Łada Niva to jeden z ostatnich prawdziwych samochodów terenowych na rynku. Zachęcamy do obejrzenia testu tej rosyjskiej terenówki.

Seryjna produkcja Łady Niva ruszyła w 1977 roku i do dziś ten model jest wytwarzany w prawie niezmienionej formie. W zasadzie jedyna poważniejsza modernizacja miała miejsce w 1993 roku – wówczas wprowadzono wydłużoną, sięgającą do zderzaka pokrywę bagażnika oraz nowe tylne lampy, a we wnętrzu pojawiły się fotele z Łady Samara i inna deska rozdzielcza. Późniejsze liftingi miały zdecydowanie bardziej kosmetyczny charakter.

Obecnie Łada Niva jest oferowana w czterech wersjach wyposażenia (Classic, Luxe, Bronto i Urban), a jej ceny na polskim rynku startują od 58 900 zł. Klienci nie mają wyboru w kwestii silnika – rosyjska terenówka występuje wyłącznie z benzynową jednostką 1,7 l o mocy 83 KM, która współpracuje z 5-biegową ręczną skrzynią. W dzisiejszych czasach to mało imponująca specyfikacja, jednak pamiętajmy, że największym atutem Nivy jest stały napęd na cztery koła z reduktorem i blokadą mechanizmu różnicowego.

Mat Watson z Carwow przetestował niedawno nową Ładę Nivę z roku modelowego 2022. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o tym aucie, to polecamy poniższy materiał:

Zobacz również:

Łada Niva Travel – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here