Citroen C4 (2021)

Citroen C4 w najnowszym wydaniu zadebiutował w zeszłym roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 73 300 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

W czerwcu ubiegłego roku Citroen opublikował pierwsze zdjęcia nowego C4. Francuski kompakt w swojej trzeciej odsłonie nie jest już typowym hatchbackiem, lecz stał się modnym crossoverem w stylu coupe z opadającą linią dachu. Pod awangardowym nadwoziem kryje się jednak sprawdzona technika znana już m.in. z Peugeotów 208 i 2008 czy Opel Corsa. Nowy Citroen C4, tak jak wspomniane modele, bazuje na platformie CMP i jest oferowany z trzema rodzajami napędu: benzynowym, wysokoprężnym oraz elektrycznym. Tej ostatniej odmianie poświęciliśmy osobny artykuł.

Citroen C4 (2021)

Citroen C4 (2021) – wymiary, pojemność bagażnika

Nowy Citroen C4 mierzy 436,0 cm długości, 203,2 cm szerokości (z lusterkami) i 152,5 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 267,0 cm. Pojemność bagażnika wynosi 380 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy rośnie do 1250 l.

Citroen C4 (2021)

Citroen C4 (2021) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje 3 silniki benzynowe i 2 wysokoprężne. Wszystkie wersje mają przedni napęd.

Silniki benzynowe:

  • 1.2 PureTech (102 KM, 205 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,3 s, prędkość maksymalna: 184 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3-5,6 l/100 km
  • 1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4 l/100 km
  • 1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-5,9 l/100 km
  • 1.2 PureTech (156 KM, 240 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 s, prędkość maksymalna: 208 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,9-6,0 l/100 km
Citroen C4 (2021)
Silnik 1.2 PureTech

Silniki wysokoprężne:

  • 1.5 BlueHDi (110 KM, 250 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,5 s, prędkość maksymalna: 193 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,4 l/100 km
  • 1.5 BlueHDi (130 KM, 300 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 s, prędkość maksymalna: 206 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,6-4,7 l/100 km

Nowy Citroen C4 (2021) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.2 PureTech/102 KM (Live Pack i Feel) oraz 1.2 PureTech/130 KM (Feel Pack i Shine). Najtańsze C4 z turbodieslem pod maską kosztuje 83 450 zł (1.5 BlueHDi/110 KM, Live Pack). Dopłata do 8-biegowego automatu dla 1.2 PureTech/130 KM wynosi 7000 zł. Wszystkie wersje są objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Citroen C4 (2021)

Live Pack – od 73 300 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 16-calowe stalowe obręcze kół z kołpakami SPRING
  • Zestaw naprawczy
  • Klimatyzacja manualna
  • Zawieszenie z amortyzatorami Progressive Hydraulic Cushions (PHC) – zawieszenie z Progresywnymi Ogranicznikami Hydraulicznymi (standard tylko z silnikiem 1.5 BlueHDi/110 KM)
  • ABS, Elektroniczny rozdział siły hamowania REF
  • System wspomagania hamowania awaryjnego AFU
  • Stabilizacja toru jazdy + Inteligentna kontrola trakcji
  • Poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe
  • Regulator i ogranicznik prędkości (programowany)
  • Pakiet Bezpieczeństwa (SLI-ISA / LKA / ICB / DAA3 / VAEB) + SL/CC: Tempomat, funkcja inteligentnego ogranicznika prędkości, system rozpoznawania znaków drogowych, system utrzymania w pasie ruchu, system wykrywania zmęczenia kierowcy, system hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych oraz rowerzystów
  • Centralny zamek
  • Zabezpieczenie drzwi tylnych
  • Wskaźnik optymalnego przełożenia biegów (dla aut z manualną skrzynią biegów)
  • Wspomaganie ruszania na wzniesieniu
  • Hamulec postojowy mechaniczny
  • Wspomaganie kierownicy (elektryczne)
  • Regulacja kierownicy na wysokość i głębokość
  • Deska rozdzielcza – pokrycie Karlse (gładkie)
  • Tapicerka – kompozycja seryjna: Tkanina Meanwhile / Tkanina czarna
  • Fotel kierowcy sterowany mechanicznie w 6 płaszczyznach (z regulacją wysokości)
  • Fotel pasażera sterowany mechanicznie w 4 płaszczyznach
  • Kanapa tylna dzielona, 3 zagłówki
  • Oparcie kanapy tylnej składane (60:40)
  • Automatycznie włączane światła mijania
  • Reflektory halogenowe (mijania / drogowe)
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Lampy tylne LED 3D
  • Klamki zewnętrzne lakierowane w kolorze Noir Obsidien
  • Szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie
  • Lusterka boczne sterowane elektrycznie, podgrzewane
  • Obudowy lusterek bocznych lakierowane w kolorze Noir Obsidien
  • Centralna część zderzaka tylnego czarna matowa
  • Podświetlenie sufitowe z przodu i z tyłu (3 żarówki)
  • Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z klapką bez podświetlenia
  • Cyfrowy zestaw wskaźników kierowcy z 5-calowym ekranem LCD
  • 10-calowy kolorowy ekran dotykowy HD, Mirror Screen, Citroen Connect Box
  • System audio z 4 głośnikami, standardowy z DAB, Bluetooth
  • Gniazdo 12V + 1 USB typu C (ładowanie + dane) z przodu

Feel – od 80 300 zł, obejmuje wyposażenie wersji Live Pack oraz dodatkowo:

  • 18-calowe stalowe obręcze kół z kołpakami AEROTECH
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z filtrem węglowym i nawiewami centralnymi dla foteli tylnych
  • Zawieszenie z amortyzatorami Progressive Hydraulic Cushions (PHC) – zawieszenie z Progresywnymi Ogranicznikami Hydraulicznymi (standard we wszystkich wersjach silnikowych)
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Hamulec postojowy elektryczny
  • Kierownica obszyta skórą (sterowanie tempomatu i radia na ramionach kierownicy)
  • Fotele kierowcy i pasażera sterowane mechanicznie w 6 płaszczyznach (z regulacją wysokości)
  • Fotel kierowcy z regulacją lędźwiową
  • Podłokietnik kierowcy ze schowkiem
  • Dwupoziomowa podłoga bagażnika
  • Automatycznie włączane wycieraczki (czujnik deszczu)
  • Reflektory ECO LED (mijania / drogowe)
  • Światła do jazdy dziennej LED z sygnaturą V
  • Reflektory przeciwmgłowe LED z funkcją doświetlania zakrętów
  • Ramki reflektorów przeciwmgłowych lakierowane, czarne Glossy Black
  • Centralna część zderzaka tylnego lakierowana w kolorze Noir Obsidien
  • Cyfrowy zestaw wskaźników kierowcy z 5,5-calowym ekranem TFT (z oświetleniem ambientowym)
  • System audio z 6 głośnikami o podwyższonej jakości dźwięku z DAB, Bluetooth
  • Gniazdo 12V + 1 USB typu C (ładowanie + dane) + 1 USB typu A (ładowanie) z przodu + 1 USB typu A z tyłu
Citroen C4 (2021)
Podgrzewane fotele przednie wymagają 800 zł dopłaty (niedostępne w podstawowej wersji Live Pack).

Feel Pack – od 92 100 zł, obejmuje wyposażenie wersji Feel oraz dodatkowo:

  • 18-calowe aluminiowe obręcze kół AEROBLADE srebrno-czarne
  • Visio Park 1 – kamera cofania, tylne czujniki parkowania
  • Wyświetlacz Head-Up
  • Deska rozdzielcza – pokrycie z teksturą inspirowaną logo Citroen
  • Tapicerka – kompozycja Urban Grey: Tkanina Chevrons Gris / Efekt czarnej skóry
  • Kieszenie w oparciach foteli przednich
  • Klamki zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia
  • Lusterka boczne sterowane i składane elektrycznie, podgrzewane, z oświetleniem powitalnym
  • Lusterko wsteczne elektrochromatyczne
  • Podświetlenie kieszeni drzwi przednich
  • Podświetlenie LED: sufitowe z przodu i z tyłu (3 x LED)
  • Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z podświetleniem
  • Oświetlenie wnęk na nogi z przodu
  • 10-calowy kolorowy ekran dotykowy HD, Nawigacja On-line, Mirror Screen, Citroen Connect Box
  • Wspornik do mocowania tabletu nad schowkiem pasażera
  • Uniwersalne etui na tablet
Citroen C4 (2021)
Kamera cofania należy do wyposażenia seryjnego od wersji Feel Pack.

Shine – od 97 600 zł, obejmuje wyposażenie wersji Feel Pack oraz dodatkowo:

  • 18-calowe aluminiowe obręcze kół AEROBLADE DARK szaro-czarne
  • Visio Park 2 – kamera cofania, czujniki parkowania przednie i tylne, dodatkowe czujniki po bokach (Flank Guard)
  • Pakiet Bezpieczeństwa II (SLI-ISA-ETSR / LKA / ICB / DAA3 / AEBS3) + SL/CC + BSD + HBA: Tempomat dla aut z manualną skrzynią biegów, tempomat adaptacyjny Stop&Go dla aut z automatyczną skrzynią biegów, funkcja inteligentnego ogranicznika prędkości, zaawansowany system rozpoznawania znaków drogowych, system utrzymania w pasie ruchu, system wykrywania zmęczenia kierowcy, zaawansowany system hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych oraz rowerzystów
  • System kontroli martwego pola
  • ADML – bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu, dwa piloty
  • Kierownica obszyta skórą licową (sterowanie tempomatu i radia na ramionach kierownicy)
  • Tapicerka – kompozycja Metropolitan Grey: Tkanina, efekt czarnej skóry / Tkanina szara
  • Kanapa tylna z otworem na narty, podłokietnikiem i uchwytami na kubki
  • Szyby tylne przyciemniane (tylne boczne i wsteczna)
  • Chromowana listwa wzdłuż szyb bocznych
  • Automatyczne przełączanie świateł światła mijania/drogowych (High Beam Assist)
  • Ramki reflektorów przeciwmgłowych lakierowane, szare Textured Grey

6 KOMENTARZE

    • Dzień dobry,
      takie informacje były zawarte w konfiguratorze na stronie Citroena w momencie pisania powyższego tekstu. Przed chwilą wpis został zaktualizowany w oparciu o oficjalny cennik, który opublikowano dopiero po naszym artykule.
      Pozdrawiam,

  1. Ceny mnie zszokowały. Oczywiście na minus. Coś się chyba im pomyliło w PSA. W wersji ze 130 konnym dieslem citroen jest droższy od…. Toyoty Coroli z silnikiem hybrydowym ! No tego jeszcze nie było.

  2. Co te Francuzy robią ???? Arkana od Reno i ten od Citroena to optycznie potworki gorsze od niemieckich pierwowzorów BWW X4 a i mercedes też ma takie brzydactwo. Ten co siedzi w środku nie widzi tego szkaradztwa, ale dlaczego ja mam coś takiego oglądać ? Na szczęście w sąsiedztwie są Audi Q3, Q5, Macan i chyba najładniejszy Infiniti FX50. Jest na czym oko zawiesić.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here