Mitsubishi Eclipse Cross właśnie zostało odświeżone. Przy okazji liftingu otrzymało hybrydowy zespół napędowy z Outlandera PHEV. Sprawdź szczegóły.
Mitsubishi Eclipse Cross miało swoją premierę w 2017 r. podczas salonu samochodowego w Genewie. Do tej pory ten samochód był oferowany na naszym rynku z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.5 o mocy 163 KM, łączonym z 6-biegową manualną skrzynią (napęd przedni) lub przekładnią bezstopniową CVT (napęd przedni lub 4WD). Wczoraj pokazano model po liftingu – zakres modernizacji jest naprawdę spory, szczegóły poniżej.
Odważnie stylizowany Eclipse Cross jednym może się podobać, a drugim wręcz przeciwnie, jednak trzeba uczciwie przyznać, że wyróżnia się z tłumu. Japoński SUV w odświeżonej wersji został nieco „ugrzeczniony”, ale nadal prezentuje się całkiem efektownie.
Przednia część nadwozia została zaprojektowana zgodnie z koncepcją Dynamic Shield, wyrażającą siłę i bezpieczeństwo. Od razu rzuca się w oczy nowy przedni zderzak oraz zmieniony układ świateł. Przechodząc do tyłu zmodernizowanego Eclipse Cross, zauważymy prostą tylną szybę (w aucie sprzed liftingu jest dzielona) oraz gruntownie przeprojektowaną pokrywę bagażnika i lampy.
Wnętrze Mitsubishi Eclipse Cross także zostało odświeżone. Czarne wykończenie kabiny ze srebrnymi akcentami i jasnoszare skórzane siedzenia mają tworzyć bardziej wyrafinowaną atmosferę. Na desce rozdzielczej pojawił się nowy 8-calowy ekran systemu multimedialnego. Warto zauważyć, że w czasach, gdy konkurenci rezygnują z fizycznych przycisków, Mitsubishi na przekór trendom postanowiło dodać pokrętła regulacji głośności i strojenia. Z punktu widzenia użytkownika i wygody obsługi należy docenić to posunięcie.
Największa niespodzianka czeka pod maską – to hybrydowy zespół napędowy, znany już z Outlandera PHEV. Oznacza to, że miejsce 1,5-litrowej turbodoładowanej jednostki zajął wolnossący silnik 2.4, wspomagany dwoma silnikami elektrycznymi (po jednym przy każdej osi). W większym Outlanderze moc systemowa tego układu wynosi 224 KM i pozwala na osiągnięcie „setki” w 10,2 s. Dokładnych parametrów nowego Eclipse Cross jeszcze nie poznaliśmy.
Do możliwości nowego napędu zostało dostrojone zawieszenie i układ kierowniczy, czego efektem ma być świetne prowadzenie. Jak przystało na hybrydę plug-in, Mitsubishi Eclipse Cross umożliwia jazdę w trybie w pełni elektrycznym. Dokładny zasięg na prądzie nie został ujawniony, dlatego ponownie odwołamy się do Outlandera, który na „elektronach” przejedzie do 57 km (WLTP).
Pomimo niedawnych zawirowań wokół Mitsubishi i obecności tej marki w Europie, polski importer potwierdził, że odświeżony Eclipse Cross trafi do sprzedaży w Polsce. Jego planowany debiut nastąpi wczesną wiosną 2021 r.