NowościAktualnościSamochody Volvo z funkcją jazdy autonomicznej Ride Pilot

Samochody Volvo z funkcją jazdy autonomicznej Ride Pilot

Volvo testuje system jazdy autonomicznej Ride Pilot. Pierwsze samochody wyposażone w tę funkcję już niedługo pojawią się na drogach. Sprawdź szczegóły.

Volvo robi kolejny krok w kierunku spopularyzowania układów jazdy autonomicznej. Mowa o zaawansowanym systemie Ride Pilot, który powstał w wyniku współpracy inżynierów szwedzkiej marki z firmami Zenseact (dostawca oprogramowania) oraz Luminar (partner technologiczny). Opisywane rozwiązanie ma na celu odciążyć kierowcę i sprawić, żeby jazda samochodami Volvo była jeszcze łatwiejsza, a przy tym niezwykle bezpieczna.

Kluczowym elementem układu Ride Pilot są lidary Iris, czyli specjalne radary laserowe. Ponadto system będzie działać w oparciu o dane z pięciu radarów, ośmiu kamer i szesnastu czujników ultradźwiękowych. Te wszystkie urządzenia pozwolą bardzo skutecznie obserwować i kontrolować otoczenie.

Lidar marki Luminar obserwuje drogę przed autem, dzięki czemu system Ride Pilot może odpowiednio zareagować na zmieniające się warunki.

Funkcja autonomicznej jazdy pozwoli kierowcom zapomnieć o konieczności prowadzenia auta. Zamiast tego będą mogli czytać, pracować lub robić cokolwiek innego, bez potrzeby patrzenia na drogę. Dzięki temu kierowca dotrze do celu wypoczęty, zrelaksowany i uniknie stresu związanego z jazdą samochodem we wzmożonym ruchu czy korkach.

W oparciu o lidar może działać m.in. funkcja automatycznej zmiany pasa.

Według zapowiedzi system Ride Pilot zadebiutuje w nowym elektrycznym SUV-ie Volvo, który zostanie zaprezentowany jeszcze w tym roku. Jednak zanim to nastąpi, układ musi jeszcze przejść rygorystyczne testy i badania, które pozwolą zweryfikować funkcjonowanie technologii w różnorodnych warunkach drogowych. Obecnie działanie funkcji jazdy autonomicznej sprawdzane jest w Szwecji, a oprócz tego Volvo zbiera także danych z europejskich i amerykańskich dróg.

System Ride Pilot skanuje otoczenie i rozpoznaje obiekty przed autem.

Gdy tylko wszelkie wymogi bezpieczeństwa zostaną spełnione, auta z układem jazdy autonomicznej w pierwszej kolejności pojawią się w Kalifornii, a następnie będą stopniowo wprowadzane na pozostałe rynki na świecie. Docelowo system Ride Control będzie dostępny w modelu subskrypcyjnym, a jego aktywacja będzie możliwa dzięki zdalnej aktualizacji.

Redakcja poleca:

5 poziomów jazdy autonomicznej – co oznaczają?

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji