Citroen C4 w aktualnej odsłonie zadebiutował na rynku w 2020 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 100 350 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Citroen C4 w najnowszym wcieleniu został oficjalnie zaprezentowany w 2020 roku. Francuski kompakt w swoim trzecim wydaniu nie jest już typowym hatchbackiem, lecz stał się modnym crossoverem w stylu coupe z opadającą linią dachu. Pod awangardowym nadwoziem kryje się jednak sprawdzona technika znana już m.in. z Peugeotów 208 i 2008 czy Opli Corsa i Mokka. Nowy Citroen C4, tak jak wspomniane modele, bazuje na platformie CMP i jest oferowany z trzema rodzajami napędu – benzynowym, wysokoprężnym oraz elektrycznym. Tej ostatniej odmianie poświęciliśmy osobny artykuł: Elektryczny Citroen e-C4 – opis wersji i cennik
Citroen C4 (2023) – wymiary, pojemność bagażnika
Citroen C4 mierzy 436,0 cm długości, 180,0 cm szerokości (203,2 cm z lusterkami) i 152,5 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 267,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 380 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1250 l.
Citroen C4 (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe i 1 wysokoprężną. Wszystkie wersje mają przedni napęd.
Silniki benzynowe:
- 1.2 PureTech (102 KM, 205 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,3 s, prędkość maksymalna: 184 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-5,6 l/100 km
- 1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3-5,5 l/100 km
- 1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-5,9 l/100 km

Silniki wysokoprężne:
- 1.5 BlueHDi (130 KM, 300 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 s, prędkość maksymalna: 206 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,6-4,7 l/100 km
Nowy Citroen C4 (2023) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.2 PureTech/102 KM (Live Pack i Feel) oraz 1.2 PureTech/130 KM (Feel Pack, C-Series i Shine). W wersji wyposażenia Feel 130-konny wariant benzynowy został wyceniony na 112 650 zł, a dopłata do 8-biegowego automatu wynosi 7000 zł (Feel, Feel Pack, C-Series i Shine). Wysokoprężna odmiana 1.5 BlueHDi/130 KM kosztuje odpowiednio: 131 150 zł (Feel Pack), 136 200 zł (C-Series) oraz 141 100 zł (Shine). Citroen C4 jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Live Pack – od 100 350 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 16-calowe felgi stalowe strukturalne z kołpakami Steel&Style, z oponami 215/65 R16
- Zestaw naprawczy
- Zawieszenie z amortyzatorami Progressive Hydraulic Cushions (PHC) – zawieszenie z Progresywnymi Ogranicznikami Hydraulicznymi
- Klimatyzacja manualna
- Poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe
- ABS + Elektroniczny rozdział siły hamowania REF
- System wspomagania hamowania awaryjnego AFU
- Stabilizacja toru jazdy + Inteligentna kontrola trakcji
- Wspomaganie ruszania na wzniesieniu
- Regulator i ogranicznik prędkości (programowany)
- Pakiet Bezpieczeństwa (SLI-ISA / LKA / ICB / DAA3 / VAEB) + SL/CC: Tempomat, funkcja inteligentnego ogranicznika prędkości, system rozpoznawania znaków drogowych, system utrzymania w pasie ruchu, system wykrywania zmęczenia kierowcy, system hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych oraz rowerzystów
- Wspomaganie kierownicy (elektryczne)
- Hamulec postojowy mechaniczny
- Centralny zamek
- Zabezpieczenie drzwi tylnych
- Automatycznie włączane światła mijania
- Reflektory halogenowe (mijania / drogowe)
- Światła do jazdy dziennej LED
- Lampy tylne LED 3D
- Centralna część zderzaka tylnego czarna matowa
- Obudowy lusterek bocznych lakierowane w kolorze Noir Obsidien
- Klamki zewnętrzne lakierowane w kolorze Noir Obsidien
- Regulacja kierownicy na wysokość i głębokość
- Deska rozdzielcza, pokrycie Karlse (gładkie)
- Tapicerka – kompozycja seryjna: Tkanina Meanwhile / Tkanina czarna
- Fotel kierowcy sterowany mechanicznie w 6 płaszczyznach (z regulacją wysokości)
- Fotel pasażera sterowany mechanicznie w 4 płaszczyznach
- Oparcie kanapy tylnej składane (60:40)
- Zapięcia Isofix na skrajnych miejscach tylnej kanapy
- Podświetlenie sufitowe z przodu i z tyłu (3 żarówki)
- Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z klapką bez podświetlenia
- Lusterka boczne sterowane elektrycznie, podgrzewane
- Szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie
- Gniazdo 12V + 1 USB typu C (ładowanie + dane) z przodu
- Cyfrowy zestaw wskaźników kierowcy z 5-calowym wyświetlaczem LCD
- 10-calowy kolorowy ekran dotykowy AIO, Mirror Screen, MY CITROEN ASSIST (BTA)
- System audio z 4 głośnikami, standardowy z DAB, Bluetooth
Feel – od 107 350 zł, obejmuje wyposażenie wersji Live Pack oraz dodatkowo:
- 18-calowe felgi stalowe z kołpakami AEROTECH, z oponami 195/60 R18
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z filtrem węglowym i nawiewami centralnymi dla foteli tylnych
- Hamulec postojowy elektryczny
- Czujniki parkowania z tyłu
- Automatycznie włączane wycieraczki (czujnik deszczu)
- Reflektory ECO LED (mijania / drogowe)
- Światła do jazdy dziennej LED z sygnaturą V
- Światła przeciwmgłowe LED z funkcją doświetlania zakrętów
- Ramki świateł przeciwmgłowych lakierowane, czarne Glossy Black
- Centralna część zderzaka tylnego lakierowana w kolorze Noir Obsidien
- Kierownica obszyta skórą (sterowanie tempomatu i radia na ramionach kierownicy)
- Fotele przednie sterowane mechanicznie w 6 płaszczyznach (z regulacją wysokości)
- Fotel kierowcy z regulacją lędźwiową
- Podłokietnik na schowku centralnym z przodu
- Gniazdo 12V + 1 USB typu C (ładowanie + dane) + 1 USB typu A (ładowanie) z przodu + 1 USB typu A z tyłu
- Cyfrowy zestaw wskaźników kierowcy z 5,5-calowym wyświetlaczem TFT
- System audio z 6 głośnikami o podwyższonej jakości dźwięku z DAB, Bluetooth

Feel Pack – od 115 650 zł, obejmuje wyposażenie wersji Feel oraz dodatkowo:
- 18-calowe felgi aluminiowe szaro-czarne AEROBLADE, z oponami 195/60 R18
- Kamera cofania, standardowa, tylne czujniki parkowania
- Klamki zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia
- Tapicerka – kompozycja Urban Grey: Tkanina Chevrons Gris / Efekt czarnej skóry
- Kieszenie w oparciach foteli przednich
- Dwupoziomowa podłoga bagażnika
- Podświetlenie kieszeni drzwi przednich
- Lusterka boczne sterowane i składane elektrycznie, podgrzewane
- Cyfrowy zestaw wskaźników kierowcy z 5,5-calowym wyświetlaczem TFT i oświetleniem ambientowym

C-Series – od 120 700 zł, obejmuje wyposażenie wersji Feel Pack oraz dodatkowo:
- 18-calowe felgi aluminiowe szaro-czarne AEROBLADE, z oponami 195/60 R18
- Visio Park 1 – panoramiczna kamera cofania 180 stopni, tylne czujniki parkowania
- Ramki świateł przeciwmgłowych lakierowane, Anodised Bronze
- Chromowana listwa wzdłuż szyb bocznych
- Szyby tylne przyciemniane (tylne boczne i wsteczna)
- Antena dachowa typu płetwa rekina
- Deska rozdzielcza, pokrycie z teksturą inspirowaną logo Citroen
- Wspornik do mocowania tabletu nad schowkiem pasażera
- Uniwersalne etui na tablet kompatybilne z mocowaniem
- Podświetlenie LED: sufitowe z przodu i z tyłu (3x LED)
- Oświetlenie wnęk na nogi z przodu
- Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z podświetleniem
- Lusterko wsteczne elektrochromatyczne
- Lusterka boczne sterowane i składane elektrycznie, podgrzewane, z oświetleniem powitalnym
- Wyświetlacz Head-Up
- 10-calowy kolorowy ekran dotykowy HD IVI HIGH, nawigacja On-line, bezprzewodowy Mirror Screen, MY CITROEN ASSIST (BSRF)

Shine – od 125 600 zł, obejmuje wyposażenie wersji Feel Pack oraz dodatkowo:
- 18-calowe felgi aluminiowe srebrno-czarne AEROBLADE, z oponami 195/60 R18
- System kontroli martwego pola
- Pakiet Bezpieczeństwa II dla wersji ze skrzynią manualną (SLI-ISA-ETSR / LKA / ICB / DAA3 / AEBS3) + SL/CC + BSD + HBA: Tempomat, funkcja inteligentnego ogranicznika prędkości, zaawansowany system rozpoznawania znaków drogowych, system utrzymania w pasie ruchu, system wykrywania zmęczenia kierowcy, zaawansowany system hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych oraz rowerzystów, funkcja monitorowania martwego pola, asystent świateł drogowych
- Pakiet Bezpieczeństwa III dla wersji z przekładnią automatyczną (SLI-ISA-ETSR / LKA / ICB / DAA3 / AEBS3) + BSD + HBA + ACC S&G (BVA): Tempomat adaptacyjny Stop&Go, funkcja inteligentnego ogranicznika prędkości, zaawansowany system rozpoznawania znaków drogowych, system utrzymania w pasie ruchu, system wykrywania zmęczenia kierowcy, zaawansowany system hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych oraz rowerzystów, funkcja monitorowania martwego pola, asystent świateł drogowych
- Visio Park 2 – panoramiczna kamera cofania 180 stopni, czujniki parkowania przednie i tylne, dodatkowe czujniki po bokach (Flank Guard)
- ADML – bezkluczykowy, zbliżeniowy dostęp i uruchamianie pojazdu, dwa piloty
- Automatyczne przełączanie świateł światła mijania/drogowych (High Beam Assist)
- Ramki świateł przeciwmgłowych lakierowane, srebrne Glossy Silver
- Chromowana listwa wzdłuż szyb bocznych
- Szyby tylne przyciemniane (tylne boczne i wsteczna)
- Antena dachowa typu płetwa rekina
- Kierownica obszyta skórą licową (sterowanie tempomatu i radia na ramionach kierownicy)
- Deska rozdzielcza, pokrycie z teksturą inspirowaną logo Citroen
- Tapicerka – kompozycja Metropolitan Grey: Tkanina, efekt czarnej skóry / Tkanina szara
- Kanapa tylna z otworem na narty, podłokietnikiem i uchwytami na kubki
- Wspornik do mocowania tabletu nad schowkiem pasażera
- Podświetlenie LED: sufitowe z przodu i z tyłu (3x LED)
- Oświetlenie wnęk na nogi z przodu
- Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z podświetleniem
- Lusterko wsteczne elektrochromatyczne
- Lusterka boczne sterowane i składane elektrycznie, podgrzewane, z oświetleniem powitalnym
- Wyświetlacz Head-Up
- 10-calowy kolorowy ekran dotykowy HD IVI HIGH, nawigacja On-line, bezprzewodowy Mirror Screen, MY CITROEN ASSIST (BSRF)
Jak słabszy silnik jest szybszy do 100 km/h od mocniejszego ? a pomiędzy automatami nie ma różnicy?
Dzień dobry,
takie informacje były zawarte w konfiguratorze na stronie Citroena w momencie pisania powyższego tekstu. Przed chwilą wpis został zaktualizowany w oparciu o oficjalny cennik, który opublikowano dopiero po naszym artykule.
Pozdrawiam,
MŁ
Ceny mnie zszokowały. Oczywiście na minus. Coś się chyba im pomyliło w PSA. W wersji ze 130 konnym dieslem citroen jest droższy od…. Toyoty Coroli z silnikiem hybrydowym ! No tego jeszcze nie było.
ok tylko c4 to jest klasa c-hr a nie corolli ( corolla hybrydowa też była droższa od wersji benzynowej C-HR bo jest crosoverem)
Proszę podać aktualne ceny na Polske
Co te Francuzy robią ???? Arkana od Reno i ten od Citroena to optycznie potworki gorsze od niemieckich pierwowzorów BWW X4 a i mercedes też ma takie brzydactwo. Ten co siedzi w środku nie widzi tego szkaradztwa, ale dlaczego ja mam coś takiego oglądać ? Na szczęście w sąsiedztwie są Audi Q3, Q5, Macan i chyba najładniejszy Infiniti FX50. Jest na czym oko zawiesić.
Krytyka , krytyka a nie stać na żadnego , nawet c4 , Arkana nie jest w twoim zasięgu !!!
Jak się nie ma co się lubi to się WYBRZYDZA. Niektórzy muszą postekac żeby było im lżej. Jeżdżę c4 picasso II i gdyby mi dawali wypasionego merola pewnie bym się na niego nie rzucił. Siedzi się d… na jezdni, świecą po oczach że strach jechać i twardo jak na „zelaziaku” bo opony nisko profilowe. A ja jadę na” kanapie ” mięciutkio, wyżej i nie świecą mi w oczy. Pewnie nie jest to szczyt techniki ale wygodnie i mam takie same” „poduchy” jak w każdym innym / 6 sztuk/. Jeździłem i merolem i Mondeo mk4 2,0 ale najchętniej cytryną. Cytryna c4 picasso II 1,6 ehdi. Fordem 423 tyś, merolem 370 tyś cytryną 140 tyś. Cytryna to mój czternasty samochód więc wiem co piszę. Ile taniej to nawet już nie wspominam. Cytryna w dieslu po mieście 6,5, trasa 4,8 przy średniej 110. Wpadać w cielecy zachwyt to trzeba wiedzieć nad czym.