NowościAktualnościJubileusz Citroena C3 – milion sprzedanych aut od 2016 roku

Jubileusz Citroena C3 – milion sprzedanych aut od 2016 roku

Citroen wyprodukował ponad milion egzemplarzy C3 trzeciej generacji. Ten model jest bestsellerem na wielu rynkach. Sprawdź, które wersje cieszą się największą popularnością.

Citroen C3 w swoim aktualnym, trzecim wydaniu zadebiutował na rynku pod koniec 2016 roku i od tego czasu znalazł już ponad milion nabywców. W sumie od 2002 roku sprzedano ponad 4,5 miliona sztuk wszystkich trzech generacji francuskiego hatchbacka.

W ubiegłym roku opisywany model znalazł się na podium list sprzedaży w segmencie aut miejskich na kluczowych rynkach, czyli we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Belgii i Portugalii, a także w Danii, Słowacji i Bułgarii. Citroen C3 jest również najpopularniejszym samochodem tej marki w Polsce – w 2020 r. Polacy kupili 2622 egzemplarze.

Jednym ze składników rynkowego sukcesu C3 jest szeroka możliwość personalizacji – francuski producent oferuje niemal 100 kombinacji wyglądu zewnętrznego, w tym m.in.:

  • 7 kolorów nadwozia, z czego 2 kolory o silnym „ładunku energetycznym” – Rouge Elixir i Spring Blue, jako uzupełnienie znanych już lakierów – Noir Perla Nera, Gris Acier, Gris Platinium, Sable, Blanc Banquise;
  • 4 pakiety kolorystyczne lub barwne akcenty na obudowach świateł przeciwmgłowych i panelach Airbump, w kolorze Emeraude Anodise oraz czarnym, białym i czerwonym;
  • 4 kolory dachu (zgodne z kolorem obudowy lusterek bocznych i elementów ozdobnych na tylnych bocznych słupkach), w tym bardzo modny kolor Bleu Emeraude, jako uzupełnienie dotychczasowej gamy lakierów Blanc Opale, Noir Onyx i Rouge Aden;
  • 3 elementy ozdobne dachu – naklejki Rouge, Techwood, Emeraude na centralne przetłoczenie dachu i tylne boczne słupki.

Ze statystyk sprzedaży wynika, że klienci (także w Polsce) lubią korzystać z szerokich możliwości konfiguracji przy zakupie nowego Citroena C3:

  • 41% zamówień obejmuje bogato wyposażone wersje (Shine oraz Shine Pack), w Polsce ten odsetek jest jeszcze wyższy – 60% sprzedawanych aut jest w wersji Shine;
  • 65% zamówień obejmuje opcję dwukolorowego nadwozia;
  • 68% zamówień obejmuje opcję paneli Airbump.

Sprawdź aktualny polski cennik Citroena C3:

Nowy Citroen C3 (2021) – opis wersji i cennik

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji