ElektromobilnośćVolvo szykuje rewolucję w ładowaniu. Koniec z kablami!

Volvo szykuje rewolucję w ładowaniu. Koniec z kablami!

Volvo rozpoczęło testy bezprzewodowego systemu ładowania aut elektrycznych. Specjalny moduł pozwoli napełnić baterie bez wysiadania z samochodu. Dowiedz się więcej na ten temat.

Rynek samochodów zasilanych prądem jest coraz większy i nic nie wskazuje na to, by tendencja ta miała ulec zmianie. Producenci prześcigają się w nowatorskich rozwiązaniach mających ułatwić korzystanie z „elektryków” na co dzień oraz zwiększyć przy tym ich zasięg. Do tej grupy należy również Volvo, które do 2030 roku ma posiadać w ofercie wyłącznie auta z napędem elektrycznym. Producent rozpoczął właśnie testy zupełnie nowej metody ładowania pojazdów.

Bezprzewodowe ładowanie samochodu elektrycznego wg Volvo – na czym polega?

Przełomowa technologia pozwala użytkownikom samochodów elektrycznych zapomnieć o kablach, niezbędnych dotychczas w procesie napełniania baterii. Mowa bowiem o całkowicie bezprzewodowym systemie, którego działanie będzie przez najbliższe 3 lata poddawane próbom w drugim co do wielkości szwedzkim mieście – Göteborgu. W efekcie współpracy Volvo z firmą Cabonline, największym operatorem taksówek w całej Skandynawii, na ulicę miasta wyjadą napędzane prądem taksówki Volvo XC40. Samochody otrzymają na wyposażeniu specjalny moduł, który odbiera przesyłaną indukcyjnie energię elektryczną.

Ładowanie rozpocznie się automatycznie po zaparkowaniu auta nad zintegrowanym z nawierzchnią jezdni stanowiskiem ładującym. Dzięki temu kierowca nie będzie musiał nawet wysiadać z samochodu, by proces napełniania baterii ruszył. W zatrzymaniu pojazdu w odpowiedniej strefie ma pomóc system kamer 360 stopni. Indukcyjne stacje dostarczone przez firmę Momentum Dynamics pozwolą ładować „elektryki” z mocą 40 kW – jest to zatem prawie czterokrotnie więcej niż w przypadku klasycznych ładowarek 11 kW. Śledzenie stanu naładowania baterii będzie możliwe na ekranie centralnym w aucie.

Ambitny plan szwedzkiego producenta zakłada, że jeżdżące jako taksówki modele XC40 będą eksploatowane nawet po 12 godzin dziennie. Rocznie samochody mają pokonywać do 100 000 km. Trzyletni test pozwoli zweryfikować wytrzymałość napędu elektrycznego i sprawdzić, jak w praktyce sprawuje się bezprzewodowy system ładowania.

Redakcja poleca:

Ładowanie samochodów elektrycznych – jaka będzie przyszłość?

Funkcja autonomicznej jazdy w Volvo – na czym polega?

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji