Elastyczność w zakresie 60-100 km/h jest parametrem kluczowym przy wyprzedzaniu. Jak kształtuje się w różnych modelach? Które samochody najszybciej przyspieszają w tym zakresie? Zobaczcie wyniki naszych pomiarów.
W codziennym użytkowaniu pojazdu elastyczność ma większe znaczenie niż przyspieszenie od 0 do 100 km/h. O ile drugi parametr nie przydaje się zbyt często w normalnej jeździe, lepsza elastyczność poprawia bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Przydaje się zwłaszcza w trasie, kiedy trzeba wyprzedzić np. nieco wolniej jadącą ciężarówkę. Najczęściej wykorzystywany jest w tym celu przedział prędkości to 60-100 km/h. I właśnie w tym zakresie tygodnik „Motor” sporządził zestawienie elastyczności, wyliczonej na podstawie własnych testów.
Procedura testowa
Łącznie przebadano 294 auta z różnych segmentów, niektóre w dwóch wersjach silnikowych lub zasilanych różnym paliwem. Pomiar elastyczności w każdym przypadku odbywał się na czwartym biegu. Obok czasu potrzebnego na zwiększenie prędkości z 60 do 100 km/h przedstawiono również dystans, jaki musi w tym celu pokonać auto. Parametr zmierzono na zamkniętym torze przy pomocy urządzenia bazującego na lokalizacji GPS.
Przestroga przed długim wyprzedzaniem
Część wyników, zwłaszcza najmniejszych i najsłabszych aut, może zszokować – większość z nich potrzebuje ponad 14 sekund i 300 metrów wolnej drogi, by rozpędzić się z 60 do 100 km/h. Oznacza to, że każde wyprzedzanie takim samochodem musi zostać starannie zaplanowane, z dodatkowym zapasem metrów. Im lżejsze i mocniejsze auto, tym jest bardziej elastyczne i nabierze prędkości kilka razy szybciej. Oprócz tego znaczenie mają przełożenia skrzyni biegów i obecność turbosprężarki – turbodoładowane auta przeważnie są dynamiczniejsze. Poniżej przedstawiamy szczegółowe zestawienie w siedmiu najpopularniejszych segmentach.
Samochody małe
To zdecydowanie najsłabsza kategoria, w której większość aut ma silniki o małej mocy, a co za tym idzie – mizerne przyspieszenie. Rozsądną elastyczność mają tutaj tylko najmocniejsze „maluchy” (Mini Cooper S, mocniejsze odmiany Fiata 500, Pandy i Opla Adama), reszta do zwiększenia prędkości potrzebuje już ponad 200 metrów. Najgorsi z tego segmentu są jednocześnie przegranymi całego zestawienia. Są nimi Kia Picanto, Suzuki Alto i Chevrolet Spark. W ich przypadku do wyprzedzenia ciężarówki musimy mieć prawie pół kilometra wolnej przestrzeni.
Pozycja | Marka, model | Czas | Dystans |
---|---|---|---|
1 | Mini Coupe Cooper S (184 KM) | 5,2 s | 116 m |
2 | Abarth 500 esseesse (160 KM) | 5,4 s | 120 m |
3 | Opel Adam S (150 KM) | 6,1 s | 136 m |
4 | Fiat 500 TwinAir (105 KM) | 8,3 s | 185 m |
5 | Fiat Panda 4x4 1.3 MTJ (75KM) | 9,8 s | 218 m |
6 | Fiat 500 TwinAir (85 KM) | 10,1 s | 225 m |
6 | Renault Twingo 2014 Sce (90 KM) | 10,1 s | 225 m |
8 | Kia Picanto 1.2 (85 KM) | 13,9 s | 309 m |
9 | Ford Ka 1.2 (69 KM) | 14,3 s | 318 m |
10 | Chevrolet Spark 1.2 (81 KM) | 14,4 s | 320 m |
11 | Fiat 500 1.2 (69 KM) | 14,7 s | 327 m |
11 | Fiat Panda 1.2 (69 KM) | 14,7 s | 327 m |
13 | Hyundai i10 1.1 (69 KM) | 15,0 s | 334 m |
14 | Suzuki Celerio 1.0 (68 KM) | 15,8 s | 352 m |
15 | Toyota Aygo 1.0 (68 KM) | 16,1 s | 358 m |
16 | Skoda Citigo 1.0 (60KM) | 16,7 s | 372 m |
17 | Renault Twingo SCe (70 KM) | 16,9 s | 376 m |
18 | Skoda Citigo 1.0 (70 KM) | 17,2 s | 383 m |
19 | VW Up! 1.0 (75 KM) | 17,8 s | 396 m |
20 | Kia Picanto 1.0 (62 KM) | 18,0 s | 401 m |
21 | Suzuki Alto (68 KM) | 18,9 s | 421 m |
22 | Chevrolet Spark 1.0 (68 KM) | 21,1 s | 469 m |
Samochody miejskie
Usportowione odmiany „mieszczuchów” uzyskują tutaj wyniki na poziomie samochodów sportowych. Najlepsi mają elastyczność z 60 do 100 km/h wynoszącą zaledwie 6 sekund, co przekłada się na niecałe 150 metrów w trasie. Typowe wersje silnikowe, mające około 75-100 KM, potrzebują nawet 100 metrów więcej. Jeśli zdecydujemy się na podstawowy wariant, musimy liczyć się z elastycznością na poziomie najmniejszych aut. W tej klasie wystąpiła dwójka reprezentantów zasilanych również LPG. Zarówno w przypadku Chevroleta Aveo, jak i Dacii Logan instalacja gazowa oznaczała gorszą elastyczność.
Pozycja | Marka, model | Czas | Dystans |
---|---|---|---|
1 | VW Polo R WRC (220 KM) | 4,5 s | 100 m |
2 | Opel Corsa OPC (207 KM) | 5,0 s | 111 m |
3 | Peugeot 208 GTI (208 KM) | 5,1 s | 113 m |
4 | Ford Fiesta ST (182 KM) | 5,2 s | 116 m |
4 | Peugeot 207 RC (174 KM) | 5,2 s | 116 m |
6 | Citroen DS3 1.6 THP (156 KM) | 6,1 s | 136 m |
7 | Citroen DS3 Racing (207 KM) | 6,3 s | 140 m |
8 | Ford Fiesta 1.0 EcoBoost (140 KM) | 7,0 s | 156 m |
9 | Skoda Fabia Combi 1.6 TDI (110 KM) | 8,3 s | 185 m |
10 | Opel Corsa 1.0 Turbo (115 KM) | 8,6 s | 191 m |
10 | Peugeot 208 1.2 PureTech (110 KM) | 8,6 s | 191 m |
10 | Seat Ibiza 1.6 TDI (90 KM) | 8,6 s | 191 m |
13 | Fiat Punto Evo 1.3 JTD (95KM) | 8,9 s | 198 m |
14 | Peugeot 207 SW 1.6 HDi (90 KM) | 9,0 s | 200 m |
15 | Opel Corsa 1.4 Turbo (100 KM) | 9,1 s | 202 m |
15 | Seat Ibiza ST 1.6 TDI (105 KM) | 9,1 s | 202 m |
15 | Skoda Fabia 1.6 TDI (90 KM) | 9,1 s | 202 m |
18 | Opel Corsa 1.3 CDTI (75 KM) | 9,9 s | 220 m |
18 | VW Polo 1.2 TSI R-Line (105 KM) | 9,9 s | 220 m |
20 | Skoda Fabia 1.4 TDI (70 KM) | 10,1 s | 225 m |
21 | Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir (85 KM) | 10,3 s | 229 m |
22 | Renault Clio 1.2 TCE (100 KM) | 10,4 s | 231 m |
22 | VW Polo 1.2 TDI BlueMotion (75 KM) | 10,4 s | 231 m |
24 | Skoda Fabia 1.2 TSI (85 KM) | 10,8 s | 240 m |
25 | Citroen C3 1.4 VTi (95 KM) | 10,9 s | 243 m |
26 | Hyundai i20 Coupe 1.2 (100 KM) | 11,0 s | 245 m |
27 | Renault Clio 0.9 Tce (90 KM) | 11,2 s | 249 m |
28 | Peugeot 208 1.4 (95 KM) | 11,7 s | 260 m |
29 | Suzuki Baleno 1.2 (90 KM) | 11,8 s | 263 m |
30 | Dacia Logan 0.9 Tce (90 KM) | 11,9 s | 265 m |
30 | Nissan Micra 1.2 DIG-S (98 KM) | 11,9 s | 265 m |
32 | Toyota Yaris 1.33 (99 KM) | 12,0 s | 267 m |
33 | Ford Fiesta 1.0 EcoBoost (100 KM) | 12,1 s | 269 m |
34 | VW Polo 1.6 TDI (75 KM) | 12,2 s | 271 m |
35 | Hyundai i20 1.2 (84 KM) | 12,3 s | 274 m |
36 | Honda Jazz 1.4 (100 KM) | 12,4 s | 276 m |
37 | Suzuki Swift 2010 1.2 (94 KM) | 12,5 s | 278 m |
38 | VW Polo 1.4 (85 KM) | 12,7 s | 283 m |
39 | Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir (105 KM) | 12,8 s | 285 m |
40 | Kia Rio 1.2 (85 KM) | 13,2 s | 294 m |
41 | Mitsubishi Colt 1.3 95 KM) | 13,5 s | 300 m |
42 | Peugeot 207 1.4 (75 KM) benz. | 14,6 s | 325 m |
42 | Seat Ibiza ST 1.4 (85 KM) | 14,6 s | 325 m |
44 | Dacia Logan MCV 1.2 (75 KM) benz. | 14,7 s | 327 m |
45 | Dacia Logan MCV 1.2 (75 KM) LPG | 14,9 s | 332 m |
46 | Chevrolet Aveo 1.2 (84 KM) benz. | 15,1 s | 336 m |
47 | Skoda Fabia 1.0 (60 KM) | 15,3 s | 340 m |
48 | Peugeot 207 1.4 (75 KM) LPG | 16,1 s | 358 m |
49 | Chevrolet Aveo 1.2 (84 KM) LPG | 17,4 s | 387 m |
Samochody kompaktowe
Po raz pierwszy pojawia się dystans wynoszący mniej niż 100 metrów i należy do piątki najżwawszych kompaktów. W pierwszej dziesiątce napotkamy wyłącznie hot-hatche, nabierające badanej prędkości w mniej niż 5 sekund. Średni wynik dla kompaktów to 8 sekund i około 180 metrów. 1/3 z wszystkich potrzebuje jednak ponad 200 metrów pustej drogi. W tej kategorii znajdziemy także różne odmiany silnikowe dla jednego modelu, jak np. w Renault Megane’ie i Fordzie Focusie. Okazuje się, że wersje wysokoprężne w obu przypadkach przyspieszają sprawniej.
Pozycja | Marka, model | Czas | Dystans |
---|---|---|---|
1 | Honda Civic Type R (310 KM) | 3,9 s | 87 m |
2 | Ford Focus RS (350 KM) | 4,1 s | 91 m |
3 | Renault Megane Grandt. GT (220 KM) | 4,3 s | 96 m |
3 | Seat Leon Cupra R (265 KM) | 4,3 s | 96 m |
5 | Mazda 3 MPS (263 KM) | 4,4 s | 98 m |
5 | Renault Megane RS (265 KM) | 4,4 s | 98 m |
7 | Renault Megane RS Tr. (275 KM) | 4,7 s | 105 m |
8 | Subaru Impreza STI (300 KM) | 4,8 s | 107 m |
8 | VW Golf VII GTI Perf. (230 KM) | 4,8 s | 107 m |
10 | Alfa Romeo Giulietta QV (235 KM) | 4,9 s | 109 m |
10 | Ford Focus II ST (225 KM) | 4,9 s | 109 m |
12 | Peugeot 308 GTI (270 KM) | 5,2 s | 116 m |
13 | Fiat Tipo 2016 1.6 MultiJet (120 KM) | 5,7 s | 127 m |
14 | Volvo V40 D3 (150 KM) | 5,8 s | 129 m |
15 | Renault Megane Grandt. 2.0 dCi (130 KM) | 6,3 s | 140 m |
16 | Hyundai i30 Turbo (186 KM) | 6,4 s | 142 m |
17 | Ford Focus 1.6 T (150 KM) | 6,5 s | 145 m |
17 | Renault Megane 1.6 dCi (130 KM) | 6,5 s | 145 m |
19 | Opel Astra ST 2.0 CDTI (165 KM) | 6,6 s | 147 m |
20 | Opel Astra GTC 2.0 CDTI (165 KM) | 6,7 s | 149 m |
21 | Ford Focus 1.6 EcoBoost (182KM) | 6,8 s | 151 m |
22 | Renault Megane Grandt. 1.6 dCi (130 KM) | 6,9 s | 154 m |
22 | Skoda Octavia Combi 2.0 TDI (150 KM) | 6,9 s | 154 m |
22 | Toyota Auris 2.0 D-4D (125 KM) | 6,9 s | 154 m |
25 | Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB (170 KM) | 7,0 s | 156 m |
26 | Citroen C4 1.2 (130 KM) | 7,1 s | 158 m |
26 | VW Golf VII Variant 2.0 TDI (150 KM) | 7,1 s | 158 m |
28 | Peugeot 308 SW 1.6 HDi (120 KM) | 7,2 s | 160 m |
28 | VW Beetle 1.4 TSI (160 KM) | 7,2 s | 160 m |
30 | Citroen DS4 1.6 HDi (110 KM) | 7,3 s | 162 m |
31 | Mazda 3 2.0 (165 KM) | 7,4 s | 165 m |
32 | Citroen C4 1.6 HDI (120 KM) | 7,5 s | 167 m |
32 | Honda Civic 1.6 i-DTEC (120 KM) | 7,5 s | 167 m |
34 | Peugeot 308 1.2 e-THP (130 KM) | 7,6 s | 169 m |
35 | Seat Leon 1.4 TSI (125 KM) | 7,7 s | 171 m |
35 | Volvo V40 T3 (150 KM) | 7,7 s | 171 m |
35 | VW Golf VI 1.4 TSI (160 KM) | 7,7 s | 171 m |
38 | BMW 118i (170 KM) | 7,8 s | 174 m |
39 | Opel Astra 1.7 CDTI (125 KM) | 7,9 s | 176 m |
39 | Skoda Octavia Combi 1.4 TSI (140 KM) | 7,9 s | 176 m |
41 | Fiat Linea 1.4 T-JET (120 KM) | 8,0 s | 178 m |
42 | Opel Astra 1.4 Turbo (150 KM) | 8,1 s | 180 m |
43 | Ford Focus 1.6 TDCI (115 KM) | 8,2 s | 182 m |
44 | Audi A3 Sportback 1.4 TFSI (125 KM) | 8,3 s | 185 m |
44 | Renault Megane 2014 1.2 Tce (130 KM) | 8,3 s | 185 m |
44 | Seat Toledo 1.6 TDI (105 KM) | 8,3 s | 185 m |
47 | Honda Civic 1.8 (142 KM) | 8,5 s | 189 m |
47 | Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI (105 KM) | 8,5 s | 189 m |
49 | Skoda Rapid 1.2 TSI (105 KM) | 8,7 s | 194 m |
50 | Kia Cee'd 1.6 CRDi (128 KM) | 8,8 s | 196 m |
51 | Renault Megane 1.4 Tce (130 KM) | 8,9 s | 198 m |
51 | Toyota Auris 2015fl 1.2T (115 KM) | 8,9 s | 198 m |
53 | Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi (135 KM) | 9,0 s | 200 m |
53 | Nissan Pulsar 1.2 Tce (115 KM) | 9,0 s | 200 m |
53 | Skoda Octavia Combi 1.2 TSI (105 KM) | 9,0 s | 200 m |
53 | VW Jetta 1.2 TSI (105 KM) | 9,0 s | 200 m |
57 | VW Beetle 1.2 TSI (105 KM) | 9,3 s | 207 m |
58 | Ford Focus 1.0 EcoBoost (125 KM) | 9,4 s | 209 m |
58 | Kia Cee'd 1.0 T-GDI (120 KM) | 9,4 s | 209 m |
60 | Skoda Octavia Greenline (105 KM) | 9,6 s | 214 m |
61 | Honda CR-Z (124 KM) | 9,8 s | 218 m |
62 | Peugeot 301 1.6 VTi (115 KM) | 10,0 s | 223 m |
62 | VW Golf VI 1.2 TSI (105KM) | 10,0 s | 223 m |
64 | Citroen C4 1.6 VTi (115 KM) | 10,1 s | 225 m |
65 | Hyundai Elantra 1.6 (132 KM) | 10,3 s | 229 m |
66 | Hyundai i30 kombi 1.6 GDI (135 KM) | 10,5 s | 234 m |
67 | Hyundai i30 2015 kombi 1.4 (100 KM) | 11,0 s | 245 m |
68 | Chevrolet Cruze sedan 1.6 (113 KM) b. | 11,1 s | 247 m |
68 | Fiat Tipo 1.4 (95 KM) | 11,1 s | 247 m |
70 | BMW 116i (109 KM) | 11,2 s | 249 m |
71 | Opel Astra 1.0 Turbo (105 KM) | 11,3 s | 251 m |
72 | Toyota Auris 1.6 (132 KM) | 11,7 s | 260 m |
73 | Chevrolet Cruze sed. 1.6 (113 KM) LPG | 12,0 s | 267 m |
74 | BMW 114i (102 KM) | 12,3 s | 274 m |
75 | Mazda 3 1.6 (105 KM) | 12,5 s | 278 m |
75 | Mitsubishi Lancer 1.6 (117 KM) | 12,5 s | 278 m |
77 | Ford Focus 1.6 (100 KM) | 12,8 s | 285 m |
78 | Mazda 3 1.6 (105 KM) | 13,2 s | 294 m |
79 | Toyota Auris Touring S. 1.6 (130 KM) | 13,5 s | 300 m |
Samochody klasy średniej
Limuzyny klasy średniej są cięższe od zwinnych kompaktów, dlatego nawet najlepsze przyspieszają gorzej od nich. Tylko BMW 328i „wyrabia się’ w mniej niż 5 sekund, ale prawie wszystkie badane auta mieszczą się w granicy 10 sekund i 200 metrów. Najsłabsza Toyota Avensis znacząco odstaje od rywali pod względem elastyczności.
Pozycja | Marka, model | Czas | Dystans |
---|---|---|---|
1 | BMW 328i (245 KM) | 4,1 s | 91 m |
2 | Ford Mondeo 2.2 TDCI kombi (200 KM) | 5,4 s | 120 m |
3 | Audi A4 2.0TDI (170 KM) | 5,8 s | 129 m |
3 | Opel Insignia ST 2.0 CDTI BT 4x4 (195 KM) | 5,8 s | 129 m |
5 | Opel Insignia OPC (325 KM) | 5,9 s | 131 m |
6 | Honda Accord 2.2 CDTI (180 KM) | 6,0 s | 134 m |
7 | Alfa Romeo 159 2.0 JTDm (170 KM) | 6,1 s | 136 m |
7 | Mazda 6 2.2 MZR-CD (185 KM) | 6,1 s | 136 m |
7 | Volvo V60 D3 (163 KM) | 6,1 s | 136 m |
10 | Skoda Superb Com. 2.0 TDI (190 KM) | 6,4 s | 142 m |
11 | Subaru Legacy kombi 2.0D (150 KM) | 6,8 s | 151 m |
12 | BMW 320d (163 KM) | 6,9 s | 154 m |
13 | Ford Mondeo kom. 1.5 EB (160 KM) | 7,1 s | 158 m |
13 | VW Passat B7 1.8 TSI kombi (160 KM) | 7,1 s | 158 m |
15 | Citroen C5 2.2 HDI Break (204 KM) | 7,2 s | 160 m |
15 | Renault Laguna 2.0 HDI k. (150 KM) | 7,2 s | 160 m |
17 | Peugeot 508 SW 2.0 HDi (163 KM) | 7,3 s | 162 m |
18 | Honda Accord 2.4 (200 KM) | 7,6 s | 169 m |
18 | Peugeot 508 1.6 THP (165 KM) | 7,6 s | 169 m |
20 | Toyota Avensis 2.0 D-4D (143 KM) | 7,8 s | 174 m |
20 | VW Passat B5 1.9 TDI (130 KM) | 7,8 s | 174 m |
22 | Subaru Outback 2.0D (150 KM) | 7,9 s | 176 m |
22 | Toyota Avensis 2.0 D-4D (126 KM) | 7,9 s | 176 m |
24 | Skoda Superb 1.4 TSI (150 KM) | 8,0 s | 178 m |
25 | Opel Insignia 5d 1.6 SIDI (170 KM) | 8,3 s | 185 m |
26 | Hyundai i40 sedan 2.0 (178 KM) | 8,4 s | 187 m |
27 | Seat Exeo 1.8T (150 KM) | 8,6 s | 191 m |
28 | Kia Optima 2.0 (165 KM) | 8,7 s | 194 m |
28 | Volvo S60 2010 T3 (150 KM) | 8,7 s | 194 m |
30 | Suzuki Kizashi 2.4 2WD (178 KM) | 9,1 s | 202 m |
31 | Toyota Avensis TS 1.8 (147 KM) | 12,4 s | 276 m |
Samochody sportowe
„Sportowców” zbadano zaledwie 14 i nawet pośród nich znalazł się reprezentant mający elastyczność na poziomie średniego auta miejskiego. To Hyundai Veloster, będący jednocześnie najsłabszym autem w klasie. Reszcie wystarczy do 8 sekund i 170 metrów wolnej drogi przed sobą.
Pozycja | Marka, model | Czas | Dystans |
---|---|---|---|
1 | BMW 1 M Coupe (340 KM) | 4,0 s | 89 m |
2 | Nissan 370Z (332 KM) | 5,1 s | 113 m |
3 | Nissan 370Z Nismo (344 KM) | 5,2 s | 116 m |
4 | Hyundai Genesis 3.8 (350 KM) | 5,4 s | 120 m |
4 | Mini Cooper S Cabrio (170 KM) | 5,4 s | 120 m |
6 | Peugeot RCZ 1.6 THP (200 KM) | 5,5 s | 122 m |
7 | Peugeot 308 CC 1.6 THP (200 KM) | 5,7 s | 127 m |
8 | Peugeot RCZ 2.0 Hdi (163 KM) | 6,3 s | 140 m |
9 | Mazda MX-5 (165 KM) | 7,4 s | 165 m |
10 | Toyota GT 86 (200 KM) | 7,5 s | 167 m |
11 | Subaru BRZ (200 KM) | 7,6 s | 169 m |
12 | Porsche 911 „964” (250 KM) | 7,8 s | 174 m |
13 | Renault Megane CC 1.4 TCe (130 KM) | 7,9 s | 176 m |
14 | Hyundai Veloster (140 KM) | 10,5 s | 234 m |
Samochody terenowe i SUV-y
Potężne jednostki montowane w SUV-ach zapewniają im doskonałą elastyczność, w większości wynoszącą mniej niż 8 sekund i 180 metrów. To wynik podobny do kompaktów, a trzeba pamiętać, że nie ujęto tutaj wyłącznie kompaktowych SUV-ów, ale również okazałej wielkości terenówki. Ostatnie miejsca zajmują najmniejsze crossovery.
Pozycja | Marka, model | Czas | Dystans |
---|---|---|---|
1 | Toyota Land Cruiser 100 D-4D (190 KM) | 5,3 s | 118 m |
2 | Hyundai Tucson 2015 2.0 CRDI (185 KM) | 5,4 s | 120 m |
3 | Nissan Juke 1.6 (190 KM) | 6,0 s | 134 m |
3 | Peugeot 3008 2.0 HDI (150 KM) | 6,0 s | 134 m |
5 | Mini Countr. Cooper SD ALL4 (143 KM) | 6,2 s | 138 m |
5 | Toyota RAV4 2.2 D-4D (177 KM) | 6,2 s | 138 m |
7 | BMW X1 xDrive20d (177 KM) | 6,4 s | 142 m |
7 | Fiat Sedici 2.0 D (135 KM) | 6,4 s | 142 m |
7 | Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 (177 KM) | 6,4 s | 142 m |
10 | Nissan Qashqai 2.0 dCi (150 KM) | 6,5 s | 145 m |
11 | Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD (136 KM) | 6,6 s | 147 m |
11 | Mitsubishi ASX 1.8 DID (150 KM) | 6,6 s | 147 m |
11 | Mitsubishi Outlander 2.2 DID (156 KM) | 6,6 s | 147 m |
14 | Mini Paceman Cooper S ALL4 (184 KM) | 6,7 s | 149 m |
14 | SsangYong Korando 2.0d (175 KM) | 6,7 s | 149 m |
16 | Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 (125 KM) | 6,8 s | 151 m |
16 | VW Tiguan 2.0 TDI (140 KM) | 6,8 s | 151 m |
18 | Mazda CX-7 2.3T (260 KM) | 6,9 s | 154 m |
18 | Subaru Impreza XV 2.0d (150 KM) | 6,9 s | 154 m |
20 | Dacia Duster 1.5 dCi (110 KM) | 7,1 s | 158 m |
20 | Toyota RAV4 2.2 D-4D (150 KM) | 7,1 s | 158 m |
22 | Honda CR-V 2.2 CDTI (150 KM) | 7,2 s | 160 m |
23 | Ford Kuga 2.0 TDCi (130 KM) | 7,3 s | 162 m |
23 | Jeep Compass 2.2 CRD (163 KM) | 7,3 s | 162 m |
23 | Nissan Juke 1.5 dCi (110 KM) | 7,3 s | 162 m |
26 | Skoda Yeti 1.8 TSI (160 KM) | 7,4 s | 165 m |
27 | Ford Kuga 2.2D (163 KM) | 7,5 s | 167 m |
27 | Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI (200 KM) | 7,5 s | 167 m |
29 | Kia Sportage 2010 2.0D 4WD (136 KM) | 7,6 s | 169 m |
30 | Fiat 500X 1.4T FWD (140 KM) | 7,7 s | 171 m |
30 | Mitsubishi Outlander 2.0 DID (140 KM) | 7,7 s | 171 m |
30 | Nissan Qashqai 1.6 dCi (130 KM) | 7,7 s | 171 m |
30 | Nissan X-Trail 2014 1.6dCi (130 KM) | 7,7 s | 171 m |
30 | Subaru Forester 2.0d (150 KM) | 7,7 s | 171 m |
35 | Mini Countryman Cooper D (112 KM) | 7,8 s | 174 m |
36 | Honda CR-V 1.6 i-DTEC (120 KM) | 8,0 s | 178 m |
36 | Nissan Qashqai 1.2 DIG-T (163 KM) | 8,0 s | 178 m |
38 | Kia Sportage 1.7 CRDi (115 KM) | 8,1 s | 180 m |
38 | Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS (120 KM) | 8,1 s | 180 m |
40 | Ford Ranger 2.2 (150 KM) | 8,6 s | 191 m |
40 | Peugeot 3008 1.6 HDI (110 KM) | 8,6 s | 191 m |
42 | Skoda Yeti 1.4 TSI 2WD (125 KM) | 8,7 s | 194 m |
43 | VW Cross Polo 1.6 TDI (105 KM) | 8,8 s | 196 m |
44 | Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D (90 KM) | 8,9 s | 198 m |
45 | Opel Mokka 1.4 Turbo 4WD (140 KM) | 9,2 s | 205 m |
46 | Toyota RAV4 2.0 D-4D (126 KM) | 9,5 s | 211 m |
47 | Mazda CX-5 2.0 (165 KM) | 9,8 s | 218 m |
48 | Dacia Duster 1.6 16V (105 KM) | 9,9 s | 220 m |
49 | Honda CR-V 2.0 (155 KM) | 10,3 s | 229 m |
49 | Peugeot 2008 1.6 VTi (120 KM) | 10,3 s | 229 m |
49 | Toyota Hilux 3.0 D-4D (163 KM) | 10,3 s | 229 m |
52 | Mini Countr. Cooper All4 (184 KM) | 10,6 s | 236 m |
53 | Toyota RAV4 2.0 4WD (152 KM) | 10,8 s | 240 m |
54 | Kia Soul 1.6 (140 KM) | 11,4 s | 254 m |
54 | Subaru Forester 2.0 (150 KM) | 11,4 s | 254 m |
56 | Hyundai ix35 2.0 MPI 4WD (163 KM) | 11,5 s | 256 m |
56 | Kia Soul 1.6 GDI (140 KM) | 11,5 s | 256 m |
58 | Peugeot 2008 1.2 VTi (82 KM) | 12,2 s | 271 m |
59 | Hyundai Tucson 1.6 GDI (132 KM) | 12,4 s | 276 m |
60 | Kia Sportage 1.6 2WD (135 KM) | 12,6 s | 280 m |
61 | Mitsubishi ASX 1.6 (117 KM) | 12,7 s | 283 m |
62 | Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT 4WD (120 KM) | 12,8 s | 285 m |
63 | Fiat 500X 1.6 E-Torq (110 KM) | 13,0 s | 289 m |
64 | Suzuki Vitara 1.6 4x4 (120 KM) | 13,8 s | 307 m |
Vany i minivany
Rodzinne minivany w mocniejszych wersjach silnikowych okupują pierwszą połowę zestawienia, osiągając elastyczność na poziomie do 9 sekund i 200 metrów dystansu. Dalej znajdziemy kombivany i mniejsze minivany, a także słabsze odmiany aut z początku stawki. Lepszą elastyczność diesli doskonale widać na przykładzie Toyoty Verso – benzynowy wariant 1.8 zajął dopiero 30. miejsce, podczas gdy o 20 KM słabszy 2.0 D-4D nabiera prędkości dwa razy szybciej. Przekłada się to na różnicę 130 metrów podczas wyprzedzania.
Pozycja | Marka, model | Czas | Dystans |
---|---|---|---|
1 | Renault Grand Scenic 2.0 dCi (160 KM) | 5,8 s | 129 m |
2 | Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi (195 KM) | 6,3 s | 140 m |
3 | Toyota Verso 2.0 D-4D (126 KM) | 6,4 s | 142 m |
4 | Fiat Freemont 2.0D (170 KM) | 6,5 s | 145 m |
5 | Peugeot 5008 2.0 Hdi (150 KM) | 6,6 s | 147 m |
6 | VW Caddy 2015 2.0 TDI (150 KM) | 6,8 s | 151 m |
7 | Mercedes B 200 CDI (140 KM) | 6,9 s | 154 m |
8 | Renault Grand Scenic 1.6 dCi (130 KM) | 7,2 s | 160 m |
8 | VW Golf Sportsvan 1.4 TSI (150 KM) | 7,2 s | 160 m |
10 | Citroen G. C4 Picasso 2.0 B.HDI (150 KM) | 7,4 s | 165 m |
10 | VW Touran 2010 2.0 TDI (140 KM) | 7,4 s | 165 m |
12 | Fiat 500L Living 1.6MTJ (105 KM) | 7,5 s | 167 m |
13 | Peugeot 5008 1.6 THP (156 KM) | 7,6 s | 169 m |
14 | Mazda 5 1.6 d (115 KM) | 7,9 s | 176 m |
14 | Renault Scenic 1.4 TCE (130 KM) | 7,9 s | 176 m |
16 | Toyota Verso-S 1.4 D-4D (90 KM) | 8,1 s | 180 m |
17 | Ford C-Max 1.6 TDCi (115 KM) | 8,2 s | 182 m |
18 | Dacia Lodgy 1.5 dCi (110 KM) | 9,2 s | 205 m |
18 | Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi (115 KM) | 9,2 s | 205 m |
20 | Citroen C4 Picasso 1.6THP (156 KM) | 9,4 s | 209 m |
21 | Dacia Lodgy 1.2 Tce (115 KM) | 9,9 s | 220 m |
22 | Citroen Berlingo XTR 1.6 HDi (100 KM) | 10,0 s | 223 m |
22 | VW Multivan 2.0 BiTDI (180 KM) | 10,0 s | 223 m |
24 | Opel Zafira Tourer 1.4 T (140 KM) | 10,1 s | 225 m |
24 | Peugeot Partner Tepee 1.6 HDI (100 KM) | 10,1 s | 225 m |
24 | Toyota Verso 1.6 D-4D (112 KM) | 10,1 s | 225 m |
27 | Subaru Trezia (100 KM) | 10,8 s | 240 m |
28 | Chevrolet Orlando 1.8 (141 KM) | 10,9 s | 243 m |
29 | Toyota Verso-S 1.33 benz (99 KM) | 11,2 s | 249 m |
30 | Nissan Cube 1.6 (110 KM) | 12,2 s | 271 m |
30 | Toyota Verso 1.8 (147 KM) | 12,2 s | 271 m |
32 | Fiat 500L 1.4 (95 KM) | 13,3 s | 296 m |
32 | Kia Venga 1.4 (90 KM | 13,3 s | 296 m |
34 | Nissan Note 1.2 (80 KM) | 15,2 s | 338 m |
35 | Ford B-Max 1.4 (90 KM) | 16,0 s | 356 m |