Używany Peugeot 207 (2006-2012) – OPINIE

Swego czasu Peugeot 207 w Europie sprzedawał się lepiej od bezkonkurencyjnego Volkswagena Golfa. Po latach nie przestaje zbierać dobrych ocen. W Wyborze Kierowców zebraliśmy opinie kierowców o tym modelu.

Peugeot przedstawił następcę popularnego 206 w 2006 roku. Nowy model – 207 – występował w tych samych wersjach nadwozia co poprzednik, czyli hatchback 3d i 5d, kombi oraz kabriolet. W porównaniu poprzednikiem model wyróżniał się znacznie przestronniejszą kabiną i większym bagażnikiem. Docenili to jego właściciele, przyznając w obu kategoriach najwyższą ocenę oraz zachwalając wygodę foteli nawet w długich trasach.

Dopracowany Peugeot 207

Samochód po latach ujawnia wysoką jakość wykonania. Nie tylko w środku, gdzie po 10 latach nie widać szczególnych oznak zużycia, ale także na pozbawionym korozji nadwoziu. Pozytywnie w ocenach wypada również komfort jazdy i dostępne wyposażenie. Osiągi to sprawa indywidualna – 207-kę można kupić zarówno w z mocnym silnikiem THP, jak i superoszczędnym, ale dosyć mułowatym 1.4 HDi (rzeczywiste spalanie 4,5 litra nie jest w nim trudne do uzyskania).

207 ma też wady

W kwestii awaryjności mały Francuz wypada nie gorzej od konkurentów. Czytelnicy skarżą się głównie na budowę samochodu złożoną z modułów, co przekłada się na koszty w serwisie. Jednak dostępność serwisu, jak i do potrzebnych części jest według posiadaczy bardzo dobra. Z innych mankamentów: zbyt krótkie przełożenia skrzyni, co denerwuje w trasie oraz mało udany silnik 1.4 VTi, spalający zbyt dużo paliwa w stosunku do marnych osiągów.

 

Zalety

“Mam wersję 1.4 HDi. Regularnie uzyskuję spalanie na poziomie 4,5 l/100 km. Rewelacja!”

“Po przebiegu 140 000 km zdarzyła się tylko jedna usterka – popsuł się wariator faz rozrządu. Reszta bez uwag.”

“Wygodne fotele. Plecy nie bolą nawet po 500-kilometrowej trasie.”

“Bardzo solidna jakość materiałów w kabinie. Auto ma 10 lat, nie widać zużycia, nic się nie podarło, nie pękło.”

Wady

“Niewymienne przeguby – trzeba wymieniać całe półosie. Tylne tarcze trzeba wymieniać razem z łożyskiem. Auto złożone z modułów, żeby było drożej w serwisie.”

“Nie polecam silnika 1.4 VTi 95 KM. Pali jak 1.6, jeździ jak zwykły 1.4 73 KM.”

“Biegi wchodzą z oporem, a skrzynia biegów wyje. To główna wada.”

“Za krótkie biegi. Za głośny w trasie.”

Awarie rozrządu w 1.6 THP

Inne usterki? Mogą się zdarzać wycieki i awarie rozrządu (zwłaszcza w mocnym 1.6 THP) oraz turbosprężarek i podkładek pod wtryskiwaczami w dieslach. Mimo tego Peugeot 207 jest godnym polecenia autem, które bez problemów da się wszędzie naprawić. A przy tym ponadprzeciętnie przestronnym jak na swój rozmiar.

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność