Audi odebrało Mercedesowi tytuł producenta najszybszego SUV-a na świecie. Dowiedz się więcej o nowym RS Q8.
Niemiecki tor Nurburgring od lat jest poligonem doświadczalnym dla producentów samochodów. Ustanowienie nowego rekordu w swojej klasie jest dla koncernu zawsze nobilitacją i najczęściej nie pozostaje bez wpływu na wyniki sprzedażowe. Tym razem powody do zadowolenia może mieć Audi. Wraz ze swoim najnowszym modelem – RS Q8 – zakończyło prawie roczną dominację Mercedesa w kategorii SUV-ów. Czas uzyskany przez Audi to 7:42,253 s. Wcześniejszy rekord należał do Mercedesa-AMG GLC 63 S 4MATIC+ (4.0 V8 bi-turbo, 510 KM i 700 Nm), który pokonał Zielone Piekło w 7:54,40 s.
Rezultat lepszy o ponad 12 sekund to zasługa nowego silnika, który wkrótce trafi również do Audi RS6 Avant. Benzynowa jednostka 4.0 V8 jest wspomagana przez dwie turbosprężarki i układ mikrohybrydowy (tzw. mild hybrid). Taka konfiguracja zapewnia 600 KM i 800 Nm. Przekłada się to na sprint od 0 do 100 km/h w czasie 3,8 s oraz prędkość maksymalną wynoszącą 306 km/h. Oszałamiające osiągi jak na auto ważące prawie 2,5 tony. Równie imponujące są koła w RS Q8. Na felgi w niebagatelnym rozmiarze 23 cali nałożono opony Pirelli P Zero 295/35.
Póki co topowe Audi RS Q8 możemy oglądać jedynie na szpiegowskich zdjęciach. Oficjalna prezentacja auta nastąpi jeszcze w tym miesiącu, prawdopodobnie podczas salonu samochodowego w Los Angeles. A jeśli kogoś interesuje jak wyglądał cały przejazd 600-konnego SUV-a po Nurburgringu, zapraszamy do obejrzenia poniższego nagrania:
Audi ok, ale ten rekord Mercedesa to wątpliwy. W 2017 Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio uzyskała czas 7:51.7.
Dzień dobry,
dziękuję za zwrócenie uwagi na ten szczegół. W artykule zamieściliśmy dane pochodzące z oficjalnej strony Nurburgingu – https://www.nuerburgring.de/en/fans-info/info/record-drives-lap-times-nuerburgring.html
Z kolei pod koniec listopada ubiegłego roku Motor1 informował, że GLC pokonało Stelvio, uzyskując czas 7:49,369 s. Można o tym więcej przeczytać w tym artykule: https://www.motor1.com/news/279172/glc-63-nurburgring-video/
Zatem w obu przypadkach mowa jest o tym, że RS Q8 pokonało rekord ustanowiony przez GLC 63 S, tylko oczywiście w tym drugim skromniejszą różnicą czasu – 7 sekund, a nie 12.