NowościAktualnościNajtańsze hybrydy plug-in – przegląd rynku 2023/2024 r.

Najtańsze hybrydy plug-in – przegląd rynku 2023/2024 r.

Samochody z napędem hybrydowym typu plug-in zyskują coraz większą popularność w naszym kraju. Przedstawiamy zestawienie 10 najtańszych hybryd plug-in na polskim rynku.

Według danych pochodzących z „Licznika elektromobilności”, pod koniec października 2023 roku po Polsce jeździło już 44 014 hybryd plug-in. Rosnące zainteresowanie autami z tym rodzajem napędu wynika z kilku czynników. Hybrydy plug-in stanowią bowiem „złoty środek” między samochodami spalinowymi a elektrycznymi – potrafią przejechać do kilkudziesięciu kilometrów w trybie zeroemisyjnym, a jednocześnie pozwalają na wygodną i bezstresową eksploatację w trasie, bez konieczności częstych postojów na ładowanie.

Nie bez znaczenia dla popularności aut z napędem hybrydowym plug-in jest również stale powiększająca się oferta rynkowa. Obecnie już prawie każdy producent ma w swojej gamie co najmniej jeden model z tego typu napędem. Nie należy jednak liczyć na niskie ceny – absolutne minimum to 150 tysięcy zł, a w praktyce, żeby mieć jakikolwiek wybór, trzeba przygotować 200 tysięcy zł. Poniżej przygotowaliśmy listę 10 najtańszych hybryd plug-in, które są dostępne w Polsce.

Cupra Leon e-Hybrid

  • silniki: benzynowy 1.4 TSI (150 KM) + elektryczny (115 KM)
  • moc systemowa: 204 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 62 km
  • cena: od 181 500 zł

Cupra Leon zadebiutowała w 2020 roku i jest dostępna jako 5-drzwiowy hatchback oraz kombi Sportstourer (1100 zł dopłaty). Klienci mają do wyboru dwie hybrydy plug-in: 204-konną (od 181 500 zł) oraz 245-konną (od 184 600 zł). Słabsza przyspiesza 0-100 km/h w 7,5 s, a mocniejsza – w 6,7 s. Na liście wyposażenia seryjnego w tym modelu znajdziemy m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację trzystrefową Climatronic, dostęp bezkluczykowy, światła LED, cyfrowy zestaw wskaźników z 10,25-calowym wyświetlaczem TFT oraz multimedia z 10-calowym ekranem dotykowym.

Cupra Leon Sportstourer

Cupra Leon – opis wersji i cennik

Cupra Formentor e-Hybrid

  • silniki: benzynowy 1.4 TSI (150 KM) + elektryczny (115 KM)
  • moc systemowa: 204 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 59 km
  • cena: od 190 000 zł

Cupra Formentor została przedstawiona w marcu 2020 roku. Tak samo, jak w przypadku opisanego wyżej Leona, w ofercie są dwie wersje hybrydowe typu plug-in – o mocy 204 KM (190 000 zł) oraz 245 KM (od 232 600 zł). Słabsza odmiana osiąga „setkę” w 7,8 s od startu, a mocniejsza – w 7,0 s. Wybierając ten model, w standardzie można liczyć na m.in. 18-calowe aluminiowe obręcze kół, trzystrefową klimatyzację automatyczną Climatronic, aktywny tempomat, podgrzewane fotele przednie, cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem TFT oraz system multimedialny z 10-calowym ekranem dotykowym.

Cupra Formentor

Cupra Formentor – opis wersji i cennik

Ford Kuga Plug-In Hybrid

  • silniki: benzynowy 2.5 (152 KM) + elektryczny (131 KM)
  • moc systemowa: 225 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 65 km
  • cena: od 190 890 zł

Ford Kuga 3. generacji ujrzał światło dzienne w 2019 roku. Hybryda plug-in ma 225 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 s. Za kwotę 190 890 otrzymujemy auto w podstawowej, ale bardzo bogato wyposażonej wersji Titanium X, która oferuje m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, automatyczną klimatyzację dwustrefową, reflektory LED, fotel kierowcy z elektryczną regulacją położenia w 10 kierunkach, cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem, system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym oraz nagłośnienie B&O.

Ford Kuga Plug-in Hybrid

Ford Kuga – opis wersji i cennik

Kia Ceed PHEV

  • silniki: benzynowy 1.6 GDI (105 KM) + elektryczny (60,5 KM)
  • moc systemowa: 141 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 50 km
  • cena: od 146 900 zł

Kia Ceed 3. generacji zadebiutowała na rynku w 2018 roku i jest dostępna jako hatchback oraz kombi. Opisywana hybryda plug-in występuje jedynie w gamie praktyczniejszej wersji nadwoziowej, a jej 141-konny napęd zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 10,8 s. Auto wycenione na 146 900 zł jest wyposażone m.in. w 16-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację dwustrefową, aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości oraz funkcją Stop&Go, dostęp bezkluczykowy, światła LED oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.

Kia Ceed - przód

Kia Ceed – opis wersji i cennik

Kia XCeed PHEV

  • silniki: benzynowy 1.6 GDI (105 KM) + elektryczny (60,5 KM)
  • moc systemowa: 141 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 48 km
  • cena: od 151 000 zł

Kia XCeed pojawiła się w sprzedaży w 2019 roku. Napęd hybrydowy jest identyczny jak w Ceedzie – ma 141 KM i zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 11,0 s. Na liście wyposażenia podstawowej wersji L za 151 000 zł znajdziemy m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, dostęp bezkluczykowy, tapicerkę materiałową z elementami skóry ekologicznej oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.

Kia XCeed - przód

Kia XCeed – opis wersji i cennik

Kia Niro PHEV

  • silniki: benzynowy 1.6 GDI (105 KM) + elektryczny (84,3 KM)
  • moc systemowa: 183 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 65 km
  • cena: od 160 800 zł

Kia Niro 2. generacji ujrzała światło dzienne w listopadzie 2021 roku i podobnie jak poprzednik jest oferowana jako hybryda, hybryda plug-in oraz „elektryk”. Interesujący nas dziś wariant plug-in oferuje 183 KM oraz 9,6 s od 0 do 100 km/h. Standardowa specyfikacja kosztującego 160 800 zł auta obejmuje m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację automatyczną dwustrefową, tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, reflektory LED, zestaw wskaźników z 4,2-calowym kolorowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.

Kia Niro

Kia Niro – opis wersji i cennik

Opel Astra Plug-in Hybrid

  • silniki: benzynowy 1.6 Turbo (150 KM) + elektryczny (110 KM)
  • moc systemowa: 180 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 70 km
  • cena: od 157 500 zł

Opel Astra 6. generacji został oficjalnie pokazany w 2021 roku. Klienci mają do wyboru dwie wersje nadwoziowe – hatchbacka oraz kombi Sports Tourer (6000 zł dopłaty). W gamie znajdziemy dwa warianty plug-in – 180-konny (0-100 km/h w 7,6 s) oraz 225-konny (0-100 km/h w 7,5 s). Pierwszy z nich jest wyceniony na 157 500 zł, a drugi na 179 000 zł. Standardowa specyfikacja zawiera m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, automatyczną klimatyzację dwustrefową, adaptacyjny tempomat, światła LED, cyfrowy zestaw wskaźników z 10-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 10-calowym ekranem dotykowym.

Opel Astra Plug-in Hybrid

Opel Astra – opis wersji i cennik

Peugeot 308 Hybrid

  • silniki: benzynowy 1.6 PureTech (150 KM) + elektryczny (110 KM)
  • moc systemowa: 180 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 57 km
  • cena: od 175 400 zł

Peugeot 308 w najnowszej odsłonie został zaprezentowany w 2021 roku i jest blisko spokrewniony z Astrą. Podobnie jak auto z Russelsheim, francuski kompakt też występuje w dwóch odmianach z napędem hybrydowym typu plug-in – 180 KM (0-100 km/h w 7,6 s) oraz 225 KM (0-100 km/h w 7,5 s). Słabsza wersja silnikowa jest wyceniona na 175 400 zł (model 308 SW wymaga 5000 zł dopłaty), a w wariancie Allure zapewnia m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, czujniki parkowania z tyłu, kamerę cofania, przyciemniane szyby, cyfrowe zegary z 10-calowym wyświetlaczem oraz multimedia z 10-calowym ekranem dotykowym.

Peugeot 308 - przód

Peugeot 308 – opis wersji i cennik

Seat Leon e-Hybrid

  • silniki: benzynowy 1.4 TSI (150 KM) + elektryczny (115 KM)
  • moc systemowa: 204 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 63 km
  • cena: od 172 300 zł

Seat Leon 4. generacji został pokazany w styczniu 2020 roku. Do wyboru jest hatchback oraz kombi Sportstourer (3200 zł dopłaty). Wersja e-Hybrid ma do zaoferowania moc 204 KM i przyspieszenie 0-100 km/h w 7,5 s. Kosztująca 172 300 zł ma na liście wyposażenia standardowego m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację automatyczną trzystrefową, aktywny tempomat, czujniki parkowania z tyłu, reflektory LED, sportowe fotele przednie, cyfrowy zestaw wskaźników z 10,25-calowym wyświetlaczem TFT oraz system multimedialny z 8,25-calowym ekranem dotykowym.

Seat Leon

Seat Leon – opis wersji i cennik

Volkswagen Tiguan eHybrid

  • silniki: benzynowy 1.4 TSI (150 KM) + elektryczny (115 KM)
  • moc systemowa: 245 KM
  • zasięg w trybie elektrycznym: do 56 km
  • cena: od 188 190 zł

Volkswagen Tiguan 2. generacji ujrzał światło dzienne w 2015 roku, a pięć lat później został odświeżony. W jego szerokiej gamie silnikowej znalazło się miejsce także dla hybrydy plug-in o mocy 245 KM, która przyspiesza do „setki” w 7,5 s od startu. Na liście wyposażenia podstawowej wersji Life za 188 190 zł znajdziemy m.in. 17-calowe aluminiowe obręcze kół, automatyczna klimatyzacja 3-strefowa Climatronic, aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, reflektory LED Basic, przyciemniane tylne szyby, komfortowe fotele przednie z regulacją wysokości.

VW Tiguan

Volkswagen Tiguan – opis wersji i cennik

***
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na GOOGLE NEWS

3 KOMENTARZE

  1. Elektryki to upadek motoryzacji.
    Wcale nie są tak bardzo ekologiczne. Zastanawialiście się kiedyś jak bardzo zanieczyszcza powietrze i ziemię produkcja akumulatorów które starczają raptem na 150 – 200 tyś km?
    Jak wiele zanieczyszczeń powoduje produkcja nowego auta które wytrzymuje max 10 lat?
    Poza tym jak do tej pory chyba żadne auto elektryczne nie dorównuje zasięgiem przeciętnemu benzyniakowi a tym bardziej dieslom.
    Proekologiczni fanatycy o wiele bardziej niż środowisko, dbają o zawartość własnych kieszeni. Wystarczy wspomnieć Muska, który chciał cofnąć efekt cieplarniany, a wysyła w kosmos dziesiątki tysięcy rakiet które spalają potworne ilości paliwa. I on niby dba o środowisko…

    • Tak. Obecnie nie jest to super ekologiczne rozwiązanie. Niemniej ten trend trzeba rozwijać, bo na pewno bolączki tej technologii zostaną w końcu wyeliminowane. Teraz przynajmniej jest mniej kopcenia w miastach.
      Nie można skreślać całej idei, tylko dla tego, że teraz na początku rozwoju danej technologii nie jest idealnie. Jak by tak myśleć to nie byłoby komputerów osobistych – bo przecież kto będzie używać maszyny zajmującej połowę domu, która oblicza jedynie jakiś wyspecjalizowane rachunki?

    • Psy szczekają – karawana jedzie dalej…

      W Chinach już 35% nowych samochodów to elektryki…

      Akumulatory starczają na dłużej – tylko mają mniejsza pojemność a poza tym sa używane potem do baterii lub są intensywne prace nad odzyskiem litu…

      Elektryk też raczej wytrzyma dłużej niż spalinowy bo ma prostszą konstrukcję

      Zasięg? najlepsze Tesle mają ponad 600km – ja wiele lat jezdziłem na LPG z zasięgiem 250km

      Dziesiątki tysięcy rakiet Muska? Chyba mylisz z ruską artylerią..

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji