Najlepsze używane auta japońskie do 30 tys. zł - otwierające

Za 30 tysięcy złotych możemy już kupić atrakcyjnie SUV-y lub auta klasy średniej. Będą to jednak starsze roczniki ze sporymi przebiegami.

Mając 30 tysięcy złotych można już „zapolować” na japońskiego SUV-a, typu Nissan Qashqai I, Honda CR-V III lub Toyota RAV4 III. Trzeba mieć na uwadze, że będą to samochody ponad 10-letnie, w których nie zdołano jeszcze „wyleczyć chorób wieku dziecięcego”. Rozglądając się za japońskim SUV-em z lat 2006-2008 bezpieczniejszym rozwiązaniem wydają się prostsze wersje benzynowe, najczęściej o dużej pojemności i bez doładowania. Przy takim budżecie można też celować w Mazdę 6 II lub Hondę Accord, jednak sytuacja jest analogiczna jak w SUV-ach. Jeśli ktoś poszukuje samochodu kompaktowego, może liczyć na rocznik młodszy o kilka lat i lepszy stan zachowania. Wiele droższych ofert dotyczy aut z polskiego salonu, często z prywatnych rąk.

Przedstawiamy 8 propozycji używanych samochodów japońskich do 30 tys. złotych.

1 Honda Civic VIII (roczniki 2009-2011)

 Polecany silnik: 1.8 i-VTEC 

Kontrowersyjny wygląd podziałał na klientów jak magnes, bo Civic „UFO” zdobył w Polsce rzeszę zwolenników. Na rynku samochodów używanych zainteresowanie nim wręcz wzrasta. Zwłaszcza jeśli mówimy o pięciodrzwiowym hatchbacku z silnikiem 1.8. Ta jednostka doskonale łączy dobre osiągi z umiarkowanym spalaniem i… kompletną bezawaryjnością. Pozostałe silniki też nie są złe, ale benzynowy 1.4 łapie „zadyszkę” w trasie. Do diesla 2.2 i-CTDi (autorska konstrukcja Hondy) nie ma wyboru tanich części zamiennych, a po przebiegu 250 tys. km zaczyna już domagać się wymiany sprzęgła, wtryskiwaczy lub łańcucha rozrządu. Civic VIII w wersji sedan znacząco różni się stylistyką i tylko w nim montowano hybrydowy zespół napędowy. Rozczarowuje jednak tym, czym powinien zachwycać, czyli spalaniem. Sens wyboru tej wersji nadwoziowej staje pod znakiem zapytania, bo hatchback jest znacznie praktyczniejszy i ma nawet większy bagażnik.

Honda Civic VIII – dane techniczne
Silnik 1.3 IMA 1.4 i-DSI 1.4 FL  1.8 i-VTEC  2.0 Type-R 2.2 i-CTDI
Pojemność 1339 ccm 1339 ccm 1339 ccm 1799 ccm 1998 ccm 2204 ccm
Paliwo benz. + elektr. benz. benz. benz. benz. turbodiesel
Maks. moc 115 KM 83 KM 100 KM 140 KM 200 KM 140 KM
Maks. moment 125+103 Nm 120 Nm 127 Nm 175 Nm 195 Nm 340 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1 s 14,6 s 13,0 s 8,9 s 6,6 s 8,6 s
Prędkość maks. 185 km/h 170 km/h 177 km/h 205 km/h 235 km/h 205 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,6 l/100 km 5,9 l/100 km 5,7 l/10 km 6,6 l/100 km 9,1 l/100 km 5,3 l/100 km

 

2 Mitsubishi Outlander II (roczniki 2007-2008)

 Polecany silnik: 2.2 DID 

Nic dziwnego, że Outlander nieźle się sprzedawał w Polsce – nowocześnie wyglądał, mógł mieć nawet 7 miejsc i oferowano w nim diesla z Volkswagena (2.0 DiD to tak naprawdę 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami). Podobnie jak w niemieckich autach, silnik stał się zmorą również w Mitsubishi, chociaż poważne usterki (słaba wydajność pompy olejowej, pękanie głowic) zachodzą tutaj nieco rzadziej. 2,2-litrowa jednostka pochodzi z Peugeota. Później zastąpiono ją autorską konstrukcją MIVEC. Obie sprawiają znacznie mniej problemów, ale do drugiej z nich brakuje części. Nie zachwyca również trwałość skrzyń biegów (w benzyniakach – CVT). Outlander ma nisko zawieszoną chłodnicę i sporo nieosłoniętych części nadwozia, co obniża jego przydatność w terenie. Trudno mieć zastrzeżenia do przestronności w kabinie.

Mitsubishi Outlander II – dane techniczne: silniki benzynowe
Silnik 2.0 16V 2.4 16V 3.0 V6
Pojemność 1998 ccm 2368 ccm 2998 ccm
Paliwo benz. benz. benz.
Maks. moc 147 KM 170 KM 220 KM
Maks. moment 199 Nm 232 Nm 268 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s 9,6 s 8,9 s
Prędkość maks. 184 km/h 190 km/h 200 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,0 l/100 km 9,4 l/100 km 11,8 l/100 km

 

Mitsubishi Outlander II – dane techniczne: silniki Diesla
Silnik 2.0 DID  2.2 DID  2.2 DID MIVEC
Pojemność 1968 ccm 2179 ccm 2179 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 140 KM 156 KM 177 KM
Maks. moment 310 Nm 380 Nm 380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s 9,9 s 9,8 s
Prędkość maks. 187 km/h 200 km/h 200 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,7 l/100 km 7,3 l/100 km 6,5 l/100 km

 

3 Nissan Qashqai I (roczniki 2007-2008)

 Polecany silnik: 1.6 16V 

Ogromna popularność tego SUVa pozwala na szeroki wybór wersji silnikowych w ogłoszeniach z drugiej ręki. W zasadzie „czarną owcą” w gamie jest tylko znany z Renault silnik 1.5 dCi. Co prawda przekonuje oszczędnym charakterem, ale również w Nissanie mogą obrócić się w nim panewki. Wyeliminowano natomiast problemy z wtryskiwaczami, stosując trwalsze firmy Denso. Pod koniec produkcji oferowano znacznie trwalszego 1.6 dCi, natomiast przez cały okres produkcji – polecanego i mocnego 2.0 dCi. Dwa ostatnie mają już łańcuch rozrządu. Szkoda, że od 2011 roku 2.0 dCi „łączył” się tylko ze skrzynią automatyczną. Benzyniaki można brać „w ciemno”. Odradzamy zakładanie gazu, ponieważ nie mają hydrauliki zaworowej. Słabą stroną Qashqaia jest delikatne zawieszenie, hacząca skrzynia biegów i stuki dobiegające z wnętrza.

Nissan Qashqai I – dane techniczne: silniki benzynowe
Silnik  1.6 16V  2.0 16V
Pojemność 1598 ccm 1997 ccm
Paliwo benz. benz.
Maks. moc 114 KM 142 KM
Maks. moment 156 Nm 196 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,0 s 10,1 s
Prędkość maks. 175 km/h 182 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,7 l/100 km 8,2 l/100 km
Nissan Qashqai I – dane techniczne: silniki Diesla
Silnik 1.5 dCi 1.5 dCi 1.6 dCi 2.0 dCi
Pojemność 1461 ccm 1461 ccm 1598 ccm 1994 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 106 KM 110 KM 130 KM 150 KM
Maks. moment 240 Nm 240 Nm 320 Nm 320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,4 s 12,2 s 10,3 s 10,5 s
Prędkość maks. 174 km/h 177 km/h 190 km/h 191 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,4 l/100 km 5,2 l/100 km 4,5 l/100 km 6,6 l/100 km

 

4 Mazda 6 II (roczniki 2008-2009)

 Polecany silnik: 2.0 MZR 

Jak na Mazdę, w „Szóstce” oferowano sporo silników. Benzynowe rozpoczynają się od 1.8 przez 2.0 do 2.5. Wszystkie z nich mają wielopunktowy wtrysk paliwa, który zmieniono na bezpośredni w odmianie 2.0 DISI. Nie akceptuje ona LPG. Gaz można warunkowo założyć do pozostałych benzyniaków, choć cierpi na tym trwałość zaworów wydechowych. Dwulitrowy diesel pochodzi z poprzedniej generacji i nie wyeliminowano jego typowych przypadłości, jak nieszczelne podkładki pod wtryskiwaczami, zatykający się filtr sadzy lub nietrwały paskowy rozrząd. 2,2-litrowych jednostek nie trapią szczególne dolegliwości, nie rozcieńczają też oleju z paliwem jak 2.0. W zadanym przedziale cenowym trudno jednak trafić Mazdę 6 z tym silnikiem. Funkcjonalność modelu ogranicza wysoki tunel środkowy z tyłu i mały otwór załadunkowy wersji sedan. Uwaga – auto jest popularne wśród złodziei. Nie warto sobie zawracać głowy paliwożernymi egzemplarzami zza Oceanu, do których nie ma części.

Mazda 6 II – dane techniczne: silniki benzynowe
Silnik 1.8  2.0 MZR  2.0 DISI 2.5
Pojemność 1798 ccm 1999 ccm 1999 cccm 2488 ccm
Paliwo benz. benz. benz. benz.
Maks. moc 120 KM 147 KM 155 KM 170 KM
Maks. moment 165 Nm 185 Nm 189 Nm 225 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,3 s 9,9 s 10,0 s 8,0 s
Prędkość maks. 200 km/h 214 km/h 217 km/h 200 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,9 l/100 km 7,7 l/100 km 6,9 l/100 km 8,1 l/100 km
Mazda 6 II – dane techniczne: silniki Diesla
Silnik 2.0 CD 2.2 MZR-CD 2.2 MZR-CD 2.2 MZR-CD
Pojemność 1998 ccm 2184 ccm 2184 ccm 2184 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 140 KM 129 KM 163 KM 185 KM
Maks. moment 330 Nm 310 Nm 360 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5s 10,7 s 8,9 s 8,5 s
Prędkość maks. 204 km/h 195 km/h 212 km/h 218 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,6 l/100 km 5,2 l/100 km 5,4 l/100 km 5,4 l/100 km

 

Na następnej stronie:
Honda Accord, Honda CR-V, Toyota Avensis, Toyota RAV 4