Rozstaw śrubPorsche 911 (964) Carrera Turbo, RS (1989-1994) typ 964 - rozstaw śrub...

Porsche 911 (964) Carrera Turbo, RS (1989-1994) typ 964 – rozstaw śrub w felgach, otwór centralny, średnica i skok gwintu

Jaki jest rozstaw śrub w felgach, otwór centralny felgi, średnica i skok gwintu śrub do kół w samochodzie Porsche 911 (964) Carrera Turbo, RS (1989-1994) typ 964?

Porsche 911 (964) Carrera Turbo, RS był produkowany w latach 1989-1994 i był jednym z najbardziej ikonicznych modeli marki. Ten sportowy samochód oferował niezwykłą moc i osiągi, dzięki silnikowi o pojemności 3,3 litra i mocy 320 KM. Jego charakterystyczny wygląd, z szerokimi nadkolami i dużym tylnym spojlerem, nadawał mu agresywny wygląd. Porsche 911 (964) Carrera Turbo, RS był również wyposażony w zaawansowane technologie, takie jak ABS i napęd na cztery koła, co zapewniało doskonałą kontrolę i stabilność na drodze. Ten model jest uważany za jedno z najbardziej pożądanych i cenionych aut wśród miłośników motoryzacji.

Do czego potrzebne są dane dotyczące rozstawu śrub w felgach, rozmiaru otworu centralnego, średnicy i skoku gwintu śrub w kołach?

Wbrew pozorom wymiana felg w aucie nie jest łatwa. W obrębie tej samej marki, a nawet modelu, felgi mogą różnić się rozstawem śrub, otworu centralnego oraz parametrami śrub czy nakrętek.

W zależności od marki i modelu samochody mogą mieć koła przykręcane do piast za pomocą śrub i nakrętek. W obu przypadkach znaczenie ma rozmiar śruby i nakrętki, a także skok gwintu. Nieprawidłowe dobranie uniemożliwi montaż kół albo spowoduje uszkodzenie gwintu. Warto pamiętać także, że śruby do alufelg i felg stalowych często różnią się długością. Różne mogą być także ukształtowania ich powierzchni przylegającej. Czołowa powierzchnia nakrętki śrub do kół lub łeb śruby może być kulisty albo stożkowy. Warto o tym pamiętać przy zakupie i jeżeli nie mamy pewności – najlepiej poprosić sprzedającego o pomoc w doborze śruby do kół czy nakrętki.

Jak mierzyć średnicę otworu centralnego?

Średnicę otworu centralnego mierzy się między jego krawędziami w najszerszym miejscu. Montaż felgi z szerszym otworem od oryginalnego jest możliwy – w takim przypadku trzeba użyć pierścieni centrujących.

Jak mierzyć rozstaw śrub w feldze?

Felgi samochodów osobowych są najczęściej montowane na cztery lub pięć śrub. Gdy felga ma cztery śruby, rozstaw otworów montażowych, a więc rozstaw śrub mierzy się od środka jednego otworu na śrubę do środka drugiego, przeciwległego (najbardziej oddalonego) otworu. Precyzyjne ustalenie centralnego punktu otworu nie może nie być łatwe, ale równie dobrze można zmierzyć odległość od krawędzi jednego otworu do krawędzi drugiego. By wynik był prawidłowy, muszą to być jednak te same krawędzie obu otworów (np. prawe).
W przypadku kół z pięcioma otworami zmierzenie rozstawu śrub jest trudniejsze, bo otwory montażowe nie są rozmieszczone naprzeciw siebie.

Jak więc sprawdzić rozstaw śrub w feldze z 5 otworami? Trzeba dokonać pomiarów i podstawić wartości do wzoru A + B + 2 × C, gdzie A to średnica otworu centralnego, B to średnica otworu montażowego, a C odległość między brzegami tych otworów.
Dobra wiadomość jest taka, że mierzenie rozstawu śrub w felgach czy średnic centralnych otworów zwykle nie jest konieczne – precyzyjne wartości do większości modeli są znane.

Porsche 911 (964) Carrera Turbo, RS (1989-1994) typ 964 – rozstaw śrub w felgach, otwór centralny, średnica i skok gwintu

Poniżej znajdziecie podstawowe dane potrzebne do dobrania felg, dystansów i śrub do samochodu Porsche 911 (964) Carrera Turbo, RS (1989-1994) typ 964.

Porsche 911 (964) Carrera Turbo, RS (1989-1994) typ 964
Wartość
Rozstaw śrub 130/5
Średnica gwintu/skok gwintu M14x1,5
Otwór centralny 71,6

Jaki jest rozstaw śrub w felgach w samochodzie Porsche 911 (964) Carrera Turbo, RS (1989-1994) typ 964?

Rozstaw śrub w felgach w samochodzie Porsche 911 (964) Carrera Turbo, RS (1989-1994) typ 964 wynosi 130/5.

Jaka jest średnica gwintu i skok gwintu w śrubie do felg w samochodzie Porsche 911 (964) Carrera Turbo, RS (1989-1994) typ 964?

Średnica gwintu i skok gwintu w śrubie do felg w samochodzie Porsche 911 (964) Carrera Turbo, RS (1989-1994) typ 964 wynosi M14x1,5.

Jaki jest rozmiar otworu centralnego w feldze do samochodu Porsche 911 (964) Carrera Turbo, RS (1989-1994) typ 964?

Rozmiar otworu centralnego w feldze do samochodu Porsche 911 (964) Carrera Turbo, RS (1989-1994) typ 964 wynosi 71,6.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji