NowościCennikiPeugeot 308 (2024). Opis wersji i cennik

Peugeot 308 (2024). Opis wersji i cennik

Peugeot 308 w najnowszym wydaniu zadebiutował na rynku w 2021 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 113 300 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Peugeot 308 trzeciej generacji ujrzał światło dzienne w marcu 2021 roku, a kilka miesięcy później poznaliśmy model 308 SW. Francuski kompakt w aktualnej odsłonie prezentuje się znacznie bardziej atrakcyjnie od nieco zbyt konserwatywnie zaprojektowanego poprzednika i po raz pierwszy jest oferowany z trzema rodzajami napędu – benzynowym, wysokoprężnym oraz hybrydowym typu plug-in. Na liście wyposażenia nowego Peugeota 308 znajdziemy m.in. zaawansowane systemy wspomagania prowadzenia oraz nową wersję Peugeot i-Cockpit z intuicyjnym w obsłudze systemem multimedialnym i-Connect Advanced z dostępem do Internetu.

Peugeot 308 SW - tył
Peugeot 308 SW

Peugeot 308 (2024) – wymiary, pojemność bagażnika

Peugeot 308 mierzy 436,7 cm długości, 185,2 cm szerokości (206,2 cm z lusterkami) i 144,1 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 267,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 412 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1323 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 361-1271 l.

Peugeot 308 SW mierzy 463,6 cm długości, 185,2 cm szerokości (206,2 cm z lusterkami) i 144,2 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 273,2 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 608 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1634 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 548-1574 l.

Peugeot 308 (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 1 jednostkę benzynową i 1 wysokoprężną oraz 2 hybrydy plug-in. Wszystkie wersje mają przedni napęd. Poniżej prezentujemy dane techniczne Peugeota 308 w wersji hatchback, w nawiasach podane osiągi modelu 308 SW (o ile się różnią).

Silniki benzynowe:

  • 1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 (9,8) s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,6 (5,6-5,7) l/100 km
  • 1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 (9,9) s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6-5,9 (5,7-5,9) l/100 km
Peugeot 308 - silnik
Silnik 1.2 PureTech

Silniki wysokoprężne:

  • 1.5 BlueHDi (130 KM, 300 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 (10,9) s, prędkość maksymalna: 207 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,5-4,7 l/100 km
Peugeot 308 - silnik
Silnik 1.5 BlueHDi

Napęd hybrydowy:

  • 1.6 PureTech Hybrid (180 KM, 360 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 (7,7) s, prędkość maksymalna: 225 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,2 (1,1-1,2) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 60 km
  • 1.6 PureTech Hybrid (225 KM, 360 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,5 (7,6) s, prędkość maksymalna: 235 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,2 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 59 km
Peugeot 308 - silnik
Silnik 1.6 PureTech Hybrid

Nowy Peugeot 308 (2024) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 1.2 PureTech/130 KM i manualną skrzynią biegów (Active Pack, Allure i Allure Pack) oraz z tym samym silnikiem i przekładnią automatyczną (GT). W wersjach wyposażenia Active Pack, Allure i Allure Pack dopłata do 8-biegowego automatu wynosi 9500 zł. Wysokoprężny wariant 1.5 BlueHDi/130 KM kosztuje odpowiednio: 130 600 zł (Active Pack), 138 600 zł (Allure), 142 600 zł (Allure Pack) oraz 153 400 zł (GT). Hybrydowa odmiana 1.6 PureTech Hybrid/180 KM została wyceniona na: 175 400 zł (Allure), 179 400 zł (Allure Pack) oraz 190 200 zł (GT), a mocniejszy wariant 1.6 PureTech Hybrid/225 KM – na 197 100 zł (GT). Dopłata do modelu 308 SW wynosi 5000 zł (Active Pack, Allure i Allure Pack) lub 6000 zł (GT). Peugeot 308 jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Peugeot 308 - deska rozdzielcza

Active Pack – od 113 300 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 17-calowe felgi aluminiowe Calgary, z oponami 225/45 R17 (napęd hybrydowy)
  • 16-calowe felgi aluminiowe Auckland, z oponami 205/55 R16 (pozostałe wersje silnikowe)
  • Zestaw naprawczy do kół
  • Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
  • Poduszki czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, poduszki kurtynowe dla obu rzędów foteli
  • Poduszka czołowa pasażera z możliwością dezaktywacji
  • Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa fotela kierowcy i pasażera z napinaczami oraz ogranicznikami napięcia
  • Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa tylnej kanapy trzypunktowe z czujnikami zapięcia, napinacze oraz ograniczniki napięcia dla dwóch skrajnych miejsc
  • Mocowania fotelików dziecięcych IsoFix na dwóch skrajnych miejscach kanapy drugiego rzędu
  • System stabilizacji toru jazdy ESP z funkcją Hill Assist
  • System automatycznego awaryjnego hamowania (VAEB)
  • System aktywnego monitorowanie pasa ruchu (LKA)
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy (DAA3)
  • System rozpoznawania znaków drogowych (TSR)
  • Tempomat i ogranicznik prędkości
  • Przełącznik trybu jazdy – Eco (skrzynia manualna) / Eco i Sport (przekładnia automatyczna) / Electric / Hybrid / Sport (napęd hybrydowy)
  • Czujniki ciśnienia w oponach z pomiarem pośrednim
  • Elektryczne wspomaganie kierownicy
  • Elektryczny hamulec postojowy
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Dwa piloty zdalnego sterowania
  • System bezkluczykowego uruchamiania pojazdu
  • Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Automatyczny włącznik świateł mijania
  • Przednie reflektory w technologii LED
  • Światła do jazdy dziennej w technologii LED
  • Czarne błyszczące obudowy lusterek zewnętrznych
  • Czarna osłona wlotu powietrza
  • Czarna nakładka w dolnej części tylnego zderzaka
  • Czarny błyszczący pas ozdobny pomiędzy tylnymi światłami
  • Akustyczna laminowana szyba przednia
  • Kolumna kierownicy regulowana w pionie i poziomie
  • Kierownica skórzana wielofunkcyjna
  • Deska rozdzielcza z malowaną krawędzią i listwą ozdobną Traxx
  • Podsufitka w jasnym odcieniu
  • Tapicerka materiałowa Renze
  • Fotele przednie z regulacją wysokości
  • Fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego
  • Tylna kanapa składana i dzielona w proporcjach 1/3 – 2/3
  • Przedni centralny podłokietnik ze schowkiem
  • Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
  • Lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane, ogrzewane i składane z oświetleniem powitalnym
  • Szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie z funkcją anti-pinch
  • Gniazdo 12V z przodu
  • Dwa gniazda USB-C z przodu
  • Peugeot i-Cockpit z 10-calowym konfigurowalnym wyświetlaczem
  • 10-calowy centralny ekran dotykowy
  • Bezprzewodowy interfejs Mirror Screen (Apple Carplay / Android Auto)

Allure – od 121 300 zł, obejmuje wyposażenie wersji Active Pack oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe Calgary, z oponami 225/45 R17
  • Air Quality System – czujnik jakości powietrza i automatyczny obieg zamknięty
  • System automatycznego hamowania awaryjnego wykrywający pieszych i działający w warunkach nocnych (kamera + radar)
  • Czujniki parkowania z tyłu oraz kamera cofania
  • Automatyczne światła drogowe
  • Światła LED do jazdy dziennej z dynamicznym wzorem
  • Osłona wlotu powietrza z chromowanymi elementami ozdobnymi
  • Czarna błyszcząca nakładka w dolnej części tylnego zderzaka z chromowanymi nakładkami
  • Szyby boczne tylne i szyba tylna przyciemniane
  • Deska rozdzielcza z chromowaną krawędzią i materiałową listwą ozdobną Texa
  • Tapicerka materiałowa Falgo, łączona z elementami ze skóry ekologicznej, z niebieskimi przeszyciami
  • Oparcie tylnej kanapy z otworem do przewozu długich przedmiotów
  • Tylna konsola z nawiewami dla pasażerów w drugim rzędzie
  • Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
  • Dwa gniazda USB-C w konsoli z tyłu dla pasażerów w drugim rzędzie
  • 10-calowy centralny ekran dotykowy z programowalnymi wirtualnymi przyciskami i-Toggles
  • Wbudowana nawigacja satelitarna

Allure Pack – od 125 300 zł, obejmuje wyposażenie wersji Allure oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe Halong, z oponami 225/45 R17
  • Lane Change Assist (LCA) – dalekodystansowe ostrzeganie o pojazdach znajdujących się w martwych strefach
  • Rear Cross Traffic Alert (RCTA) – ostrzeganie o obiektach (piesi, rowerzyści, samochody, motocykle) w martwych strefach podczas cofania
  • System rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych (ETSR)
  • Tempomat adaptacyjny z funkcją 30 km/h (skrzynia manualna) / z funkcją Stop&Go (przekładnia automatyczna)
  • System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu
Peugeot 308 - gniazdo ładowania
W wersjach PHEV gniazdo ładowania znajduje się w lewym tylnym błotniku. Wlew paliwa w każdym 308 jest z prawej strony.

GT – od 145 600 zł, obejmuje wyposażenie wersji Allure Pack oraz dodatkowo:

  • 18-calowe felgi aluminiowe Kamakura, z oponami 225/40 R18
  • Driver Sport Pack – dodatkowa personalizacja zegarów cyfrowych, wzmocniony usportowiony dźwięk silnika (możliwość dezaktywacji)
  • Reflektory przednie Matrix LED z automatycznym dostosowaniem wiązek światła do warunków drogowych
  • Tylne światła o dynamicznym kształcie
  • Czarna lakierowana osłona wlotu powietrza z chromowanymi elementami ozdobnymi
  • Dodatkowy spojler zderzaka przedniego
  • Zewnętrzne listwy progowe
  • Logo lwa na przednich-bocznych elementach nadwozia
  • Relingi dachowe w kolorze czarnym Onyx (dla modelu 308 SW)
  • Deska rozdzielcza z chromowaną krawędzią, aluminiową listwą ozdobną oraz z zielonymi przeszyciami
  • Aluminiowe listwy ozdobne w panelach drzwi
  • Podsufitka w kolorze czarnym
  • Tapicerka Alcantara Fraxx, łączona z elementami ze skóry ekologicznej, z zielonymi przeszyciami
  • Aluminiowe nakładki progów w drzwiach przednich
  • Sportowe aluminiowe nakładki na pedały
  • Dywaniki podłogowe z przodu i z tyłu
  • Oświetlenie LED deski rozdzielczej Mood Lighting z możliwością wyboru jednego z 8 kolorów
  • Smart Multidrive – możliwość konfiguracji koloru oświetlenia LED deski rozdzielczej oraz przednich drzwi
  • Bezramkowe, elektrochromatyczne lusterko wsteczne
  • Peugeot i-Cockpit 3D z 10-calowym konfigurowalnym wyświetlaczem

Więcej na temat Peugeota 308:

Peugeot 308 – pierwsza jazda

Peugeot 308 SW Hybrid 225 GT Pack – nasz test

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

  1. Jeszcze rok temu 85.000 a teraz już 100.000. Mam nadzieję, że część potencjalnych klientów przeczeka i rynek się trochę schłodzi. W przeciwnym wypadku szczytem marzeń pozostanie Dacia. I pomyśleć, że 4 lata temu odbierałem Insignie nowej generacji za …85.000 (po rabacie)!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji