Które ASO zapewnia najwyższy poziom obsługi klienta? Oto wyniki kolejnej edycji badania Wyboru Kierowców, w którym ocenie poddano serwisy samochodowe.
W ramach programu Wybór Kierowców polscy kierowcy oddają głosy w 7 kategoriach związanych z motoryzacją. W tegorocznej edycji zebrano opinie pochodzące z blisko 152 tysięcy ankiet. Poza markami samochodowymi właściciele samochodów ocenili m.in. towarzystwa ubezpieczeniowe, stacje paliw czy producentów olejów silnikowych. Użytkownicy wybrali także najlepsze serwisy autoryzowane – na jeżdżenie do ASO są bowiem „skazani” właściciele nowych samochodów. Między innymi od obsługi klienta w autoryzowanej stacji zależy, czy przy wyborze następnego samochodu przejdzie on do innej marki, czy pozostanie przy obecnej. Do ASO coraz częściej wybierają się także posiadacze młodych aut używanych i osoby chcące takowe kupić. Tylko tam są bowiem w stanie rozwiązać problemy m.in. z zaawansowaną elektroniką lub dokładnie poznać historię interesującego samochodu. Wszystko dzięki możliwości diagnostyki auta przy użyciu najnowszego sprzętu bądź oprogramowania, dostępnego tylko w autoryzowanym serwisie.
NASZ SKLEP
Rankingi autoryzowanych stacji obsługi Wyboru Kierowców z poprzednich lat:
Niezmiennie względem ubiegłego roku, 1., 2. i 3. miejsce zajęły autoryzowane serwisy Toyoty, Citroena i Peugeota. Znacząco poprawiło się postrzeganie ASO Audi i Renault, dobre wyniki notują również stacje obsługi marek koncernu Volkswagena. Z doświadczenia polskich kierowców wynika, że przeciętną jakością obsługi charakteryzują się placówki marek zajmujących dalekie miejsca w polskim rankingu niezawodności Wyboru Kierowców. Wyjątek stanowi Honda, której samochody co prawda się nie psują, ale opinia o ASO nie należy do najlepszych.
Ponad ¾ głosujących przyznało serwisom Toyoty wysoką ocenę za jakość obsługi. Japońska marka dba o to, by utrzymać klienta przy sobie nawet po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Właściciele doceniają fachowość i styl pracy mechaników Toyoty.
Autoryzowane serwisy Citroena doskonale sobie radzą z bieżącą konserwacją samochodów, jak i nieprzewidywalnymi awariami. Użytkownicy mogą liczyć na wysokie kompetencje pracowników i fachową obsługę w przystępnej cenie.
Miejsce 3 – Peugeot
Wynik: 65,8% Pozycja: bez zmian
Ponowny sukces francuskiego giganta. Także serwisy Peugeota cieszą się dobrymi opiniami pośród polskich kierowców: Ci uznają je za godne zaufania i skuteczne w likwidowaniu usterek. Dzięki rozsądnie wycenionym usługom coraz częściej wybierają je nawet właściciele starszych samochodów.
Wyniki Wybór Kierowców 2019 – ranking autoryzowanych stacji obsługi
Marka
Wynik
Zmiana %
Zmiana pozycji
1
Toyota
75,9%
0,1%
0
2
Citroen
68,1%
-0,4%
0
3
Peugeot
65,8%
0,6%
0
4
Renault
61,3%
11,6%
+1
5
Skoda
59,0%
-0,2%
-1
6
Audi
48,8%
5,6%
+1
7
BMW
47,4%
0,9%
-1
8
Seat
45,6%
6,5%
+6
9
Mercedes
44,3%
2,2%
-1
10
Ford
43,0%
1,2%
0
11
Volkswagen
42,8%
3,5%
+2
12
Nissan
42,6%
4,4%
+3
13
Suzuki
41,9%
1,3%
-2
14
Mini
41,8%
–
–
15
Kia
41,1%
-0,8%
-6
16
Mitsubishi
39,8%
5,1%
+5
17
Mazda
39,2%
1,4%
-1
18
Hyundai
39,0%
-0,8%
-6
19
Dacia
38,3%
–
–
20
Jaguar
38,0%
–
–
21
Volvo
37,9%
0,3%
-3
22
Jeep
36,7%
–
–
23
Opel
35,8%
0,3%
-3
24
Fiat
35,4%
-1,4%
-5
25
Honda
34,7%
-3,0%
-8
26
Alfa Romeo
33,5%
1,5%
-4
Przeczytaj również nasze rankingi z poprzednich lat: