rynku, lista typowych usterek jest praktycznie pusta. Oczywiście pomijamy kwestie typowo eksploatacyjne, jak np. zapychający się filtr DPF w mieście, awarie osprzętu przy dużych przebiegach i zaniedbaniach ze strony użytkownika. Sporym problemem były m.in. rzadkie wymiany oleju czy serwisy przeniesienia napędu oraz skrzyni DSG. Czasami pojawiają się głosy o stukach z okolic rozrządu, sporadycznych problemach ze spasowaniem (nierówne przerwy między elementami karoserii lub trzeszczące wnętrze na dużych nierównościach). Wybierając egzemplarz ze skromniejszym wyposażeniem np. bez czujników parkowania z przodu, warto dokładnie obejrzeć zderzak w dolnej części w poszukiwaniu zadrapań lub pęknięć. Należy również zwrócić szczególną uwagę na wnętrze, ponieważ Karoq bardzo często był kupowany jako rodzinne auto miejskie do wożenia dzieci. Zwróć uwagę na plamy, zadrapania i połamane tworzywa sztuczne. Dokładnie sprawdźmy regulację foteli, składanie kanapy itp. Co więcej, możliwe że niewielka liczba Karoqów zbudowanych między 1 a 5 lutego 2019 roku może mieć pękniętą lewą ramę przedniego siedzenia.

Skoda Karoq - DSG
Dwusprzęgłowa 7-biegowa skrzynia automatyczna DSG przy większych przebiegach wymaga przeglądu.

Używana Skoda Karoq – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Skodzie Karoq jest umieszczony na podszybiu samochodu, po lewej stronie lub na prawym przednim progu oraz na tablicy znamionowej na lewym słupku B.

Skoda Karoq - VIN

Używana Skoda Karoq – sytuacja rynkowa, ceny

Propozycji na rynku wtórnym nie brakuje, a na serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi OTOMOTO.pl jest około 280. Ceny? Nie są niskie. Za egzemplarz z 2019 roku z silnikiem 1.6 TDI w odmianie Ambition i ze skrzynią DSG z przebiegiem 160 000 kilometrów trzeba zapłacić ponad 100 000 złotych. Podobna cena dotyczy modelu z 2018 roku z silnikiem 1.5 TSI w wersji Style i z przebiegiem 74 000 kilometrów. Za około 80 000 złotych znajdziemy model z 2017 roku z bazowym silnikiem 1.6 TDI, przebiegiem ponad 100 000 kilometrów. Model z 2021 roku z wyposażeniem Sportline, silnikiem 2.0 TDI, napędem 4×4 i przebiegiem 30 000 kilometrów to koszt 150 000 złotych.

Używana Skoda Karoq – podsumowanie

Skoda Karoq to dość kosztowna, ale wciąż świeża i bardzo aktualna propozycja na kompaktowe i wielofunkcyjne auto rodzinne. W bazowej wersji to samochód anonimowy, który świetnie sprawdzi się przede wszystkim w mieście i okazjonalnych wyjazdach z rodziną, ale w wyższych, z napędem 4×4, automatem DSG i w wyższej wersji wyposażenia, to bardzo praktyczny samochód na każdą okazję, zapewniający bezpieczeństwo w trudnych warunkach pogodowych i pewność nawet poza drogami asfaltowymi.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Skodach:

Używana Skoda Yeti (2009-2017) – opinie użytkowników

Używana Skoda Octavia III (2012-2020) – opinie użytkowników

Skoda Karoq - bok

Skoda Karoq – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.438/184/160 cm
Rozstaw osi263 cm
Pojemność bagażnika521-1630 l
Skoda Karoq – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik1.0 TSI1.5 TSI2.0 TSI1.6 TDI2.0 TDI2.0 TDI2.0 TDI
Pojemność999 cm³1498 cm³1984 cm³1598 cm³1968 cm³1968 cm³1968 cm³
Paliwobenz., turbobenz., turbobenz., turboturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc115 KM150 KM190 KM115 KM115 KM150 KM190 KM
Maks. moment200 Nm250 Nm320 Nm250 Nm250 Nm320 Nm400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,6 s8,4 s7,0 s10,7 s10,7 s8,7 s7,8 s
Prędkość maks.187 km/h204 km/h211 km/h188 km/h190 km/h196 km/h211 km/h
Śr. zużycie paliwa5,3 l/100 km5,4 l/100 km8,4 l/100 km4,6 l/100 km4,8 l/100 km5,0 l/100 km5,3 l/100 km

Używana Skoda Karoq – galeria

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj