Jakie ASO może się pochwalić najwyższym poziomem obsługi klienta? Odpowiedź w naszym rankingu Marka Nr 1 dotyczącym autoryzowanych stacji obsługi samochodów.
Niezawodność samochodu to jedno, poziom trudności i koszty napraw – drugie. W przypadku nowych lub względnie młodych aut użytkownicy niemal skazani są na serwisowanie w autoryzowanych stacjach obsługi. Mało który niezależny warsztat podejmuje się napraw auta „świeżego” na rynku, czyli o nieznanej (jeszcze) konstrukcji i z wieloma nowinkami technicznymi. Zakłady ASO dysponują odpowiednim sprzętem do diagnostyki nowoczesnych samochodów, a mechanicy regularnie przechodzą szkolenia z zakresu wykonywanych w nich czynności serwisowych. Właściciele wolą wobec tego zapłacić trochę więcej za „święty spokój”. Inna sprawa, że zbieranie pieczątek z ASO pozytywnie odbije się podczas sprzedaży auta, bowiem kupujący ma pewność, że serwisowano go zgodnie z interwałami przewidzianymi przez producenta.
Serwisy autoryzowane pozostają na tyle istotną kwestią dla kierowców, że od wielu lat zajmują stałe miejsce w naszych rankingach. Od 2020 r. zbieramy opinie użytkowników pod szyldem Marki Nr 1, wcześniej zaś nazywały się one po prostu rankingami Wyboru Kierowców. Oprócz stacji ASO badanie określa poziom satysfakcji kierowców z Polski w 8. innych kategoriach związanych z motoryzacją, takich jak:
- oleje silnikowe;
- niezawodność marek samochodowych;
- firmy ubezpieczeniowe;
- stacje paliw;
- opony samochodowe;
- kosmetyki samochodowe;
- samochody dostawcze;
- kredyty gotówkowe.
Podziel się swoją opinią na temat produktu,
oddając głos w programie Marka Nr 1!
Najlepsze serwisy autoryzowane w badaniu Marka Nr 1
Które serwisy ASO cieszą się wobec tego najlepszymi opiniami użytkowników? Pozycję lidera zdołała utrzymać Toyota, a przypominamy, że japoński producent zwyciężył również w kategorii niezawodności marek samochodowych. Na podium ponownie wylądowało Renault z Citroenem, choć zamienili się na nim miejscami. Doskonałe rezultaty powtórzyły Peugeot, Skoda i niemiecka „trójca” – Audi, BMW i Mercedes. W połowie rankingu przeważają marki japońskie (Suzuki, Nissan, Mitsubishi), dalej – koreańskie (Hyundai, Kia), a na końcu wylądowały ASO producentów włoskich (Fiat, Alfa Romeo) i brytyjskich (Jaguar, Land Rover). Największy wzrost odnotowała Dacia (z 21. na 16. miejsce), najbardziej w rankingu spadła Mazda (o 3 „oczka”).
Lp | Marka | Wynik | Zmiana % | Pozycja względem ubiegłego roku |
---|---|---|---|---|
1 | Toyota | 72,1% | -3,9% | bez zmian |
2 | Renault | 66,4% | +2,2% | +1 |
3 | Citroen | 63,8% | -3,8% | -1 |
4 | Peugeot | 62,3% | -1,5% | bez zmian |
5 | Skoda | 58,9% | -2,8% | bez zmian |
6 | Audi | 53,3% | +7,1% | +2 |
7 | Mercedes | 51,7% | +3,4% | bez zmian |
8 | BMW | 50,2% | -1,9% | -2 |
9 | Seat | 46,3% | +0,5% | bez zmian |
10 | Suzuki | 45,2% | +2,7% | +2 |
11 | Volkswagen | 44,9% | +1,8% | bez zmian |
12 | Ford | 44,1% | +0,6% | -2 |
13 | Mitsubishi | 41,2% | -0,1% | bez zmian |
14 | Mini | 41,0% | +0,1% | bez zmian |
15 | Nissan | 39,8% | -0,4% | bez zmian |
16 | Dacia | 39,6% | +0,9% | +5 |
17 | Hyundai | 37,6% | -2,0% | bez zmian |
18 | Kia | 36,5% | -2,5% | +1 |
19 | Mazda | 36,4% | -3,4% | -3 |
20 | Volvo | 36,2% | -2,9% | -2 |
21 | Opel | 35,6% | -3,3% | -1 |
22 | Jeep | 35,1% | -1,5% | bez zmian |
23 | Honda | 33,9% | -0,6% | +1 |
24 | Fiat | 35,5% | -0,1% | -1 |
25 | Alfa Romeo | 35,0% | +0,8% | bez zmian |
26 | Jaguar | 33,1% | +0,3% | bez zmian |
27 | Land Rover | 32,5% | +0,9% | bez zmian |
W edycji 2021 programu Marka Nr 1 Czytelnicy wypełnili ponad 120 tysięcy ankiet. Wszystkim użytkownikom bardzo dziękujemy, że tak chętnie dzielą się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem. Zachęcamy do wypełniania ankiet także w pozostałych 8 kategoriach, które czekają teraz na Was przez cały rok!
Polecamy także uwadze kompletne wyniki poprzednich edycji programu Marka Nr 1/Wybór Kierowców: