Z okazji zbliżającej się 50. rocznicy powstania BMW M, niemiecki producent powraca do swojego dawnego logo. Zobaczymy je jednak tylko na niektórych modelach. Sprawdź szczegóły.

W przyszłym roku, dokładnie 24 maja, minie 50 lat od momentu, gdy narodził się kultowy oddział BMW M. Ze względu na nadchodzącą rocznicę bawarski koncern przedstawił odświeżoną wersję oryginalnego logo, które zadebiutowało w 1973 roku wraz z pierwszym samochodem spod znaku BMW M – modelem 3.0 CSL. Stosowany obecnie emblemat, charakterystyczne trzy pochylone kolorowe paski oparte na literze M, pojawił się dopiero w 1978 roku na legendarnym BMW M1.

Teraz klasyczne logo BMW Motorsport z przesuniętymi półkolami w kolorach niebieskim, granatowym i czerwonym powraca. Już od końca stycznia 2022 roku nowy-stary emblemat będzie można zamówić do wszystkich modeli z serii M, a także słabszych wersji wyposażonych w pakiet M. Wówczas logo BMW Motorsport zastąpi standardowy znaczek z przodu auta, na pokrywie bagażnika oraz na dekielkach felg.

Kolory w logo BMW Motorsport nie są przypadkowe – niebieski symbolizuje BMW, czerwony oznacza wyścigi, a fioletowy (obecnie zastąpiony granatowym) wyraża związek między nimi.

To nie koniec nowości od BMW M. W jubileuszowym roku 2022 wybrane modele będą dostępne w 50 kultowych kolorach o historycznym znaczeniu. Takie lakiery, jak żółty Dakar, ognisty pomarańczowy, fiolet Daytona, niebieski Macao, czerwień Imola czy mroźny niebieski Marina Bay, nawiązują do różnych epok w 50-letniej historii BMW M. Ponadto w przyszłym roku możemy się spodziewać ważnych premier – światło dzienne ujrzą m.in. BMW M3 Touring, wersja specjalna BMW M4 Coupe oraz nowe BMW M2.

Redakcja poleca:

BMW – modele, generacje, oznaczenia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here