Odświeżone Porsche Cayenne Coupe zostało najszybszym SUV-em na torze Nurburgring. Auto z Zuffenhausen pobiło rekord należący do Audi RS Q8. Dowiedz się wiecej na ten temat.

Trzeba przyznać, że Porsche potrafi bardzo umiejętnie zapowiadać kolejne modernizacje swoich modeli. W ubiegłym roku, jeszcze przed oficjalną prezentacją odświeżonej Panamery, częściowo zamaskowany egzemplarz ustanowił nowy rekord okrążenia toru Nurburgring w kategorii samochodów luksusowych. Teraz niemiecki producent powtórzył ten sam manewr przed premierą Cayenne po liftingu.

W tym tygodniu, w poniedziałek 14 czerwca o godzinie 11:31, przy temperaturze otoczenia wynoszącej 23°C, kierowca testowy Porsche Lars Kern rozpoczął rekordowe okrążenie toru Nurburgring za kierownicą lekko zakamuflowanego Cayenne Coupe. Na mecie zameldował się dokładnie 7 min 38,925 s później. Tym samym nowe Cayenne zdobyło tytuł najszybszego SUV-a na Nordschleife, wyprzedzając o ponad 3 sekundy Audi RS Q8.

„Siedząc za kierownicą tego Cayenne, na pierwszych metrach północnej pętli Nordschleife masz ochotę zawrócić, wysiąść i upewnić się, czy naprawdę siedzisz w przestronnym SUV-ie. Jego precyzja prowadzenia i stoicko stabilna tylna oś dały mi mnóstwo pewności siebie w sekcji Hatzenbach” – powiedział o swoim rekordowym przejeździe Lars Kern, który przez długi okres towarzyszył rozwojowi samochodu.

„Zmiana kierunku jazdy w szybkich zakrętach, takich jak Hohe Acht i Eiskurve, odbywa się tu z prędkością błyskawicy – bez kołysania czy tendencji do podsterowności. Nawet na tym technicznym odcinku Cayenne w całości »należy« do kierowcy i daje się łatwo kontrolować” – stwierdził kierowca testowo-rozwojowy. – „Na obu wierzchołkach Pflanzgarten koła zwykle odrywają się od ziemi, ale za kierownicą tego Cayenne odcinki te wydawały się gładkie i spokojne. Skok kół jest duży, a nadwozie trzyma się pionu i pozostaje pod kontrolą. Także układ napędowy robi naprawdę mocne wrażenie. Zapewnia moc w każdej sytuacji, a skrzynia perfekcyjnie dobiera biegi”.

Ponadto w komunikacie prasowym mogliśmy wyczytać, że rekordowy egzemplarz bazuje na modelu Cayenne Turbo Coupe i został poprawiony pod kątem uzyskania maksymalnej dynamiki wzdłużnej oraz poprzecznej. Prowadzone przez Kerna auto od seryjnego różnił się także obecnością wyścigowego fotela kierowcy i klatki bezpieczeństwa we wnętrzu.

Rekordowe okrążenie możecie obejrzeć w całości na poniższym nagraniu:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here