Porsche Cayenne - przód

Porsche Cayenne trzeciej generacji jest na rynku od 2017 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 380 000 zł. Poznaj szczegóły oferty.

Trzecia generacja Porsche Cayenne została oficjalnie pokazana w 2017 roku, a dwa lata później producent z Zuffenhausen zaprezentował swojego pierwszego SUV-a w stylu coupe, czyli Cayenne Coupe. Opisywany model jest najbardziej wszechstronnym autem w gamie tej niemieckiej marki – łączy cechy samochodu sportowego, luksusowej limuzyny i terenówki.

Porsche Cayenne Coupe - tył
Porsche Cayenne Coupe

Porsche Cayenne (2022) – wymiary, pojemność bagażnika

Porsche Cayenne mierzy 491,8 cm długości, 198,3 cm szerokości (219,4 cm z lusterkami) i 169,6 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 289,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 772 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1708 l.

Porsche Cayenne - bagażnik
Porsche Cayenne

Porsche Cayenne Coupe mierzy 493,1 cm długości, 198,3 cm szerokości (219,4 cm z lusterkami) i 167,6 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 289,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 592 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1507 l.

Porsche Cayenne Coupe - bagażnik
Porsche Cayenne Coupe

Porsche Cayenne (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Klienci mają do wyboru 7 wersji silnikowych. Wszystkie modele mają napęd na cztery koła.

Silniki benzynowe:

  • Cayenne (3.0/340 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,2 s, prędkość maksymalna: 245 km/h, średnie zużycie paliwa: 11,5-12,5 l/100 km
  • Cayenne S (2.9/440 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,2 s, prędkość maksymalna: 265 km/h, średnie zużycie paliwa: 11,8-12,9 l/100 km
  • Cayenne GTS (2.9/460 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,8 s, prędkość maksymalna: 270 km/h, średnie zużycie paliwa: 13,3-14,1 l/100 km
  • Cayenne Turbo (4.0/550 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s, prędkość maksymalna: 286 km/h, średnie zużycie paliwa: 13,5-14,1 l/100 km
  • Cayenne Turbo GT (4.0/640 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,3 s, prędkość maksymalna: 300 km/h, średnie zużycie paliwa: 14,1 l/100 km

Napęd hybrydowy:

  • Cayenne E-Hybrid (3.0/462 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,0 s, prędkość maksymalna: 253 km/h, średnie zużycie paliwa: 3,1-3,7 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 44 km
  • Cayenne Turbo S E-Hybrid (4.0/680 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic S, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,8 s, prędkość maksymalna: 295 km/h, średnie zużycie paliwa: 3,8-4,0 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 40 km

Nowe Porsche Cayenne (2022) – wersje i ceny

Na liście wyposażenia standardowego Porsche Cayenne znajdziemy m.in.:

  • 19-calowe obręcze Cayenne (dotyczy wersji Cayenne oraz Cayenne E-Hybrid)
  • 19-calowe obręcze Cayenne S (dotyczy wersji Cayenne S)
  • 20-calowe obręcze Cayenne Design (dotyczy wersji Cayenne Coupe oraz Cayenne E-Hybrid Coupe)
  • 20-calowe obręcze Cayenne Sport (dotyczy wersji Cayenne S Coupe)
  • 21-calowe obręcze RS Spyder Design w kolorze czarnym z satynowym połyskiem (dotyczy wersji Cayenne GTS oraz Cayenne GTS Coupe)
  • 21-calowe obręcze Cayenne Turbo (dotyczy wersji Cayenne Turbo oraz Cayenne Turbo Coupe)
  • 21-calowe obręcze Aero Design (dotyczy wersji Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe)
  • 22-calowe obręcze GT Design w kolorze Neodyme z satynowym połyskiem (dotyczy wersji Cayenne Turbo GT)
  • Automatyczna klimatyzacja z oddzielnym ustawieniem temperatury dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Pełnowymiarowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Funkcja wyłączania poduszki powietrznej przedniego pasażera w celu zamontowania fotelika dla dziecka, ze wskaźnikiem w konsoli dachu
  • Poduszki powietrzne kolanowe dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Boczne poduszki powietrzne z przodu, zintegrowane w fotelach
  • Kurtyny powietrzne wzdłuż całej ramy dachu i bocznych szyb od słupka A do słupka C
  • Trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa z napinaczami (dla przednich i tylnych zewnętrznych foteli) i ogranicznikami siły napięcia (z przodu), trzypunktowy automatyczny pas bezpieczeństwa dla środkowego fotela z tyłu
  • Czujnik zapięcia pasa bezpieczeństwa kierowcy, pasażera z przodu i pasażerów z tyłu
  • Mocowania ISOFIX do fotelika dla dziecka na tylnych zewnętrznych fotelach
  • System stabilizacji jazdy Porsche Stability Management (PSM) z ABS, ASR, ABD, MSR i układem stabilizacji przyczepy
  • Porsche Traction Management (PTM) – aktywny napęd na cztery koła z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym, automatycznym hamulcowym mechanizmem różnicowym (ABD) i kontrolą trakcji (ASR)
  • Zintegrowany układ kontroli podwozia Porsche 4D Chassis Control
  • Porsche Hill Control (PHC)
  • Funkcja automatycznego hamowania po kolizji (hamulec pokolizyjny)
  • System ostrzegania przed kolizją i wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych
  • Tempomat z utrzymywaniem prędkości w zakresie 30-240 km/h, w tym funkcja ogranicznika prędkości do ustawiania maksymalnej prędkości jazdy
  • Ostrzeganie o zbyt małej odległości od poprzedzającego pojazdu (działa w zakresie prędkości 65-250 km/h)
  • Wspomaganie parkowania ParkAssist z przodu i z tyłu z ostrzeganiem optycznym i akustycznym
  • Elektrycznie sterowany hamulec postojowy
  • Funkcja Auto Hold
  • Funkcje Auto start/stop i żeglowania
  • Układ kontroli ciśnienia w oponach (TPM)
  • Reflektory główne LED
  • Czteropunktowe światła do jazdy w dzień w technice LED
  • Asystent włączania świateł z automatycznym oświetleniem „Welcome Home”
  • Tylne światła LED o trójwymiarowym wzornictwie, ze zintegrowanymi czteropunktowymi światłami hamowania i pasem świetlnym
  • Wielofunkcyjna kierownica z łopatkami zmiany biegów
  • Komfortowe fotele (z przodu) z 8-kierunkową regulacją elektryczną: wysokości fotela, pochylenia siedziska, pochylenia oparcia oraz regulacją wzdłużną. Siatki do przechowywania z tyłu przednich foteli
  • Tylna kanapa o komfortowym lub sportowym wzornictwie, składana w proporcjach 40:20:40, składany środkowy podłokietnik z dwoma uchwytami na napoje, ręczna regulacja wzdłużna i regulacja pochylenia oparcia
  • Zagłówki z 4-kierunkową regulacją z przodu, zagłówki z 2-kierunkową regulacją z tyłu (z wyjątkiem środkowego siedzenia z tyłu)
  • Schowki we wnętrzu (w zależności od modelu i wyposażenia opcjonalnego): schowek na rękawiczki, schowek w konsoli środkowej, schowki pod przednimi fotelami, kieszenie w oparciach przednich foteli i schowki po bokach bagażnika
  • Dwa zintegrowane uchwyty na napoje z przodu i z tyłu o zmiennej średnicy
  • Uchwyty na butelki w schowkach przednich i tylnych drzwi
  • Koncepcja oświetlenia wnętrza LED (funkcja opóźnionego wygaszenia, oświetlenie przestrzeni na nogi z przodu i tyłu, oświetlenie popielniczki, oświetlenie podręcznego schowka, oświetlenie włącznika zapłonu, oświetlenie wnętrza z przodu (górna konsola) z oświetleniem do czytania, oświetlenie do czytania z tyłu po lewej i prawej stronie, podświetlane lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych)
  • Elektrycznie regulowane i podgrzewane, elektrycznie składane lusterka boczne (również za pomocą pilota), po stronie kierowcy – asferyczne, z dodatkowym oświetleniem
  • Centralny zamek z pilotem
  • System alarmowy z ultradźwiękowym układem ochrony wnętrza samochodu i dwustopniowym blokowaniem (funkcja SAFE)
  • Immobiliser z wbudowanym transponderem
  • Uruchomienie silnika bez korzystania z kluczyka
  • Automatycznie sterowana tylna pokrywa
  • Zestaw wskaźników z 2 wyświetlaczami o wysokiej rozdzielczości
  • Porsche Communication Management (PCM) z 10,9-calowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości i przygotowaniem do integracji telefonu (Apple CarPlay oraz Android Auto), interfejsami audio oraz systemem obsługi głosowej
  • Porsche Connect z modułem nawigacji online, strumieniowaniem muzyki i radiem online, usługami obsługi zdalnej (Remote) oraz szeregiem innych usług Porsche Connect
  • Radio cyfrowe
  • Nagłośnienie Sound Package Plus (10 głośników o łącznej mocy 150W)
  • 2 gniazda USB-C do podłączenia i ładowania urządzeń mobilnych w schowku konsoli środkowej z przodu
  • 2 gniazda USB-C do ładowania urządzeń mobilnych w konsoli środkowej z tyłu
  • 3 gniazda (12V): pod podręcznym schowkiem, w konsoli środkowej z przodu, w bagażniku z boku

Poniżej prezentujemy wyjściowe ceny poszczególnych wersji silnikowych:

  • Porsche Cayenne – od 380 000 zł
  • Porsche Cayenne E-Hybrid – od 416 000 zł
  • Porsche Cayenne S – od 477 000 zł
  • Porsche Cayenne GTS – od 567 000 zł
  • Porsche Cayenne Turbo – od 711 000 zł
  • Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid – od 862 000 zł
  • Porsche Cayenne Coupe – od 423 000 zł
  • Porsche Cayenne E-Hybrid Coupe – od 444 000 zł
  • Porsche Cayenne S Coupe – od 512 000 zł
  • Porsche Cayenne GTS Coupe – od 595 000 zł
  • Porsche Cayenne Turbo Coupe – od 739 000 zł
  • Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe – od 883 000 zł
  • Porsche Cayenne Turbo GT – od 963 000 zł

Wszystkie wersje są objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Więcej na temat Porsche Cayenne:

Porsche Cayenne Turbo Coupe – nasz test

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here