ASO Citroen

Które ASO zapewnia najwyższy poziom obsługi klienta? Oto wyniki kolejnej edycji badania Wyboru Kierowców, w którym ocenie poddano serwisy samochodowe.

W ramach programu Wybór Kierowców polscy kierowcy oddają głosy w 7 kategoriach związanych z motoryzacją. W tegorocznej edycji zebrano opinie pochodzące z blisko 152 tysięcy ankiet. Poza markami samochodowymi właściciele samochodów ocenili m.in. towarzystwa ubezpieczeniowe, stacje paliw czy producentów olejów silnikowych. Użytkownicy wybrali także najlepsze serwisy autoryzowane – na jeżdżenie do ASO są bowiem „skazani” właściciele nowych samochodów. Między innymi od obsługi klienta w autoryzowanej stacji zależy, czy przy wyborze następnego samochodu przejdzie on do innej marki, czy pozostanie przy obecnej. Do ASO coraz częściej wybierają się także posiadacze młodych aut używanych i osoby chcące takowe kupić. Tylko tam są bowiem w stanie rozwiązać problemy m.in. z zaawansowaną elektroniką lub dokładnie poznać historię interesującego samochodu. Wszystko dzięki możliwości diagnostyki auta przy użyciu najnowszego sprzętu bądź oprogramowania, dostępnego tylko w autoryzowanym serwisie.

Rankingi autoryzowanych stacji obsługi Wyboru Kierowców z poprzednich lat:

Ranking jakości obsługi w ASO

Niezmiennie względem ubiegłego roku, 1., 2. i 3. miejsce zajęły autoryzowane serwisy Toyoty, Citroena i Peugeota. Znacząco poprawiło się postrzeganie ASO Audi i Renault, dobre wyniki notują również stacje obsługi marek koncernu Volkswagena. Z doświadczenia polskich kierowców wynika, że przeciętną jakością obsługi charakteryzują się placówki marek zajmujących dalekie miejsca w polskim rankingu niezawodności Wyboru Kierowców. Wyjątek stanowi Honda, której samochody co prawda się nie psują, ale opinia o ASO nie należy do najlepszych.

Najnowsze doniesienia na temat akcji serwisowych. Zobacz koniecznie!

ToyotaMiejsce 1 – Toyota

Wynik:  75,9% 
Pozycja: bez zmian

Ponad ¾ głosujących przyznało serwisom Toyoty wysoką ocenę za jakość obsługi. Japońska marka dba o to, by utrzymać klienta przy sobie nawet po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Właściciele doceniają fachowość i styl pracy mechaników Toyoty.

Zobacz także – najnowsze akcje serwisowe Toyoty. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście!

CitroenMiejsce 2 – Citroen

Wynik:  68,1% 
Pozycja: bez zmian

Autoryzowane serwisy Citroena doskonale sobie radzą z bieżącą konserwacją samochodów, jak i nieprzewidywalnymi awariami. Użytkownicy mogą liczyć na wysokie kompetencje pracowników i fachową obsługę w przystępnej cenie.

PeugeotMiejsce 3 – Peugeot

Wynik:  65,8% 
Pozycja: bez zmian

Ponowny sukces francuskiego giganta. Także serwisy Peugeota cieszą się dobrymi opiniami pośród polskich kierowców: Ci uznają je za godne zaufania i skuteczne w likwidowaniu usterek. Dzięki rozsądnie wycenionym usługom coraz częściej wybierają je nawet właściciele starszych samochodów.

Wyniki Wybór Kierowców 2019 – ranking autoryzowanych stacji obsługi
MarkaWynikZmiana %Zmiana pozycji
1Toyota75,9%0,1%0
2Citroen68,1%-0,4%0
3Peugeot65,8%0,6%0
4Renault61,3%11,6%+1
5Skoda59,0%-0,2%-1
6Audi48,8%5,6%+1
7BMW47,4%0,9%-1
8Seat45,6%6,5%+6
9Mercedes44,3%2,2%-1
10Ford43,0%1,2%0
11Volkswagen42,8%3,5%+2
12Nissan42,6%4,4%+3
13Suzuki41,9%1,3%-2
14Mini41,8%
15Kia41,1%-0,8%-6
16Mitsubishi39,8%5,1%+5
17Mazda39,2%1,4%-1
18Hyundai39,0%-0,8%-6
19Dacia38,3%
20Jaguar38,0%
21Volvo37,9%0,3%-3
22Jeep36,7%
23Opel35,8%0,3%-3
24Fiat35,4%-1,4%-5
25Honda34,7%-3,0%-8
26Alfa Romeo33,5%1,5%-4
Przeczytaj również nasze rankingi z poprzednich lat:

Wyniki Wybór Kierowców 2016

Wyniki Wybór Kierowców 2017

Wyniki Wybór Kierowców 2018

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here