ASO Citroen

Które ASO zapewnia najwyższy poziom obsługi klienta? Oto wyniki kolejnej edycji badania Wyboru Kierowców, w którym ocenie poddano serwisy samochodowe.

W ramach programu Wybór Kierowców polscy kierowcy oddają głosy w 7 kategoriach związanych z motoryzacją. W tegorocznej edycji zebrano opinie pochodzące z blisko 152 tysięcy ankiet. Poza markami samochodowymi właściciele samochodów ocenili m.in. towarzystwa ubezpieczeniowe, stacje paliw czy producentów olejów silnikowych. Użytkownicy wybrali także najlepsze serwisy autoryzowane – na jeżdżenie do ASO są bowiem „skazani” właściciele nowych samochodów. Między innymi od obsługi klienta w autoryzowanej stacji zależy, czy przy wyborze następnego samochodu przejdzie on do innej marki, czy pozostanie przy obecnej. Do ASO coraz częściej wybierają się także posiadacze młodych aut używanych i osoby chcące takowe kupić. Tylko tam są bowiem w stanie rozwiązać problemy m.in. z zaawansowaną elektroniką lub dokładnie poznać historię interesującego samochodu. Wszystko dzięki możliwości diagnostyki auta przy użyciu najnowszego sprzętu bądź oprogramowania, dostępnego tylko w autoryzowanym serwisie.

Rankingi autoryzowanych stacji obsługi Wyboru Kierowców z poprzednich lat:

Ranking jakości obsługi w ASO

Niezmiennie względem ubiegłego roku, 1., 2. i 3. miejsce zajęły autoryzowane serwisy Toyoty, Citroena i Peugeota. Znacząco poprawiło się postrzeganie ASO Audi i Renault, dobre wyniki notują również stacje obsługi marek koncernu Volkswagena. Z doświadczenia polskich kierowców wynika, że przeciętną jakością obsługi charakteryzują się placówki marek zajmujących dalekie miejsca w polskim rankingu niezawodności Wyboru Kierowców. Wyjątek stanowi Honda, której samochody co prawda się nie psują, ale opinia o ASO nie należy do najlepszych.

Najnowsze doniesienia na temat akcji serwisowych. Zobacz koniecznie!

ToyotaMiejsce 1 – Toyota

Wynik:  75,9% 
Pozycja: bez zmian

Ponad ¾ głosujących przyznało serwisom Toyoty wysoką ocenę za jakość obsługi. Japońska marka dba o to, by utrzymać klienta przy sobie nawet po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Właściciele doceniają fachowość i styl pracy mechaników Toyoty.

Zobacz także – najnowsze akcje serwisowe Toyoty. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście!

CitroenMiejsce 2 – Citroen

Wynik:  68,1% 
Pozycja: bez zmian

Autoryzowane serwisy Citroena doskonale sobie radzą z bieżącą konserwacją samochodów, jak i nieprzewidywalnymi awariami. Użytkownicy mogą liczyć na wysokie kompetencje pracowników i fachową obsługę w przystępnej cenie.

PeugeotMiejsce 3 – Peugeot

Wynik:  65,8% 
Pozycja: bez zmian

Ponowny sukces francuskiego giganta. Także serwisy Peugeota cieszą się dobrymi opiniami pośród polskich kierowców: Ci uznają je za godne zaufania i skuteczne w likwidowaniu usterek. Dzięki rozsądnie wycenionym usługom coraz częściej wybierają je nawet właściciele starszych samochodów.

Wyniki Wybór Kierowców 2019 – ranking autoryzowanych stacji obsługi
Marka Wynik Zmiana % Zmiana pozycji
1 Toyota 75,9% 0,1% 0
2 Citroen 68,1% -0,4% 0
3 Peugeot 65,8% 0,6% 0
4 Renault 61,3% 11,6% +1
5 Skoda 59,0% -0,2% -1
6 Audi 48,8% 5,6% +1
7 BMW 47,4% 0,9% -1
8 Seat 45,6% 6,5% +6
9 Mercedes 44,3% 2,2% -1
10 Ford 43,0% 1,2% 0
11 Volkswagen 42,8% 3,5% +2
12 Nissan 42,6% 4,4% +3
13 Suzuki 41,9% 1,3% -2
14 Mini 41,8%
15 Kia 41,1% -0,8% -6
16 Mitsubishi 39,8% 5,1% +5
17 Mazda 39,2% 1,4% -1
18 Hyundai 39,0% -0,8% -6
19 Dacia 38,3%
20 Jaguar 38,0%
21 Volvo 37,9% 0,3% -3
22 Jeep 36,7%
23 Opel 35,8% 0,3% -3
24 Fiat 35,4% -1,4% -5
25 Honda 34,7% -3,0% -8
26 Alfa Romeo 33,5% 1,5% -4

Przeczytaj również nasze rankingi z poprzednich lat:

Wyniki Wybór Kierowców 2016

Wyniki Wybór Kierowców 2017

Wyniki Wybór Kierowców 2018

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here