Mercedes 500E był swego czasu najmocniejszą wersją w gamie modelu W124. Pod jego maskę trafiło 5-litrowe V8 o mocy 326 KM. Sprawdź, do jakiej prędkości rozpędził się ten 30-letni sedan na niemieckiej autostradzie.

Mercedes 500E został opracowany we współpracy z Porsche, a jego oficjalna premiera miała miejsce podczas Paris Motor Show w 1990 roku. W salonach sprzedaży zadebiutował wiosną kolejnego roku i utrzymał się na rynku do 1995 roku (w okresie 1993-1995 oferowany już jako E 500). Opisywany samochód znajdował się na szczycie gamy modelu W124 – wyżej były już tylko wersje sygnowane przez AMG. Jako ciekawostkę należy dodać, że końcowy montaż Mercedesa 500E odbywał się w zakładach Porsche w Zuffenhausen.

NASZ SKLEP

Niedawno na kanale TopSpeedGermany na YouTube pojawiło się nagranie z udziałem Mercedesa 500E. Testowany egzemplarz pochodzi z 1992 roku, a pod jego maską pracuje benzynowy silnik V8 o pojemności 4973 cm3. Ta wolnossąca jednostka rozwija 426 KM i 480 Nm, a w przekazywaniu siły napędowej na tylne koła pośredniczy klasyczny, 4-biegowy automat. Niemiecki sedan w takiej konfiguracji osiąga „setkę” w 6,1 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ogranicznik).

Jeśli chcecie się przekonać, jak ten 30-letni Mercedes W124 500E poradził sobie na niemieckiej autostradzie bez ograniczeń prędkości, to zachęcamy do obejrzenia poniższego materiału:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj