Honda HR-V po liftingu (2019)

Po ponad 3 latach produkcji Honda pokazała odnowionego crossovera HR-V. Zmiany są subtelne, ale, co istotne, poprawiono wyciszenie kabiny.

Obecna Honda HR-V dzieli platformę z modelem Jazz. To druga generacja modelu – pierwsza była sprzedawana w latach 1999-2006 (więcej informacji: historia miejskich crossoverów).

Aktualna odsłona HR-V debiutowała w sprzedaży w 2015 r., ale warto podkreślić, że jej japoński odpowiednik, o nazwie Vezel, trafił do sprzedaży już w grudniu 2013 r.

Honda HR-V po liftingu (2019)
Honda HR-V po liftingu (2019)

Zmodernizowana Honda HR-V wyróżnia się subtelnymi zmianami w stylizacji: chromowanymi akcentami osłony chłodnicy i tylnej klapy, zmienionym przednim zderzakiem z większymi pseudowlotami powietrza oraz przeprojektowanymi światłami dziennymi LED. Zarówno przednie, jak i tylne lampy są teraz w pełni diodowe. Dodatkowo, tylne światła otrzymały przyciemnione klosze. W palecie lakierów pojawił się nowy, niebieski odcień.

W kabinie pojawiły się przeprojektowane przednie fotele z wydatniejszym podparciem bocznym. Nowa jest tapicerka – wykonana z tkaniny wyższej jakości.

Honda HR-V po liftingu (2019)
Honda HR-V po liftingu – wnętrze wersji północnoamerykańskiej (producent nie ujawnił jeszcze zdjęć kokpitu wersji europejskiej).

Początkowo Honda HR-V po liftingu dostępna będzie z 1,5-litrowym, wolnossącym silnikiem benzynowym i-VTEC o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 155 Nm przy 4600 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,7 s w przypadku wersji z 6-biegową skrzynią manualną lub 11,2 s w odmianie z opcjonalną bezstopniową przekładnią CVT. Średnie zużycie paliwa dla wariantu CVT ma wynosić jedynie 5,3 l/100 km.

Znana już jednostka wyróżnia się teraz „zaawansowaną” metodą honowania, która zmniejsza tarcie pomiędzy tłokami a gładziami cylindrów, a także nową, ograniczającą tarcie powłoką łańcucha rozrządu. Efekt: dłuższa żywotność przy zwiększeniu wydajności silnika.

Poza tym Honda poprawiła jedną dość istotną bolączkę HR-V, czyli niezbyt dobre wygłuszenie. Zmiany objęły zastosowanie dodatkowych materiałów izolacyjnych w całym samochodzie, w tym w obszarze ściany grodziowej, w nadkolach, w bagażniku oraz w drzwiach. Ponadto, zależnie od wersji, model będzie wyposażony w układ redukcji szumów (Active Noise Cancellation – ANC), który, korzystając z dwóch mikrofonów w kabinie, „wyłapuje” irytujące hałasy o niskiej częstotliwości i emituje z głośników dźwięki w przeciwfazie.

Na koniec kolejna ważna informacja: dostawy odnowionej Hondy HR-V z silnikiem 1.5 i-VTEC rozpoczną się w październiku 2018 r. Wiosną do oferty dołączy mocniejsza odmiana z benzynową jednostką 1.5 VTEC TURBO (ok. 180 KM), a także wariant wysokoprężny 1.6 i-DTEC (ok. 120 KM).

czytaj także: Mazda CX-3, Toyota C-HR, Nissan Qashqai, Honda HR-V i Suzuki SX4 S-Cross – PORÓWNANIE

Oceny czytelników
[Głosów: 6 Średnia: 3.7]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here