Continental zrezygnował z umieszczania na oponach naklejki ze swoim logo. To niby drobiazg, ale przynosi wymierne korzyści dla środowiska. Sprawdź szczegóły.
Wielkie koncerny starają się zredukować swój ślad węglowy i zmniejszyć ilość odpadów powstających w procesie produkcji. Tego typu działania podejmują także producenci ogumienia, czego najlepszym dowodem jest decyzja Continentala o zaprzestaniu stosowania naklejki z logo firmy, która do niedawna była umieszczana na każdej oponie.
Od stycznia bieżącego roku w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) na ogumieniu wytwarzanym przez koncern Continental znajdziemy już tylko jedną naklejkę, czyli wymaganą prawem unijnym etykietę zawierającą informacje o m.in. marce i modelu opony oraz rozmiarze. Dzięki rezygnacji z drugiej naklejki, na której widniało tylko logo producenta, Continental ograniczy ilość wytwarzanych odpadów aż o 110 ton rocznie.
„Rezygnując z tych naklejek, robimy ważny krok w kierunku naszego korporacyjnego celu, jakim jest zrównoważony rozwój i pomagamy zmniejszyć udział paliw kopalnych w naszej globalnej produkcji” – mówi Claus Petschick, szef działu zrównoważonego rozwoju w firmie Continental. – „Jesteśmy w trakcie przekształcania całego naszego łańcucha produkcyjnego. Unikanie odpadów, w szczególności odpadów plastikowych, jest najlepszym krokiem, jaki możemy podjąć, ponieważ pomaga to również chronić nasze zasoby naturalne”.
Zachęcamy także do zapoznania się z naszymi testami ogumienia:
Test opon zimowych w rozmiarze 205/55 R16