Lada Niva od VTG

Czy Łada Niva może legitymować się osiągami na miarę supersamochodu? Oczywiście! wystarczy wszczepić pod jej maskę podrasowany amerykański silnik 6.4 V8.

Produkowana od lat Łada Niva cieszy się opinią jednego z najdzielniejszych w terenie seryjnie produkowanych samochodów. Z kolei motocykl Suzuki Hayabusa to jeden z najbardziej dynamicznych pojazdów, jakie można kupić w salonie. Dość powiedzieć, że na przyczepnej nawierzchni Hayabusa może osiągnąć 200 km/h po 7 sekundach od startu. Czy można tak zmodyfikować Nivę, by byłą szybsza od jednośladu Suzuki? Odpowiedzi udzieliła warszawska firma VTG.

Oleg rywalizował w wyścigach ProUDRS na Ukrainie szybką Nivą. Apetyt rośnie jednak w miarę jedzenia. Właściciel Łady postanowił poprosić o przeszczepienie do auta napędu podobnego, które VTG zastosowało wcześniej w swojej Corvette. Zadanie ułatwił zbliżony rozstaw osi.
Początkowo w VTG nie wierzono, że Oleg będzie chciał zrealizować ten projekt. Tymczasem po zawodach w 2018 r. zapytał on, kiedy może przywieźć jedną ze swoich Niv na przebudowę. Celem było zejście do niecałych 10 sekund w czasie sprintu na 1/4 mili. Zadanie udało się zrealizować na pierwszych zawodach. Obecnie Niva po 1/4 mili może pędzić już 239 km/h. Rozpędzanie do 100 km/h to kwestia 2,3 s, a sprint 100-200 km/h zajmuje tylko 4,3 s. Jak widać na filmie, Niva jest wystarczająco mocna, by zostawić w tyle nawet Hayabusę – i to nawet mimo nieco spóźnionego startu.Lada Niva od VTG - silnik

Takie parametry zapewnia silnik 6.4 V8 LS z kutymi tłokami, wałem i korbowodami, zmienionym wałkiem rozrządu i głowicami czy turbosprężarką Prescision PT91. Do cylindrów trafia bioetanol E85, który jest tłoczony przez dwie pompy paliwa. W układzie przeniesienia napędu pracuje 3-biegowa skrzynia Rossler Transmissions, którą sprzężono z konwerterem Neal Chance Racing Converters i transferem z GMC Typhoona.

Fot./video: Youtube/VTG.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here