UżywaneOpinieUżywany Opel Corsa E (2014-2019) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Opel Corsa E (2014-2019) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Corsa nie chwyta za serce, ale jest dość młodym i niespecjalnie skomplikowanym samochodem miejskim w coraz lepszej cenie. Oto opinie o używanym Oplu Corsie E.

Piąta generacja Corsy (E) zalicza się do grona tych mało przełomowych, w których jedynie wyeliminowano główne wady poprzedniczki, dodano nowoczesne silniki i zwiększono listę dodatków na liście wyposażenia. Z profilu Corsy D i E wyglądają niemal identycznie, podobne powiązania widać również w konstrukcji zawieszenia (kolumny McPhersona + tylna belka skrętna). Nie zmienił się również rozstaw osi (251 cm), ale dodano kilka centymetrów na długość i szerokość karoserii. Opel nie zdecydował się na modernizację wizualną Corsy E. Najwięcej zmian zachodziło pod maską i tyczyły się one m.in. wprowadzenia wariantu z fabryczną instalacją gazową (1.4/90 KM) oraz… całkowitego wycofania w 2018 r. z oferty turbodiesli. Producent kontynuował tradycję tworzenia sportowych odmian OPC (207 KM). Ciekawostkę stanowi zaprezentowana pod koniec produkcji Corsa GSi ze 150-konnym silnikiem 1.4 Turbo w charakterystycznym, żółtym kolorze. Owa jednostka napędowa występowała również w 5-drzwiowym wariancie, tworząc z niepozornej Corsy prawdziwego „sleepera”. W ubiegłym roku światło dzienne ujrzała szósta generacja modelu, opracowana już „pod skrzydłami” koncernu PSA (to techniczny bliźniak najnowszego Peugeota 208).

Opel Corsa E
5-drzwiowa odmiana ma zupełnie inaczej poprowadzoną linię okien. Dla niewielkich rodzin może nawet pełnić rolę samochodu rodzinnego (wygodny dostęp na kanapę i spory, 285-litrowy bagażnik).

Skoro Corsa E nie stanowi kroku milowego względem poprzedniczki, czy warto na nią wydać te minimum 25 tys. zł? Ten model, może poza GSi/OPC, nie przypadnie do gustu młodym kierowcom, ponieważ jest do bólu „konserwatywny” w środku, choć większość aut posiada już sporo wyposażenia na miarę motoryzacyjnej drugiej dekady XXI wieku. Sprawdźmy, co o używanej Corsie E sądzą posiadający ją od lat właściciele.

Opel Corsa E 01
Corsa dość płynnie wybiera szosowe nierówności, ale ma przewspomagany układ kierowniczy, co doskwiera podczas przelotów drogami szybkiego ruchu.

Używany Opel Corsa E – wnętrze

Kokpit Corsy teoretycznie wydaje się być wzorem ergonomii. W wielu kwestiach tak jest, gdyż wskaźniki są przejrzyste i czytelne, a większość funkcji (radio, tempomat, sterowanie głosowe) z powodzeniem można obsługiwać przyciskami na kierownicy. Wśród przydatnych systemów w Corsie E (niestety, spotykanych w bogato wyposażonych egzemplarzach) należy wymienić m.in. asystenta martwego pola (w lusterkach bocznych) i funkcję rozpoznawania znaków drogowych. Niektóre auta posiadają nawet podgrzewane siedzenia oraz idealnie pasującą do dłoni kierownicę. Dodatkowe okienka w pierwszym słupku w niewielkim stopniu poprawiają widoczność w tym miejskim aucie, która, zwłaszcza do tyłu, pozostawia wiele do życzenia. Opel zadbał o dobór przyzwoitych materiałów wykończeniowych, z tym że większość tych ozdobnych (błyszczących) ma tendencję do ścierania się lub rysowania.

Opel Corsa E 12
Jedyną skazą w uporządkowanej desce Corsy są zbyt nisko umieszczone pokrętła sterowania klimatyzacją.

Przyzwoicie wyprofilowane fotele Corsy mają wygodną, płynną regulację pochylenia oparcia. W drugim rzędzie znajdziemy 3 zagłówki, ale wyraźnie opracowano go z przeznaczeniem dla dwóch osób (wąskie i twarde miejsce środkowe, niewielka ilość miejsca na nogi). Gwałtowniej opadająca linia dachu samochodów 3-drzwiowych negatywnie wpływa na przestrzeń w okolicach głów pasażerów. Minimalnie różni się też pojemność bagażnika (280 l w Corsie 3d i 285 l w 5d). Pochwalić należy foremny kształt oraz możliwość umocowania podłogi w dwóch płaszczyznach, dzięki czemu da się stworzyć równą powierzchnię wynoszącą nawet 1090/1120 l. Podobnie jak u większości konkurentów z tego okresu, bo bagażnika Corsy prowadzi niewielki otwór powstały po otwarciu klapy.

Używany Opel Corsa E – silniki

Część silników Corsa E przejęła po poprzedniczce. Mowa o dwóch wolnossących jednostkach (1.2/70 KM, 1.4/90 KM) i turbodoładowanym 1.4 T, tym razem rozwijającym równe 100 KM. Po modyfikacjach elektronicznych jego moc udało się „podkręcić” do 150 KM i w takiej postaci trafił do Corsy GSi. Nowość w gamie stanowiły downsizingowe odmiany 1.0 R3 (90/115 KM), jako jedyne spośród benzynowych odmian wykorzystujące bezpośredni wtrysk paliwa. Fakt obecności wtrysku pośredniego działa na zwolenników LPG jak magnes. I faktycznie, Opel sam jakby do tego namawiał, oferując wariant 1.4/90 KM z fabryczną instalacją gazową i wzmocnionymi gniazdami zaworowymi. Flagową Corsę OPC napędza silnik 1.6 Turbo (207 KM), osiągając pierwsze 100 km/h po upływie niecałych 7 sekund. Turbodiesle sprzedawano tylko przez 4 lata (2014-2018), i to w liczbie ograniczonej do dwóch wersji jednego silnika – włoskiego 1.3 CDTI (75/95 KM). W Corsie E obligatoryjnie zakładano do niego filtr cząstek stałych. Słabszą odmianę można było zamówić ze zautomatyzowaną przekładną Easytronic. Trafiła ona również do wolnossącego 1.4 którego, co ciekawe, łączono również z klasyczną automatyczną skrzynią o 6 przełożeniach.

Opel Corsa E 13
1.4 Turbo to silnik wiodący prym nie tylko w Corsie. W tym modelu już jego bazowa odmiana (100 KM) świetnie sprawdza się w każdych warunkach drogowych. Nadaje się do LPG!
Opel Corsa E 33
Pożyczane od Fiata turbodiesle bywają kapryśne i, na tle odmian benzynowych, drogie w serwisowaniu.

Używany Opel Corsa E – opinie użytkowników

 Zalety 

„90-konny 1.4 jest praktycznie bezawaryjny i prosty konstrukcyjnie, bez dwumasy i turbo”

„Łatwy dostęp do większości przełączników i dobra czytelność. Jazda Corsą nie irytuje”

„1.4 Turbo przyjemnie odchodzi spod świateł i całkiem przyjemnie brzmi”

„Dzięki instalacji gazowej jazda jest naprawdę tania. O części też nie ma się co martwić”

 Wady 

„Jak na auto miejskie, widoczność bardzo słaba. Mało samochodów ma tak grube słupki boczne”

„Koszmarna jakość powłoki lakierniczej. Miejscami jest tylko lekko zapylone”

„Na autostradzie doskwiera duży hałas i podatność na boczny wiatr”

„Za krótkie siedzisko przedniego fotela. Ciągle mi na nim niewygodnie”

Używany Opel Corsa E – awaryjność, typowe usterki

Użytkownicy Cors bardzo często zgłaszają kłopoty z cewkami zapłonowymi w silnikach benzynowych: niektóre wymagały wymiany już po przekroczeniu 30-40 tys. km. Objawy: świecenie kontrolki check engine i poszarpywanie autem podczas przyspieszania. Cewki powinny dłużej „pożyć”, jeśli systematycznie będzie się wymieniało świece zapłonowe. Eksploatacja z dala od wielkich miast odbija się na kondycji zawieszenia, na szczęście zamienniki wahaczy można już kupić za mniej niż 100 zł/szt. Filtry DPF w silnikach wysokoprężnych źle znoszą jazdę po mieście: nie potrafią się same wypalić i w konsekwencji mogą nawet rozrzedzać olej paliwem (rośnie jego poziom na bagnecie). Lepiej też kontrolować w nim kondycję napinacza łańcucha rozrządu i samego łańcucha. Niepotrzebne wydatki serwisowe generuje skomplikowana skrzynia Easytronic (nietrwały sterownik) oraz diagnostyka licznie wyświetlanych błędów na desce rozdzielczej. Część samochodów ma za sobą wymianę awaryjnego radia.

Opel Corsa E 32
Ręczne skrzynie biegów nie porywają precyzją działania, lecz okazują się całkiem wytrzymałe. Bez wątpienia lepiej je wybrać niż opieszałe i drogie w naprawach przekładnie zautomatyzowane.

Używany Opel Corsa E – gdzie jest nr VIN?

Opel umieścił numer VIN w doskonale widocznym miejscu – w obudowie deski rozdzielczej przy wycieraczce kierowcy. Znajduje się on również na naklejce w słupku bocznym prawym (przy fotelu pasażera).

Opel Corsa E 24

Używany Opel Corsa E – sytuacja rynkowa

W dolnej granicy kwot (20-25 tys. zł) widnieją „kilkulatki” z przebiegami podchodzącymi nawet w okolice 200 tys. km. Mając 30 tys. zł istnieje szansa kupna Corsy w innym kolorze niż srebrna/biała i w przynajmniej pośredniej wersji wyposażenia. Mimo debiutu Corsy F, niektórzy dealerzy wciąż dysponują podemonstracyjnymi Corsami E z roczników 2019 i skromnymi przebiegami (ok. 20-30 tys. km). Trzeba za nie zapłacić 40-50 tys. zł. Kupno auta z 1.3 CDTI graniczy z cudem. Co trzecia benzynowa Corsa posiada instalację LPG.

Używany Opel Corsa E – podsumowanie

Teraz jest idealny moment na zakup względnie młodej Corsy za cenę znacznie niższą niż w salonie. W ogólnym rozrachunku to dopracowany samochód, który, jeśli wciąż ma pięciocyfrowy przebieg, powinien długo bezawaryjnie pojeździć. Prostota konstrukcji w przyszłości wróży przystępne rachunki za naprawy. Z dystansem podchodźmy jedynie do słabo wyposażonych aut flotowych (1.3 CDTI albo z LPG).

Polecamy uwadze nasze artykuły o innych używanych Oplach:

Używany Opel Corsa D (2006-2014) – opinie użytkowników

Używany Opel Astra H (2004-2014) – opinie użytkowników

Używany Opel Astra J (2009-2016) – opinie użytkowników

Używany Opel Vectra C (2002-2008) – opinie użytkowników

Używany Opel Insignia A (2008-2017) – opinie użytkowników

Używany Opel Meriva B (2010-2017) – opinie użytkowników

Używany Opel Zafira B (2005-2014) – opinie użytkowników

Używany Opel Mokka A (2012-2019) – opinie użytkowników

Używany Opel Antara (2006-2016) – opinie użytkowników

Opel Corsa E 27

Opel Corsa E – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 402-404/174/148 cm
Rozstaw osi 251 cm
Pojemność bagażnika htb 3d 280-1090 l, htb 5d 285-1120 l
Opel Corsa E – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik 1.0 EDIT 1.0 EDIT 1.2 1.4 Turbo 1.4
Pojemność 999 cm³ 999 cm³ 1229 cm³ 1364 cm³ 1398 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz. benz., turbo benz.
Maks. moc 90 KM 115 KM 70 KM 100 KM 90 KM
Maks. moment 170 Nm 170 Nm 115 Nm 200 Nm 130 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,9 s 10,3 s 16,0 s 11,0 s 13,2 s
Prędkość maks. 180 km/h 185 km/h 162 km/h 185 km/h 175 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,5 l/100 km 5,0 l/100 km 5,4 l/100 km 5,3 l/100 km 5,2 l/100 km
Opel Corsa E – dane techniczne, osiągi, spalanie (pozostałe silniki)
Silnik 1.4 Turbo (GSi) 1.6 Turbo (OPC) 1.3 CDTI 1.3 CDTI
Pojemność 1364 cm³ 1598 cm³ 1248 cm³ 1248 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 150 KM 207 KM 75 KM 95 KM
Maks. moment 220 Nm 280 Nm 190 Nm 210 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,9 s 6,8 s 14,8 s 12,3 s
Prędkość maks. 207 km/h 230 km/h 164 km/h 177 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,7 l/100 km 7,3 l/100 km 3,8 l/100 km 3,9 l/100 km
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji