Peugeot 308 - przód

Peugeot 308 w najnowszym wydaniu zadebiutował na rynku w ubiegłym roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 100 300 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Peugeot 308 trzeciej generacji ujrzał światło dzienne w marcu zeszłego roku, a kilka miesięcy później poznaliśmy model 308 SW. Francuski kompakt w aktualnej odsłonie prezentuje się znacznie bardziej atrakcyjnie od nieco zbyt konserwatywnie zaprojektowanego poprzednika i po raz pierwszy jest oferowany z trzema rodzajami napędu – benzynowym, wysokoprężnym oraz hybrydowym typu plug-in. Na liście wyposażenia nowego Peugeota 308 znajdziemy m.in. zaawansowane systemy wspomagania prowadzenia oraz nową wersję Peugeot i-Cockpit z intuicyjnym w obsłudze systemem multimedialnym i-Connect Advanced z dostępem do Internetu.

Peugeot 308 SW - tył
Peugeot 308 SW

Peugeot 308 (2022) – wymiary, pojemność bagażnika

Peugeot 308 mierzy 436,7 cm długości, 185,2 cm szerokości (206,2 cm z lusterkami) i 144,1 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 267,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 412 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1323 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 361-1271 l.

Peugeot 308 SW mierzy 463,6 cm długości, 185,2 cm szerokości (206,2 cm z lusterkami) i 144,2 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 273,2 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 608 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1634 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 548-1574 l.

Peugeot 308 (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe i 1 wysokoprężną oraz 2 hybrydy plug-in. Wszystkie wersje mają przedni napęd. Poniżej prezentujemy dane techniczne Peugeota 308, w nawiasach podane parametry modelu 308 SW (o ile się różnią).

Silniki benzynowe:

  • 1.2 PureTech (110 KM, 205 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,5 (10,8) s, prędkość maksymalna: 198 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5 (5,6) l/100 km
  • 1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 (9,8) s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,6 (5,6-5,7) l/100 km
  • 1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 (9,9) s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6-5,9 (5,7-5,9) l/100 km
Peugeot 308 - silnik
Silnik 1.2 PureTech

Silniki wysokoprężne:

  • 1.5 BlueHDi (130 KM, 300 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 (10,7) s, prędkość maksymalna: 207 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,3-4,5 (4,4-4,5) l/100 km
  • 1.5 BlueHDi (130 KM, 300 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 (10,9) s, prędkość maksymalna: 207 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,5-4,7 l/100 km
Peugeot 308 - silnik
Silnik 1.5 BlueHDi

Napęd hybrydowy:

  • 1.6 PureTech Hybrid (180 KM, 360 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 (7,7) s, prędkość maksymalna: 225 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,2 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 60 km
  • 1.6 PureTech Hybrid (225 KM, 360 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,5 (7,6) s, prędkość maksymalna: 235 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,2 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 59 km
Peugeot 308 - silnik
Silnik 1.6 PureTech Hybrid

Nowy Peugeot 308 (2022) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.2 PureTech/110 KM (Active Pack) oraz 1.2 PureTech/130 KM (w Allure i Allure Pack – z manualną skrzynią biegów, a w GT i GT Pack – z przekładnią automatyczną). W wersji Active Pack 130-konny wariant benzynowy został wyceniony na 105 300 zł, a dopłata do 8-biegowego automatu wynosi 9500 zł (Active Pack, Allure i Allure Pack). Wysokoprężna odmiana 1.5 BlueHDi/130 KM ze skrzynią manualną kosztuje odpowiednio: 112 500 zł (Active Pack), 122 200 zł (Allure) oraz 125 600 zł (Allure Pack), a z przekładnią automatyczną – 122 000 zł (Active Pack), 131 700 zł (Allure), 135 100 zł (Allure Pack), 145 200 zł (GT) oraz 154 100 zł (GT Pack). Hybrydowy wariant 1.6 PureTech Hybrid/180 KM został wyceniony na 164 700 zł (Allure), 168 100 zł (Allure Pack), 178 200 zł (GT) oraz 187 100 zł (GT Pack), a mocniejsza odmiana 1.6 PureTech Hybrid/225 KM – na 185 100 zł (GT) oraz 194 000 zł (GT Pack). Dopłata do modelu 308 SW wynosi 5000 zł (Active Pack, Allure i Allure Pack) lub 6000 zł (GT i GT Pack). Peugeot 308 jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Peugeot 308 - deska rozdzielcza

Active Pack – od 100 300 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 17-calowe felgi aluminiowe Calgary (dla 1.6 PureTech Hybrid)
  • 16-calowe felgi stalowe z kołpakami Bergen (dla 1.2 PureTech/110 KM)
  • 16-calowe felgi aluminiowe Auckland (dla pozostałych wersji silnikowych)
  • Zestaw naprawczy do opon
  • Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
  • Funkcja wstępnego przygotowania termicznego (schłodzenie / nagrzanie) aktywowana za pomocą aplikacji MyPeugeot lub na centralnym ekranie dotykowym (dla 1.6 PureTech Hybrid)
  • Poduszki czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, poduszki kurtynowe dla obu rzędów foteli
  • Poduszka czołowa pasażera z możliwością dezaktywacji
  • Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa fotela kierowcy i pasażera z napinaczami oraz ogranicznikami napięcia
  • Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa tylnej kanapy trzypunktowe z czujnikami zapięcia, napinacze oraz ograniczniki napięcia dla dwóch skrajnych miejsc
  • Mocowania fotelików dziecięcych IsoFix na dwóch skrajnych miejscach kanapy drugiego rzędu
  • System stabilizacji toru jazdy ESP z funkcją Hill Assist
  • System automatycznego awaryjnego hamowania (VAEB)
  • System aktywnego monitorowanie pasa ruchu (LKA)
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy (DAA3)
  • System rozpoznawania znaków drogowych (TSR)
  • Tempomat i ogranicznik prędkości
  • Pakiet Safety Plus – system automatycznego awaryjnego hamowania (AEBS3) wykorzystujący przednią kamerę oraz radar (dla 1.6 PureTech Hybrid)
  • Czujniki ciśnienia w oponach z pomiarem pośrednim
  • Elektryczne wspomaganie kierownicy
  • Elektryczny hamulec postojowy
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Dwa piloty zdalnego sterowania
  • System bezkluczykowego uruchamiania pojazdu
  • Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Automatyczny włącznik świateł mijania
  • Przednie reflektory oraz światła do jazdy dziennej w technologii LED
  • Czarna osłona wlotu powietrza
  • Czarna nakładka w dolnej części tylnego zderzaka
  • Czarne błyszczące obudowy lusterek zewnętrznych
  • Czarny błyszczący pas ozdobny pomiędzy tylnymi światłami
  • Oznaczenia „Hybrid” z obu stron pojazdu (dla 1.6 PureTech Hybrid)
  • Akustyczna laminowana szyba przednia
  • Kierownica skórzana wielofunkcyjna
  • Kolumna kierownicy regulowana w pionie i poziomie
  • Deska rozdzielcza z malowaną krawędzią i listwą ozdobną Traxx
  • Podsufitka w jasnym odcieniu
  • Tapicerka materiałowa Renze
  • Fotele przednie z regulacją wysokości
  • Fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego
  • Tylna kanapa składana i dzielona w proporcjach 1/3 – 2/3
  • Przedni centralny podłokietnik ze schowkiem
  • Bezramkowe, elektrochromatyczne lusterko wsteczne (dla 1.6 PureTech Hybrid)
  • Lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane, ogrzewane i składane z oświetleniem powitalnym
  • Szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie z funkcją anti-pinch
  • Przełącznik trybu jazdy – Eco dla skrzyń manualnych / Eco i Sport dla skrzyń automatycznych
  • Przełącznik trybów jazdy – Electric / Hybrid / Sport (dla 1.6 PureTech Hybrid)
  • Peugeot i-Cockpit – 10-calowy panel konfigurowalnych zegarów cyfrowych
  • 10-calowy centralny ekran dotykowy
  • Bezprzewodowy interfejs Mirror Screen (Apple Carplay / Android Auto)
  • Dwa gniazda USB-C z przodu
  • Gniazdo 12V z przodu
  • Ładowarka pokładowa 3,7 kW, jednofazowa (dla 1.6 PureTech Hybrid)
  • Przewód ładowania trybu 2 do gniazdka naściennego 230V – 8A, 1,8 kW, wtyk typu E/F (dla 1.6 PureTech Hybrid)

Allure – od 115 000 zł, obejmuje wyposażenie wersji Active Pack oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe Calgary
  • Air Quality System – czujnik jakości powietrza i automatyczny obieg zamknięty
  • Pakiet Safety Plus – system automatycznego awaryjnego hamowania (AEBS3) wykorzystujący przednią kamerę oraz radar
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Tylna kamera cofania
  • Automatyczne światła drogowe
  • Światła LED do jazdy dziennej z dynamicznym wzorem
  • Osłona wlotu powietrza z chromowanymi elementami ozdobnymi
  • Czarna błyszcząca nakładka w dolnej części tylnego zderzaka z chromowanymi nakładkami
  • Szyby boczne tylne i szyba tylna przyciemniane
  • Deska rozdzielcza z chromowaną krawędzią i materiałową listwą ozdobną Texa
  • Tapicerka materiałowa Falgo, łączona z elementami ze skóry ekologicznej, z niebieskimi przeszyciami
  • Oparcie tylnej kanapy z otworem do przewozu długich przedmiotów
  • Tylna konsola z nawiewami dla pasażerów w drugim rzędzie
  • Smart Multidrive – możliwość konfiguracji koloru oświetlenia LED deski rozdzielczej w zależności od wybranego trybu jazdy
  • Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
  • Bezramkowe, elektrochromatyczne lusterko wsteczne
  • 10-calowy centralny ekran dotykowy z programowalnymi wirtualnymi przyciskami i-Toggles
  • Wbudowana nawigacja satelitarna
  • Dwa gniazda USB-C w konsoli z tyłu dla pasażerów w drugim rzędzie

Allure Pack – od 118 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Allure oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe Halong
  • Rear Warning – system ostrzegania o zagrożeniach z tyłu
  • Lane Change Assist (LCA) – dalekodystansowe ostrzeganie o pojazdach znajdujących się w martwych strefach
  • Rear Cross Traffic Alert (RCTA) – ostrzeganie o obiektach (piesi, rowerzyści, samochody, motocykle) w martwych strefach podczas cofania
  • System rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych (ETSR)
  • Tempomat adaptacyjny – funkcja 30 km/h dla skrzyń manualnych / funkcja Stop&Go dla skrzyń automatycznych
  • System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu
  • Bezprzewodowa ładowarka telefonu komórkowego
Peugeot 308 - gniazdo ładowania
Gniazdo ładowania znajduje się w lewym tylnym błotniku.

GT – od 138 000 zł, obejmuje wyposażenie wersji Allure Pack oraz dodatkowo:

  • 18-calowe felgi aluminiowe Kamakura
  • Clean Cabin – czujnik jakości powietrza, czujnik obecności cząstek stałych i automatyczny obieg zamknięty
  • Reflektory przednie Matrix LED z automatycznym dostosowaniem wiązek światła do warunków drogowych
  • Tylne światła o dynamicznym kształcie
  • Czarna lakierowana osłona wlotu powietrza z chromowanymi elementami ozdobnymi
  • Zewnętrzne listwy progowe i dodatkowy spojler zderzaka przedniego
  • Logo lwa na przednich bocznych elementach nadwozia
  • Kierownica obszyta skórą licową, podgrzewana i wielofunkcyjna
  • Deska rozdzielcza z chromowaną krawędzią, aluminiową listwą ozdobną oraz z zielonymi przeszyciami
  • Podsufitka w kolorze czarnym
  • Tapicerka Alcantara Fraxx, łączona z elementami ze skóry ekologicznej, z zielonymi przeszyciami
  • Aluminiowe nakładki progów w drzwiach przednich
  • Aluminiowe listwy ozdobne w panelach drzwi
  • Sportowe aluminiowe nakładki na pedały
  • Dywaniki podłogowe z przodu i z tyłu
  • Peugeot i-Cockpit 3D z konfigurowalnym wyświetlaczem
  • Driver Sport Pack – dodatkowa personalizacja zegarów cyfrowych, wzmocniony usportowiony dźwięk silnika (możliwość dezaktywacji)
Peugeot 308 - fotel AGR
Fotel kierowcy AGR z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień to wyróżnik najbogatszej wersji GT Pack.

GT Pack – od 146 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji GT oraz dodatkowo:

  • 18-calowe felgi aluminiowe Portland
  • Pakiet Drive Assist Plus – tempomat adaptacyjny + system utrzymywania na pasie ruchu Lane Positioning Assist (LPA)
  • VisioPark 360 stopni – kamery z przodu, z tyłu oraz w lusterkach bocznych
  • Fotel kierowcy AGR, sterowany elektrycznie z pamięcią ustawień – regulacja wzdłużna, wysokości, pochylenia oparcia, pneumatyczna regulacja odcinka lędźwiowego i ręczna regulacja długości siedziska
  • Fotel pasażera z ręczną regulacją wzdłużną, pochylenia oparcia, wysokości i pneumatyczną regulacją odcinka lędźwiowego
  • Przednie fotele podgrzewane z funkcją masażu
  • System nagłośnienia FOCAL Premium Hi-Fi

Więcej na temat Peugeota 308:

Peugeot 308 (2022) – pierwsza jazda

1 KOMENTARZ

  1. Jeszcze rok temu 85.000 a teraz już 100.000. Mam nadzieję, że część potencjalnych klientów przeczeka i rynek się trochę schłodzi. W przeciwnym wypadku szczytem marzeń pozostanie Dacia. I pomyśleć, że 4 lata temu odbierałem Insignie nowej generacji za …85.000 (po rabacie)!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj