NowościAktualnościNowe Porsche Cayenne Turbo GT z bliska – pierwsze wrażenia

Nowe Porsche Cayenne Turbo GT z bliska – pierwsze wrażenia

Porsche Cayenne Turbo GT to 640-konny SUV, który do „setki” przyspiesza w 3,3 s. Zobacz z bliska ten samochód i dowiedz się więcej na jego temat.

Gdy niecałe dwa tygodnie temu pisaliśmy, że Porsche Cayenne zdobyło tytuł najszybszego SUV-a na Nurburgringu, producent z Zuffenhausen nie chciał jeszcze ujawnić dokładnej specyfikacji rekordowego egzemplarza. Teraz jednak odkrył wszystkie karty, a światło dzienne ujrzało Porsche Cayenne Turbo GT.

Porsche Cayenne Turbo GT (2021)

Nowa, topowa wersja tego niemieckiego SUV-a bazuje na modelu Cayenne Turbo i jest dostępna wyłącznie jako 4-miejscowe Coupe. Do jej napędu wykorzystano benzynowy silnik 4.0 V8 biturbo, który rozwija 640 KM i 850 Nm (odpowiednio – o 90 KM i 80 Nm więcej niż w „zwykłym” Turbo). Moc jest przekazywana na wszystkie koła, w czym pośredniczy zmodyfikowana, 8-stopniowa skrzynia Tiptronic S, która zmienia biegi jeszcze szybciej, oraz poprawiony układ Porsche Traction Management. W efekcie nowe Cayenne Turbo GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 300 km/h.

Jednak powyższe modyfikacje raczej nie byłyby wystarczające, żeby pokonać rekord okrążenia Nordschleife ustanowiony przez Audi RS Q8. Dlatego Porsche Cayenne Turbo GT otrzymało sztywniejsze zawieszenie, którego charakterystyka została zoptymalizowana pod kątem osiągów oraz prowadzenia. Zwinność tego potężnego SUV-a zwiększa także m.in. aktywna stabilizacja przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control oraz skrętna tylna oś.

Porsche Cayenne Turbo GT (2021)

Inżynierowie z Zuffenhausen zmienili również działanie układu Porsche Torque Vectoring, który dopuszcza większe różnice w przekazywaniu siły napędowej na poszczególne koła. Nowością są 22-calowe obręcze kół, obute w wyczynowe opony Pirelli P Zero Corsa. Za pokaźnych rozmiarów felgami znajdziemy ceramiczne hamulce Porsche Ceramic Composite Brake.

Na tle słabszych odmian nowe Porsche Cayenne Turbo GT wyróżnia się także odświeżonym wyglądem. Tego 640-konnego SUV-a rozpoznamy po przednim zderzaku z efektownym spojlerem i powiększonymi bocznymi wlotami powietrza, wspomnianych 22-calowych obręczach GT Design w kolorze Neodyme oraz czarnych poszerzeniach nadkoli i dachu z włókna węglowego. Z tyłu auta uwagę zwraca nieco większy, wysuwany spojler (zapewnia nawet o 40 kg większą siłę docisku) oraz karbonowy dyfuzor z dwiema owalnymi końcówkami układu wydechowego, który dla odmiany został wykonany z lekkiego i żaroodpornego tytanu.

Porsche Cayenne Turbo GT (2021)

We wnętrzu Porsche Cayenne Turbo GT czekają sportowe fotele przednie z 8-kierunkową elektryczną regulacją oraz sportowy zestaw tylnych siedzeń z dwoma osobnymi fotelami. Do wykończenia kabiny użyto najwyższej jakości materiałów, w tym Alcantary i skóry z kontrastowymi przeszyciami. Alcantarą obszyto również sportową kierownicę, która zyskała charakterystyczny dla aut wyścigowych żółty pierścień na godzinie 12.

Porsche Cayenne Turbo GT (2021)

Wraz z debiutem wariantu Turbo GT Cayenne zyskało najnowszy system inforozrywki Porsche Communication Management 6.0, który oferuje większą wydajność oraz nowy interfejs użytkownika i unowocześnioną logikę obsługi. Nowe pokładowe multimedia są nie tylko w pełni kompatybilne z Apple CarPlay (w tym z Apple Music i Apple Podcasty), ale także po raz pierwszy umożliwiają korzystanie z Android Auto.

Pierwsze egzemplarze Porsche Cayenne Turbo GT pojawią się w salonach sprzedaży w połowie września 2021 roku, ale zamówienia można już składać. Ceny tego modelu w Polsce rozpoczynają się od 963 000 zł.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat nowego Cayenne Turbo GT, to zachęcamy do obejrzenia materiału przygotowanego przez twórcę kanału Autogefuhl na YouTube:

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji