Brytyjska redakcja porównała terenowe możliwości Łady Niva, Suzuki Jimny oraz Dacii Duster. Sprawdź, które auto najlepiej poradziło sobie na torze off-roadowym.

Łada Niva ma pod maską benzynowy silnik o pojemności 1,7 l, który rozwija 83 KM i 130 Nm. Ta wolnossąca jednostka współpracuje z 5-biegową ręczną skrzynią. Największym atutem rosyjskiego auta jest stały napęd na cztery koła z reduktorem i blokadą mechanizmu różnicowego, a także stosunkowo niska masa własna – 1285 kg.

Suzuki Jimny w aktualnym wydaniu korzysta z 1,5-litrowego, wolnossącego silnika o mocy 102 KM i maksymalnym momencie obrotowym 130 Nm. Podobnie jak w Nivie, kierowca ma tu do dyspozycji 5-biegową, manualną przekładnię. Ważące zaledwie 1090 kg Jimny jest wyposażone w ręcznie dołączany napęd 4×4 z reduktorem.

Pod maską testowanej Dacii Duster pracuje wysokoprężna jednostka 1.5 Blue dCi, która osiąga 115 KM i 260 Nm. W przekazywaniu mocy na wszystkie koła pośredniczy 6-biegowa skrzynia manualna. Samochód w takiej konfiguracji waży ok. 1500 kg.

Jeśli jesteście ciekawi, który z tych trzech samochodów najlepiej radzi sobie na torze off-roadowym, to zachęcamy do obejrzenia poniższego materiału:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj