Sprzedać samochód to jedno, ale sprawić, by kierowca był później z niego zadowolony – to coś zupełnie innego. Największą rolę odgrywa tu sprawnie działająca sieć serwisowa.

Wysoka jakość obsługi, profesjonalizm mechaników i terminowość wykonywanych usług są w stanie sprawić, że eksploatacja auta, które nawet sprawia nieco problemów, dla kierowcy nie będzie szczególnie uciążliwa. Wizyta w serwisie nie przysparza zbędnych nerwów, a klient ma wrażenie, że znajduje się pod opieką fachowców. I przeciwnie – cóż z tego, że auto się nie psuje, jeśli nawet rutynowy przegląd wiąże się ze zmarnowaniem całego dnia i kłóceniem się o wysokość rachunku.

Oczywiście postrzeganie serwisów jest obarczone uprzedzeniami – kierowcy, którzy kiedyś zrazili się do którejś stacji autoryzowanej obsługi, swoją niechęć przekładają niekiedy na całą sieć. Mogą też nie zwrócić uwagi na zachodzące zmiany. Widać to dobrze w wynikach Wyboru Kierowców.

W zestawieniu na pierwszym miejscu uplasował się serwis Toyoty, z wynikiem 76%. Sieć stacji Toyoty zebrała maksymalne noty za jakość obsługi i fachowość. Drugie miejsce na podium z wynikiem 68,4% zdobył Citroen, na trzecim znalazł się bratni Peugeot (64,2%)

Pełna lista ocen serwisów autoryzowanych

PozycjaMarkaWynik
1Toyota75.95
2Citroen68.42
3Peugeot64.15
4Ford57.07
5Suzuki53.85
6Mazda51.85
7Skoda48.72
8Kia47.55
9Renault46.51
10Mitsubishi46.25
11Nissan45.45
12Hyundai44.78
13Honda44.44
14BMW42.31
15Mercedes41.67
16Volkswagen40.98
17Opel37.86
18Audi36.84
19Volvo35.29
20Fiat34.85
21Alfa Romeo28.57
22Seat28.57
Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]