Najtańsze hybrydy plug-in 2023

Samochody z napędem hybrydowym typu plug-in zyskują coraz większą popularność w naszym kraju. Przedstawiamy zestawienie 10 najtańszych hybryd plug-in na polskim rynku.

Według danych pochodzących z „Licznika elektromobilności”, pod koniec 2022 roku po Polsce jeździło już 30 321 hybryd plug-in. Rosnące zainteresowanie autami z tym rodzajem napędu wynika z kilku czynników. Hybrydy plug-in stanowią bowiem „złoty środek” między samochodami spalinowymi a elektrycznymi – potrafią przejechać do kilkudziesięciu kilometrów w trybie zeroemisyjnym, a jednocześnie pozwalają na wygodną i bezstresową eksploatację w trasie, bez konieczności częstych postojów na ładowanie.

Nie bez znaczenia dla popularności aut z napędem hybrydowym typu plug-in jest również stale powiększająca się oferta rynkowa. Obecnie już prawie każdy producent ma w swojej gamie co najmniej jeden model z tego typu napędem. Nie należy jednak liczyć na niskie ceny – minimum to 150 tysięcy zł, a w praktyce, żeby mieć jakikolwiek wybór, trzeba przygotować 200 tysięcy zł. Poniżej przygotowaliśmy listę 10 najtańszych hybryd plug-in, które są dostępne w Polsce.

DS 4 E-Tense 225

  • silniki: benzynowy 1.6 PureTech (180 KM) + elektryczny (110 KM)
  • moc systemowa: 225 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 55 km
  • cena: od 181 400 zł

DS 4 w aktualnym wydaniu został przedstawiony w lutym 2021 roku. Wariant z napędem hybrydowym typu plug-in dysponuje mocą 225 KM i potrzebuje 7,7 s, aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Wyceniona na 181 400 zł wersja Bastille+ oferuje m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, zawieszenie DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, dwustrefową klimatyzację automatyczną, rozszerzony pakiet bezpieczeństwa (automatyczne hamowanie awaryjne do 140 km/h, rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych), cyfrowe zegary z 7-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 10-calowym ekranem dotykowym.

DS 4 - przód

DS 4 – opis wersji i cennik

Ford Kuga Plug-in Hybrid

  • silniki: benzynowy 2.5 (152 KM) + elektryczny (131 KM)
  • moc systemowa: 225 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 56 km
  • cena: od 194 000 zł

Ford Kuga 3. generacji ujrzał światło dzienne w 2019 roku. Hybryda plug-in ma 225 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 s. Za kwotę 194 000 otrzymujemy auto w podstawowej, ale bardzo bogato wyposażonej wersji Titanium X, która oferuje m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, automatyczną klimatyzację dwustrefową, reflektory LED, fotel kierowcy z elektryczną regulacją położenia w 10 kierunkach, cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem, system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym oraz nagłośnienie B&O.

Ford Kuga Plug-in Hybrid

Ford Kuga – opis wersji i cennik

Kia Ceed PHEV

  • silniki: benzynowy 1.6 GDI (105 KM) + elektryczny (60,5 KM)
  • moc systemowa: 141 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 50 km
  • cena: od 145 900 zł

Kia Ceed 3. generacji zadebiutowała na rynku w 2018 roku i jest dostępna jako hatchback oraz kombi. Opisywana hybryda plug-in występuje jedynie w gamie praktyczniejszej wersji nadwoziowej, a jej 141-konny napęd zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 10,8 s. Auto wycenione na 145 900 zł jest wyposażone m.in. w 16-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację dwustrefową, aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości oraz funkcją Stop&Go, dostęp bezkluczykowy, światła LED oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.

Kia Ceed - przód

Kia Ceed – opis wersji i cennik

Kia XCeed PHEV

  • silniki: benzynowy 1.6 GDI (105 KM) + elektryczny (60,5 KM)
  • moc systemowa: 141 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 48 km
  • cena: od 150 000 zł

Kia XCeed pojawiła się w sprzedaży w 2019 roku. Napęd hybrydowy jest identyczny jak w Ceedzie – ma 141 KM i zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 11 s. Na liście wyposażenia podstawowej wersji L za 150 000 zł znajdziemy m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, dostęp bezkluczykowy, tapicerkę materiałową z elementami skóry ekologicznej oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.

Kia XCeed - przód

Kia XCeed – opis wersji i cennik

Kia Niro PHEV

  • silniki: benzynowy 1.6 GDI (105 KM) + elektryczny (84,3 KM)
  • moc systemowa: 183 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 65 km
  • cena: od 158 500 zł

Kia Niro 2. generacji ujrzała światło dzienne w listopadzie 2021 roku i podobnie jak poprzednik jest oferowana jako hybryda, hybryda plug-in oraz „elektryk”. Interesujący nas dziś wariant plug-in oferuje 183 KM oraz 9,6 s od 0 do 100 km/h. Standardowa specyfikacja kosztującego 158 500 zł auta obejmuje m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację automatyczną dwustrefową, tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, reflektory LED, zestaw wskaźników z 4,2-calowym kolorowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.

Kia Niro PHEV

Kia Niro – opis wersji i cennik

Opel Astra Plug-in Hybrid

  • silniki: benzynowy 1.6 Turbo (150 KM) + elektryczny (110 KM)
  • moc systemowa: 180 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 67 km
  • cena: od 174 500 zł

Opel Astra 6. generacji został oficjalnie pokazany w 2021 roku. Klienci mają do wyboru dwie wersje nadwoziowe – hatchbacka oraz kombi Sports Tourer (5000 zł dopłaty). Wariant plug-in dzięki mocy 180 KM może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 7,6 s. Podstawowa odmiana Elegance za 174 500 zł oferuje w standardzie m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, automatyczną klimatyzację dwustrefową, adaptacyjny tempomat, światła LED, cyfrowy zestaw wskaźników z 10-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 10-calowym ekranem dotykowym.

Opel Astra Plug-in Hybrid

Opel Astra – opis wersji i cennik

Peugeot 308 Hybrid

  • silniki: benzynowy 1.6 PureTech (150 KM) + elektryczny (110 KM)
  • moc systemowa: 180 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 60 km
  • cena: od 175 400 zł

Peugeot 308 w najnowszej odsłonie został zaprezentowany w 2021 roku i jest blisko spokrewniony z Astrą. W odróżnieniu od auta z Russelsheim, francuski kompakt występuje w dwóch wariantach z napędem hybrydowym typu plug-in – 180 KM (0-100 km/h w 7,6 s) oraz 225 KM (0-100 km/h w 7,5 s). Słabsza wersja silnikowa jest wyceniona na 175 400 zł (model 308 SW wymaga 5000 zł dopłaty), a w odmianie Allure zapewnia m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania, przyciemniane szyby, cyfrowe zegary z 10-calowym wyświetlaczem oraz multimedia z 10-calowym ekranem dotykowym.

Peugeot 308 - przód

Peugeot 308 – opis wersji i cennik

Peugeot 408 Hybrid

  • silniki: benzynowy 1.6 PureTech (150 KM) + elektryczny (110 KM)
  • moc systemowa: 180 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 63 km
  • cena: od 190 550 zł

Peugeot 408 został przedstawiony w czerwcu ubiegłego roku. Tak samo jak opisany wyżej model 308, prezentowany crossover jest oferowany w dwóch wersjach hybrydowych – 180 KM (0-100 km/h w 8,1 s) oraz 225 KM (0-100 km/h w 7,8 s). Słabsza hybryda w odmianie Allure kosztuje 190 550 zł, a na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację automatyczną dwustrefową, tempomat adaptacyjny z funkcją Stop&Go, cyfrowy zestaw wskaźników z 10-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 10-calowym ekranem dotykowym.

Peugeot 408

Peugeot 408 – opis wersji i cennik

Renault Megane Grandtour E-Tech Plug-in

  • silniki: benzynowy 1.6 (91 KM) + elektryczny (66 KM)
  • moc systemowa: 160 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 53 km
  • cena: od 155 900 zł

Renault Megane 4. generacji zadebiutowało w 2015 roku, a po pięciu latach zostało odświeżone. Opisywana wersja hybrydowa jest dostępna tylko jako kombi, ma 160 KM i osiąga „setkę” w 9,4 s od startu. Decydując się na zakup wariantu plug-in, nasz wybór ogranicza się do odmiany Techno za 155 900 zł, która zapewnia m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, automatyczną klimatyzację dwustrefową, system utrzymywania pasa ruchu, kamerę cofania, dostęp bezkluczykowy oraz system multimedialny z 9,3-calowym ekranem dotykowym i nawigacją.

Renault Megane Grandtour E-Tech Plug-in

Renault Megane – opis wersji i cennik

Volkswagen Golf GTE

  • silniki: benzynowy 1.4 TSI (150 KM) + elektryczny (110 KM)
  • moc systemowa: 245 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 61 km
  • cena: od 192 690 zł

Volkswagen Golf GTE w aktualnej odsłonie ujrzał światło dzienne w lutym 2020 roku i jest dostępny tylko jako pięciodrzwiowy hatchback. Hybryda plug-in o mocy 245 KM przyspiesza do „setki” w 6,7 s od startu. Na liście wyposażenia Golfa GTE za 192 690 zł znajdziemy m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, automatyczną klimatyzację 3-strefową, system Travel Assist z asystentem utrzymania toru jazdy Lane Assist, aktywny tempomat ACC z funkcją Stop&Go, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, reflektory LED Plus, Digital Cockpit z 10,25-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 10,25-calowym ekranem dotykowym.

VW Golf GTE

Volkswagen Golf GTE – opis wersji i cennik

2 KOMENTARZE

  1. Elektryki to upadek motoryzacji.
    Wcale nie są tak bardzo ekologiczne. Zastanawialiście się kiedyś jak bardzo zanieczyszcza powietrze i ziemię produkcja akumulatorów które starczają raptem na 150 – 200 tyś km?
    Jak wiele zanieczyszczeń powoduje produkcja nowego auta które wytrzymuje max 10 lat?
    Poza tym jak do tej pory chyba żadne auto elektryczne nie dorównuje zasięgiem przeciętnemu benzyniakowi a tym bardziej dieslom.
    Proekologiczni fanatycy o wiele bardziej niż środowisko, dbają o zawartość własnych kieszeni. Wystarczy wspomnieć Muska, który chciał cofnąć efekt cieplarniany, a wysyła w kosmos dziesiątki tysięcy rakiet które spalają potworne ilości paliwa. I on niby dba o środowisko…

    • Tak. Obecnie nie jest to super ekologiczne rozwiązanie. Niemniej ten trend trzeba rozwijać, bo na pewno bolączki tej technologii zostaną w końcu wyeliminowane. Teraz przynajmniej jest mniej kopcenia w miastach.
      Nie można skreślać całej idei, tylko dla tego, że teraz na początku rozwoju danej technologii nie jest idealnie. Jak by tak myśleć to nie byłoby komputerów osobistych – bo przecież kto będzie używać maszyny zajmującej połowę domu, która oblicza jedynie jakiś wyspecjalizowane rachunki?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj