Które ASO zapewnia najwyższy poziom obsługi klienta? Oto wyniki kolejnej edycji badania Wyboru Kierowców, w którym ocenie poddano serwisy samochodowe.
W ramach programu Wybór Kierowców polscy kierowcy oddają głosy w 7 kategoriach związanych z motoryzacją. W tegorocznej edycji zebrano opinie pochodzące z blisko 152 tysięcy ankiet. Poza markami samochodowymi właściciele samochodów ocenili m.in. towarzystwa ubezpieczeniowe, stacje paliw czy producentów olejów silnikowych. Użytkownicy wybrali także najlepsze serwisy autoryzowane – na jeżdżenie do ASO są bowiem „skazani” właściciele nowych samochodów. Między innymi od obsługi klienta w autoryzowanej stacji zależy, czy przy wyborze następnego samochodu przejdzie on do innej marki, czy pozostanie przy obecnej. Do ASO coraz częściej wybierają się także posiadacze młodych aut używanych i osoby chcące takowe kupić. Tylko tam są bowiem w stanie rozwiązać problemy m.in. z zaawansowaną elektroniką lub dokładnie poznać historię interesującego samochodu. Wszystko dzięki możliwości diagnostyki auta przy użyciu najnowszego sprzętu bądź oprogramowania, dostępnego tylko w autoryzowanym serwisie.
Rankingi autoryzowanych stacji obsługi Wyboru Kierowców z poprzednich lat:
Ranking jakości obsługi w ASO
Niezmiennie względem ubiegłego roku, 1., 2. i 3. miejsce zajęły autoryzowane serwisy Toyoty, Citroena i Peugeota. Znacząco poprawiło się postrzeganie ASO Audi i Renault, dobre wyniki notują również stacje obsługi marek koncernu Volkswagena. Z doświadczenia polskich kierowców wynika, że przeciętną jakością obsługi charakteryzują się placówki marek zajmujących dalekie miejsca w polskim rankingu niezawodności Wyboru Kierowców. Wyjątek stanowi Honda, której samochody co prawda się nie psują, ale opinia o ASO nie należy do najlepszych.
Najnowsze doniesienia na temat akcji serwisowych. Zobacz koniecznie!
Miejsce 1 – Toyota
Wynik: 75,9%
Pozycja: bez zmian
Ponad ¾ głosujących przyznało serwisom Toyoty wysoką ocenę za jakość obsługi. Japońska marka dba o to, by utrzymać klienta przy sobie nawet po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Właściciele doceniają fachowość i styl pracy mechaników Toyoty.
Zobacz także – najnowsze akcje serwisowe Toyoty. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście!
Miejsce 2 – Citroen
Wynik: 68,1%
Pozycja: bez zmian
Autoryzowane serwisy Citroena doskonale sobie radzą z bieżącą konserwacją samochodów, jak i nieprzewidywalnymi awariami. Użytkownicy mogą liczyć na wysokie kompetencje pracowników i fachową obsługę w przystępnej cenie.
Miejsce 3 – Peugeot
Wynik: 65,8%
Pozycja: bez zmian
Ponowny sukces francuskiego giganta. Także serwisy Peugeota cieszą się dobrymi opiniami pośród polskich kierowców: Ci uznają je za godne zaufania i skuteczne w likwidowaniu usterek. Dzięki rozsądnie wycenionym usługom coraz częściej wybierają je nawet właściciele starszych samochodów.
Marka | Wynik | Zmiana % | Zmiana pozycji | |
---|---|---|---|---|
1 | Toyota | 75,9% | 0,1% | 0 |
2 | Citroen | 68,1% | -0,4% | 0 |
3 | Peugeot | 65,8% | 0,6% | 0 |
4 | Renault | 61,3% | 11,6% | +1 |
5 | Skoda | 59,0% | -0,2% | -1 |
6 | Audi | 48,8% | 5,6% | +1 |
7 | BMW | 47,4% | 0,9% | -1 |
8 | Seat | 45,6% | 6,5% | +6 |
9 | Mercedes | 44,3% | 2,2% | -1 |
10 | Ford | 43,0% | 1,2% | 0 |
11 | Volkswagen | 42,8% | 3,5% | +2 |
12 | Nissan | 42,6% | 4,4% | +3 |
13 | Suzuki | 41,9% | 1,3% | -2 |
14 | Mini | 41,8% | – | – |
15 | Kia | 41,1% | -0,8% | -6 |
16 | Mitsubishi | 39,8% | 5,1% | +5 |
17 | Mazda | 39,2% | 1,4% | -1 |
18 | Hyundai | 39,0% | -0,8% | -6 |
19 | Dacia | 38,3% | – | – |
20 | Jaguar | 38,0% | – | – |
21 | Volvo | 37,9% | 0,3% | -3 |
22 | Jeep | 36,7% | – | – |
23 | Opel | 35,8% | 0,3% | -3 |
24 | Fiat | 35,4% | -1,4% | -5 |
25 | Honda | 34,7% | -3,0% | -8 |
26 | Alfa Romeo | 33,5% | 1,5% | -4 |