ElektromobilnośćNajpierw zrezygnowało z diesli, teraz stawia na elektryki!

Najpierw zrezygnowało z diesli, teraz stawia na elektryki!

Przez dekady Volvo oferowało samochody z silnikami o dużych pojemnościach. Sytuacja szybko się jednak zmienia. Koncern odwrócił się od diesli, a teraz rozpoczyna ekspansję w segmencie aut elektrycznych.

Pierwszym w pełni elektrycznym samochodem Volvo będzie XC40. Zasilany prądem kompaktowy SUV zadebiutuje w przyszłym miesiącu. Jak przystało na Volvo, zadbano, by auto było bezpieczne. Przedstawiciele koncernu mówią wręcz o wyjątkowym poziomie bezpieczeństwa – elektryczne XC40 ma być jednym z najbezpieczniejszych aut w historii marki. Aby osiągnąć taki efekt, przebudowano m.in. pas przedni, by uzyskać optymalne – mimo braku dużego i ciężkiego silnika spalinowego – rozpraszanie energii uderzeń.

elektryczne-volvo-XC40
Panel akumulatorów został osadzony nisko, by nie zaburzać środka ciężkości auta. Volvo dołożyło starań, by zabezpieczyć go przed energią zderzeń.

Akumulator jest natomiast osłonięty klatką bezpieczeństwa, którą wykonano m.in. z aluminium i wyposażono w struktury energochłonne. Nieprzypadkowo. Uszkodzenie i wynikający z niego pożar litowo-jonowych baterii jest trudny do opanowania, a rozwija się błyskawicznie.

Przejście do napędu elektrycznego jest krokiem milowym w historii Volvo. W połowie ubiegłego roku prezes marki potwierdził, że obecnie oferowana rodzina dwulitrowych diesli ma być już ostatnią. – Nasza przyszłość jest elektryczna i nie będziemy projektować kolejnych generacji diesli, hybrydy będą natomiast etapem przejściowym przed pełną elektryfikacją – stwierdził Håkan Samuelsson. Do 2025 r. udział „elektryków” w sprzedaży Volvo ma osiągnąć poziom 50%.

Redakcja poleca: Samochody elektryczne i hybrydy plug-in. Rzeczywisty zasięg na jednym ładowaniu

Oczywiście nie należy wpadać w panikę. Wysokoprężne jednostki z rodziny Drive–E są jeszcze młode. Zadebiutowały w 2013 r., a później zostały wprowadzone do modeli bazujących na architekturze SPA – z myślą o nich zostały zresztą opracowane. Można więc założyć, że pozostaną jeszcze w ofercie przez najbliższe 7 lat, zapewne z rosnącym udziałem wersji hybrydowych i malejącej ofercie diesli.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji