UżywaneMercedes 3.0 CDI V6 (OM642) - UŻYWANE

Mercedes 3.0 CDI V6 (OM642) – UŻYWANE

DPF i wtryskiwacze

Wtryskiwacze
Wtryskiwacze

Jednostka OM642 jest wyposażona w dwa filtry DPF, które nie będą sprawiać problemów pod warunkiem stosowania oleju spełniającego normy Mercedesa (229.31 lub 229.51), a także odpowiedniego zadbania o cały zespół napędowy. Inaczej za ich regenerację zostawimy w warsztacie ok. 4 tys. zł. Jeśli samochód dymi i filtr szybko się zatyka, winne mogą być wtryskiwacze. Aby je wymienić lub zregenerować, trzeba znać ich numer. Regeneracja kosztuje od 250 do 600 zł za sztukę, a nowy – 1500 zł, dlatego najdroższą opcją jest wymiana wszystkich sześciu (9000 zł).

To nie wszystko

Awaryjny okazuje się także kolektor ssący, w którym zacierają się klapki, rozszczelnia się ich ułożyskowanie lub uszkadza silniczek nimi sterujący (700 zł). Kolektory są dwa, a jeden nowy kosztuje 2 tys. złotych, jednak w internecie można znaleźć regenerowane, znacznie tańsze. Jeśli samochód nie wkręca się na obroty i brakuje mu mocy, mogło dojść do zalepienia sadzą nastawnika turbiny. Aby nie dopuścić do wymiany na nowy (2500 zł), warto często korzystać z pełnego zakresu obrotów. Oprócz tego zapycha się zawór EGR (nowy: 1500 zł) i wycieka olej spod chłodniczki oleju silnikowego. Koszt robocizny wyniesie ok. 1000-2000 zł.

Przygotuj się na wydatki

Opisane usterki są w zasadzie nieuniknione i powinni do wiedzieć zarówno sprzedający, jak i kupujący używanego Mercedesa z 3.0 CDI. Rozsądną opcją jest wynegocjowanie ceny zakupu niższej o ewentualne koszty napraw lub podzielenie spodziewanych wydatków w warsztacie (ok. 10 tys. zł) po połowie ze sprzedającym i stargowanie ceny o 5 tys. zł. Powinno się to udać zważywszy na to, że typowe Mercedesy z tym silnikiem będą kosztować w zależności od modelu od 25 do 75 tys. zł.

Silnik 3.0 V6 CDI OM642 – dane techniczne

280 CDI 280 CDI 300 CDI 320/350 CDI 350 CDI
Lata 2005-2009 2005-2012 2010-2011 2005-2010 2005-2010
Silnik turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Pojemność skokowa 2987 ccm 2987 ccm 2987 ccm 2987 ccm 2987 ccm
Układ cylindrów/zawory V6/24 V6/24 V6/24 V6/24 V6/24
Moc maksymalna 190 KM 190 KM 204 KM 224 KM 235 KM
Maks. moment obrotowy 400 Nm 440 Nm 500 Nm 510 Nm 540 Nm
Osiągi modeli E ML ML CLS S
Prędkość maksymalna 241 km/h 205 km/h 210 km/h 246 km/h 250 km/h
Przysp. 0-100 km/h 8,6 s 9,8 s 8,2 s 7,0 s 7,8 s
Średnie zużycie paliwa 7,3 l/100 km 9,4 l/100 km 8,4 l/100 km 7,6 l/100 km 7,7 l/100 km
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji