Cargo e-Bike - elektryczny rower VW

Jedną z największych niespodzianek targów IAA w Hanowerze było zaprezentowanie przez VW elektrycznego roweru dostawczego. Będzie dostępny od przyszłego roku.

Centra wielkich miast są coraz bardziej zatłoczone. Na tyle, że najsprawniejszym, a zarazem najbardziej ekonomicznym środkiem transportu są rowery elektryczne. Nic nie stoi na przeszkodzie, by używać ich do przewozu cięższych ładunków.

Typ tropem poszła marka Volkswagen Samochody Użytkowe, która podczas targów IAA w Hanowerze przedstawiła swój pierwszy rower elektryczny – Cargo e-Bike o ładowności 210 kg. Najmniejszy w historii marki pojazd dostawczy między przednimi kołami posiada platformę, na której można osadzić skrzynię o pojemności 0,5 m³. Specjalna konstrukcja przedniej osi sprawia, że platforma ze skrzynią nie pochylają się na zakręcie.

VW Cargo e-Bike jest napędzany siłą mięśni, ale kierujący nie musi wywierać dużego nacisku na pedały. Trójkołowiec posiada bowiem elektryczne wspomaganie – silnikiem o mocy 250 W, który działa do prędkości 25 km/h (na więcej nie pozwalają przepisy dotyczące rowerów elektrycznych). Cargo e-Bike będzie produkowany w fabryce Volkswagena Samochody Użytkowe w Hanowerze, a w salonach sprzedaży pojawi się w 2019 roku.

Zaletą tego wehikułu jest to, że można wykorzystywać go wszędzie, nawet w obszarach ruchu pieszego. Elektryczny silnik jest zasilany energią z akumulatora litowo-jonowego. Zarówno układ napędowy, jak i sama konstrukcja trzykołowca zostały dostosowane do obciążenia wynoszącego 210 kg (łącznie z kierowcą).

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here