Volkswagen Passat B5 ze 130-konnym silnikiem 1.9 TDI był uważany za króla polskiego rynku aut używanych. Czy po latach okaże się też panem niemieckich autostrad?
Twórca kanału TopSpeedGermany nadal nie zawodzi i regularnie dostarcza nam ciekawych materiałów. Tym razem w teście prędkości maksymalnej na niemieckiej autostradzie udział wziął samochód-legenda: Volkswagen Passat generacji B5, czyli prawdopodobnie najsłynniejsza odsłona tego modelu.
Testowany egzemplarz z nadwoziem kombi został wyprodukowany w 2003 roku, więc jest to już wersja po liftingu. Pod maską tego „Passerati” pracuje kultowa, wysokoprężna jednostka 1.9 TDI, rozwijająca 130 KM i 285 Nm. Według danych fabrycznych auto z tym silnikiem osiąga 100 km/h w ciągu 9,9 s od startu, a prędkość maksymalna wynosi 208 km/h.
Przekonajmy się zatem, co jeszcze potrafi ten 17-letni Passat z przebiegiem ponad 275 000 km:
Zobacz również: