Fiat Tipo Cross

Fiat Tipo właśnie przeszedł lifting, a do gamy modelu dołączyła uterenowiona wersja Cross. Sprawdzamy, co jeszcze się zmieniło przy okazji modernizacji.

Fiata Tipo w aktualnym wydaniu znamy już od 2015 roku, a pomimo to nadal jest jednym z najchętniej kupowanych nowych samochodów w Polsce. Od stycznia do września bieżącego roku w naszym kraju zarejestrowano 4906 egzemplarzy tego modelu. Wyjaśnieniem rynkowego sukcesu tego auta jest rozsądnie skalkulowany cennik, a także prosta konstrukcja ze sprawdzonymi jednostkami napędowymi. Tym bardziej ciekawi, co nowego ma do zaoferowania kompaktowe Tipo po liftingu.

Fiat Tipo FL

Odświeżony model wyróżnia się przede wszystkim przeprojektowaną atrapą chłodnicy, na której w miejscu dotychczasowego logo znalazł się duży napis FIAT. Nowe są też przednie i tylne światła, teraz wykonane w technologii Full-LED. Do tego dochodzą zmieniony przedni zderzak oraz nowe kolory nadwozia (niebieski Ocean Blue i pomarańczowy Paprika Orange) oraz nowe wzory felg aluminiowych.

Fiat Tipo FL

Wnętrze Fiata Tipo po liftingu jest znacznie bardziej cyfrowe. Klasyczny zestaw wskaźników został zastąpiony przez w pełni konfigurowalny, 7-calowy wyświetlacz TFT. Zaktualizowano także pokładowe multimedia – na wyposażeniu auta znajdziemy radio UConnect 5 z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala oraz z bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto. Opisując zmiany w kabinie, nie można pominąć nowej kierownicy, która została nieco zmniejszona i dzięki temu jest bardziej ergonomiczna oraz zapewnia lepszą widoczność cyfrowych zegarów.

Fiat Tipo FL

Przy okazji modernizacji włoski kompakt otrzymał nowoczesne systemy wsparcia kierowcy, takie jak: system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition), inteligentny asystent prędkości (Intelligent Speed Assist), system kontroli pasa ruchu (Lane Control), system monitorujący zmęczenie kierowcy (Attention Assist), adaptacyjne światła drogowe (Adaptive High Beam) oraz system monitorowania martwego pola (Blind Spot Assist). Ponadto Tipo może być wyposażone w pakiet ochronny D-Fence, stosowany już w modelach 500 i Panda.

Spore zmiany zaszły również pod maską. Klienci będą mieli do wyboru 3-cylindrową, turbodoładowaną jednostkę benzynową 1.0 FireFly (100 KM, 190 Nm) oraz silnik wysokoprężny 1.6 Multijet w dwóch wariantach mocy: 95 i 130 KM.

Fiat Tipo FL

Na koniec zostawiliśmy najważniejszą nowość, czyli czwartą wersję nadwoziową. Gama Fiata Tipo po liftingu poszerzy się o uterenowioną odmianę Cross, bazującą na 5-drzwiowym hatchbacku. Za sprawą nowej kalibracji zawieszenia i większych kół nadwozie Tipo Cross zostało podniesione o 4 cm w porównaniu ze standardowym modelem. Opisywana wersja zyskała także bardziej „bojowy” wygląd dzięki zmienionym zderzakom oraz nakładkom na progach i nadkolach.

Cennik odświeżonego Fiata Tipo nie jest jeszcze znany, dlatego zachęcamy do zapoznania się z ofertą aktualnego modelu:

Fiat Tipo (2020) – opis wersji i cennik

Fiat Tipo Sedan (2020) – opis wersji i cennik

Zobacz również:

Fiat 500X (2020) – opis wersji i cennik

Fiat 500 La Prima (2020) – opis wersji i cennik

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here