Poznaliśmy polski cennik nowego Citroena C4. Ceny tego modelu zaczynają się od 73 300 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Niemal dokładnie 3 miesiące temu Citroen opublikował pierwsze zdjęcia nowego C4. Francuski kompakt w swojej trzeciej odsłonie stał się modnym SUV-em w stylu coupe. Pod awangardowym nadwoziem kryje się sprawdzona technika znana już z wcześniejszych modeli grupy PSA. Nowy Citroen C4 bazuje na platformie CMP i jest oferowany z trzema rodzajami napędu: benzynowy, wysokoprężnym i elektrycznym.
Citroen C4 (2020) – wymiary
Nowy Citroen C4 mierzy 435,4 cm długości, 203,2 cm szerokości (z lusterkami) i 152,2 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 266,7 cm. Pojemność bagażnika wynosi 380 litrów.
Nowy Citroen C4 – dane techniczne, silniki, moc, zużycie paliwa
Paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje 3 silniki benzynowe i 2 wysokoprężne oraz wersję elektryczną. Wszystkie odmiany mają przedni napęd.
Silniki benzynowe:
- 1.2 PureTech (102 KM, 205 Nm)z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: brak danych, prędkość maksymalna: brak danych, średnie zużycie paliwa: brak danych
- 1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 8,9 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4 l/100 km
- 1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie: 9,4 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1 l/100 km
- 1.2 PureTech (156 KM, 240 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie: brak danych, prędkość maksymalna: brak danych, średnie zużycie paliwa: brak danych
Silniki wysokoprężne:
- 1.5 BlueHDi (110 KM) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: brak danych, prędkość maksymalna: brak danych, średnie zużycie paliwa: brak danych
- 1.5 BlueHDi (130 KM, 300 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie: 9,5 s, prędkość maksymalna: 206 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,6 l/100 km
Silnik elektryczny:
- e (136 KM, 260 Nm) z 1-biegową przekładnią redukcyjną i akumulatorem o pojemności 50 kWh, przyspieszenie: 9,5 s, prędkość maksymalna: 150 km/h, zasięg: do 350 km
Nowy Citroen C4 (2020) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.2 PureTech/102 KM (Live Pack i Feel) oraz 1.2 PureTech/130 KM (Feel Pack i Shine). Najtańsze C4 z turbodieslem pod maską kosztuje 83 450 zł (1.5 BlueHDi/110 KM, Live Pack). Dopłata do 8-biegowej przekładni automatycznej (dla silnika 1.2 PureTech) wynosi 7000 zł. Elektryczny Citroen e-C4 kosztuje odpowiednio: 125 000 zł (Live Pack), 135 450 zł (Feel), 139 950 (Feel Pack) i 145 450 zł (Shine).
Live Pack – od 73 300 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 16-calowe obręcze stalowe z kołpakami ODIN (silniki spalinowe)
- 16-calowe obręcze stalowe Steel&Style THOR (napęd elektryczny)
- Zestaw naprawczy
- Klimatyzacja manualna (silniki spalinowe)
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z filtrem węglowym i nawiewami centralnymi dla foteli tylnych (napęd elektryczny)
- ABS, Elektroniczny rozdział siły hamowania
- System wspomagania hamowania awaryjnego
- Stabilizacja toru jazdy + Inteligentna kontrola trakcji
- Zawieszenie z amortyzatorami Progressive Hydraulic Cushions (napęd elektryczny)
- Poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe
- Regulator i ogranicznik prędkości (programowany)
- Centralny zamek
- Zabezpieczenie drzwi tylnych
- Wskaźnik optymalnego przełożenia biegów (dla aut z manualną skrzynią)
- Wspomaganie ruszania na wzniesieniu
- Hamulec postojowy ręczny
- Wspomaganie kierownicy (elektryczne) + regulacja kierownicy na wysokość i głębokość
- Kanapa w 2. rzędzie dzielona, 3 zagłówki
- Dwupoziomowa podłoga bagażnika (napęd elektryczny)
- Fotel kierowcy sterowany mechanicznie w 6 płaszczyznach oraz fotel pasażera sterowany mechanicznie w 4 płaszczyznach
- Automatycznie włączane światła mijania
- Reflektory halogenowe (mijania/drogowe)
- Światła do jazdy dziennej LED
- Lampy tylne LED 3D
- Klamki zewnętrzne lakierowane w kolorze Noir Obsidien
- Lusterka boczne sterowane elektrycznie i podgrzewane
- Obudowy lusterek bocznych lakierowane w kolorze Noir Obsidien
- Centralna część zderzaka tylnego lakierowana Noir Obsidien
- Podświetlenie pod drzwiami z przodu (napęd elektryczny)
- Podświetlenie sufitowe z przodu i z tyłu (3 żarówki), lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z klapką bez podświetlenia
- Szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie
- 10-calowy kolorowy ekran dotykowy, Mirror Screen
- System audio z 4 głośnikami, standardowy z DAB, Bluetooth
- Gniazdo 12V + 1 USB type C (ładowanie + dane) z przodu
- Cyfrowa deska rozdzielcza z 5,5-calowym wyświetlaczem TFT bez „ambi-light”
- Czujniki parkowania tył (napęd elektryczny)
- Pakiet Bezpieczeństwa (m.in. System rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, System hamowania awaryjnego, Aktywny alarm niezamierzonego przekroczenia linii, Coffee Break Alert)
- Ładowarka jednofazowa 7,4 kW (napęd elektryczny)
Feel – od 85 600 zł, obejmuje wyposażenie wersji Live Pack oraz dodatkowo:
- 18-calowe obręcze stalowe z kołpakami LOKI (silniki spalinowe)
- 18-calowe obręcze aluminiowe diamentowane HANOI (napęd elektryczny)
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z filtrem węglowym i nawiewami centralnymi dla foteli tylnych (silniki spalinowe)
- Zawieszenie z amortyzatorami Progressive Hydraulic Cushions (silniki spalinowe)
- Hamulec postojowy elektryczny
- Kierownica obszyta skórą (sterowanie tempomatu i radia na ramionach kierownicy)
- Podłokietnik na schowku centralnym z przodu
- Dwupoziomowa podłoga bagażnika (silniki spalinowe)
- Fotel kierowcy z regulacją lędźwiową, fotele kierowcy i pasażera sterowane mechanicznie w 6 płaszczyznach, z regulacją wysokości
- Automatycznie włączane wycieraczki
- Reflektory ECO LED (mijania/drogowe)
- Światła do jazdy dziennej LED z sygnaturą V
- Reflektory przeciwmgłowe LED z funkcją doświetlania zakrętów
- System audio z 6 głośnikami o podwyższonej jakości dźwięku z DAB, Bluetooth
- Cyfrowa deska rozdzielcza z 5,5-calowym wyświetlaczem TFT z „ambi-light”
- Czujniki parkowania tył (silniki spalinowe)
Feel Pack – od 92 100 zł, obejmuje wyposażenie wersji Feel oraz dodatkowo:
- 18-calowe obręcze aluminiowe diamentowane CAMELLA (silniki spalinowe)
- Kieszenie w oparciach foteli przednich
- Klamki zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia
- Lusterka boczne sterowane elektrycznie, podgrzewane, składane i z oświetleniem powitalnym
- Centralna część zderzaka tylnego lakierowana w kolorze nadwozia
- Lusterko wsteczne elektrochromatyczne
- Podświetlenie pod drzwiami z przodu (silniki spalinowe)
- Podświetlenie LED: sufitowe z przodu i z tyłu (3x LED), lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z podświetleniem, oświetlenie wnęk na nogi z przodu
- 10-calowy kolorowy ekran dotykowy, Nawigacja On-line, Mirror Screen
- Wspornik do mocowania tabletu nad schowkiem pasażera
- Gniazdo 12V + 1 USB type C (ładowanie + dane) + 1 ISB A (ładowanie) z przodu + 1 USB typ A ładowanie z tyłu (silniki spalinowe)
- Gniazdo 12V + 1 USB type C (ładowanie + dane) + 1 ISB A (ładowanie) z przodu + 1 USB typ A ładowanie z tyłu + 1 USB TYPU C z tyłu (napęd elektryczny)
- Visio Park 1 – czujniki parkowania tył + kamera cofania
- Wyświetlacz Head-Up
Shine – od 97 600 zł, obejmuje wyposażenie wersji Feel Pack oraz dodatkowo:
- 18-calowe obręcze aluminiowe lakierowane CAMELLA (silniki spalinowe)
- ADML – bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu, dwa piloty
- Kierownica z pełnym obszyciem skórą i chromowanymi dekorami
- Kanapa w 2. rzędzie z otworem na narty, podłokietnikiem i uchwytami na kubki
- Podgrzewana kierownica (napęd elektryczny)
- Szyby tylne przyciemniane (tylne boczne i wsteczna)
- Chromowane ramki szyb bocznych
- Automatyczne przełączanie świateł światła mijania/drogowych (High Beam Assist)
- Visio Park 2 – czujniki parkowania tył + przód + Flank Guard + Visio Park 1
- System kontroli martwego pola
Zachęcamy także do zapoznania się z pozostałą ofertą Citroena:
Citroen C3 po liftingu (2020) – opis wersji i cennik
Citroen C5 Aircross (2020) – opis wersji i cennik
Jak słabszy silnik jest szybszy do 100 km/h od mocniejszego ? a pomiędzy automatami nie ma różnicy?
Dzień dobry,
takie informacje były zawarte w konfiguratorze na stronie Citroena w momencie pisania powyższego tekstu. Przed chwilą wpis został zaktualizowany w oparciu o oficjalny cennik, który opublikowano dopiero po naszym artykule.
Pozdrawiam,
MŁ
Ceny mnie zszokowały. Oczywiście na minus. Coś się chyba im pomyliło w PSA. W wersji ze 130 konnym dieslem citroen jest droższy od…. Toyoty Coroli z silnikiem hybrydowym ! No tego jeszcze nie było.
Proszę podać aktualne ceny na Polske