UżywaneOpinieUżywany Ford Fusion II (2012-2020) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Ford Fusion II (2012-2020) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Ford Fusion to samochód, który daje namiastkę amerykańskiego klimatu motoryzacji, choć tak naprawdę w Europie mieliśmy dedykowanego na nasz rynek Mondeo. Jakie są opinie o Fordzie Fusion drugiej generacji i czy warto rozważyć jego zakup?

Ford Fusion II zadebiutował na rynku w 2012 roku. Była to zbudowana od podstaw, zupełnie nowa generacja, która grubą kreską odcinała się od poprzednika, głównie pod względem stylistyki. Europejczykom Ford Fusion II kojarzy się z modelem Mondeo piątej generacji, ładnym, smukłym autem klasy średniej, który w USA uchodził za kompaktowego sedana. Co prawda w Europie nie przewiduje się kolejnej generacji Mondeo – Ford postanowił skupić się na SUV-ach – ale być może właśnie w Stanach Zjednoczonych pojawi się za jakiś czas kolejny sedan, bazujący na innym modelu. Tak czy inaczej druga generacja modelu Fusion istniała na rynku do 2012 do 2020 roku i w międzyczasie przeszła kilka zmian stylistycznych.

Ford Fusion II - tył
Wersja po liftingu ma zmienione światła i prezentuje się naprawdę świetnie!

Używany Ford Fusion II – wymiary, nadwozie

O ile w Europie moglibyśmy Forda Fusion/Mondeo porównać do oczywistych konkurentów tj. Opel Insignia, Skoda Superb czy Volkswagen Passat, tak w USA porównywalne modele będą dla większości mało znane. Jest jednak kilka modeli za Wielką Wodą, które mamy i u nas np. Mazda 6 czy Honda Accord. Tam zdecydowanie wolą wielkie SUV-y, ale tego typu sedan (w ofercie Mondeo jest także liftback i kombi – w USA tylko sedan) to świetne rozwiązanie do miast, które daje namiastkę prestiżu i elegancji. Ogólna prezencja auta praktycznie nie różni się od tego, co znamy z naszego rynku, a różnice opierają się na detalach, nieco innych pakietach wyposażenia i dodatkach. To wciąż ładnie narysowany sedan o płynnym nadwoziu, z wyrazistym przodem i łagodnie opadającą linią dachu. Przód zdominowany jest przez bardzo szeroki grill i stosunkowo wąskie, rozciągnięte światła. Po liftingu na nadwoziu – zgodnie z obowiązującą w USA modą – pojawiło się sporo elementów chromowanych. Ford Fusion II mierzy 4869 mm długości, 1852 mm szerokości i 1476 mm wysokości. Rozstaw osi to 2850 mm.

Ford Fusion II - przód
Z przodu dość łatwo pomylić Mondeo z amerykańskim Fusionem.

Używany Ford Fusion II – wnętrze, bagażnik

Jeśli ktoś szuka komfortowego auta rodzinnego, Ford Fusion II będzie idealnym wyborem. Chodzi oczywiście o czystą przyjemność czerpaną z poczucia komfortu i bezpieczeństwa, oraz z niezłej przestrzeni dla osób siedzących z przodu oraz pasażerów z tyłu. Poczucie komfortu, spokoju i bezpieczeństwa buduje charakter auta i Fusion to z pewnością ciekawa propozycja. Jazda jest spokojna, może być dynamiczna, ale auto do tego w żadnym razie nie kusi. Wyjątkiem jest jedynie wersja z silnikiem V6, ale trudno ją znaleźć w przyzwoitym stanie i rozsądnej cenie. Bez wątpienia sprzyja temu wnętrze, które jest poukładane, estetyczne, eleganckie, przyzwoicie wykończone i odrobinę staromodne.

Mamy również do czynienia z dosyć obszernym ekranem dotykowym, który jednak zachowuje subtelność i nie przyciąga nadmiernie uwagi. Wirtualne zegary zajmują niewielką część całego zestawu wskaźników, co przekłada się na ich wyjątkową praktyczność i czytelność. Centralna konsola jest przestronna i ma minimalistyczny design, a szeroki tunel środkowy sprawia, że wnętrze wydaje się przytulne i komfortowe. Wszystko tu jest stonowane i eleganckie, nie próbuje przyciągać nadmiernie uwagi ani nie forsować nowoczesności. Fotele i kanapa zasługują na osobny akapit. Już na pierwszy rzut oka widać, że są wyjątkowo wygodne, a to nie tylko złudzenie. Wydawałoby się, że w sedanie bagażnik będzie skromny, ale producentowi udało się co nieco wygospodarować i w standardowej konfiguracji ma on 453 litry. Niestety wersja hybrydowa ma znacznie obniżoną funkcjonalność i bagażnik zredukowany do 340 litrów.

Używany Ford Fusion II – silniki

Do napędu pięć jednostek benzynowych w kilku odmianach. Bazowym silnikiem benzynowym jest 1.5 EcoBoost o mocy 181 KM i momencie obrotowym 251 Nm. Nie jest to zbyt typowa jednostka jak na amerykańskie standardy, ale w Europie silnik ten jest znany i stosowany m.in. w Focusie. Jest również silnik 2.0 EcoBoost o mocy 240 KM i momencie obrotowym 373 Nm, który w połączeniu z napędem na wszystkie koła i automatyczną skrzynią biegów pozwala na naprawdę dynamiczną jazdę tym sporym sedanem.

Ford Fusion II silnik
Napęd hybrydowy pozwala zaoszczędzić sporo paliwa szczególnie podczas miejskiej jazdy.

Jest jeszcze silnik 2.5 Duratec o mocy 175 KM oraz hybryda plug-in na bazie silnika 2.0, który pracuje w cyklu Atkinsona. Moc systemowa układu to 188 KM, a bateria pozwala na pokonanie w trybie elektrycznym ponad 30 kilometrów. Na szczycie oferty jest niezwykle ciekawy silnik 2.7 EcoBoost V6 o mocy 325 KM i momencie obrotowym aż 515 Nm. Tu już nie ma żartów, bowiem w połączeniu ze skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 266 km/h.

Ford Fusion II silnik
Silnik 2.7 EcoBoost V6 oferuje rewelacyjne osiągi, kulturę pracy i frajdę z jazdy, ale nie szczędzi sobie paliwa.

Używany Ford Fusion II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Świetny komfort, przemyślane wnętrze i niezłe wyposażenie”.

„Całkiem niezły bagażnik, choć w hybrydzie zdecydowanie mniejszy”.

„Dynamiczne (szczególnie V6), choć niezbyt oszczędne jednostki napędowe”.

„To praktycznie „nasze” Mondeo z odrobinę zmienionymi detalami.

 Wady 

„Raczej kiepskiej jakości materiały i wykończenie wnętrza”.

„Brakuje silników Diesla, a hybryda plug-in nie gwarantuje oszczędności”.

„Wybierając wersję V6 z napędem AWD ryzykujemy problemy z serwisem”.

„Niektóre elementy mogą być trudno dostępne w Polsce”.

Używany Ford Fusion II – awaryjność, typowe usterki

Niektórzy właściciele Forda Fusion zgłaszali problemy ze wspomaganiem kierownicy w swoich samochodach, spowodowane przez kłopotliwy czujnik. Mocno i intensywnie eksploatowane modele z napędem AWD mogą mieć problemy z płynnością działania, a szerszy serwis może być kosztowny. Co prawda auto jest stosunkowo nowe i nie dorobiło się konkretnych i powtarzających się problemów, to dość często pojawiają się narzekania związane z jakością wykonania.

Używany Ford Fusion II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Fordzie Fusion II znajduje się w lewym dolnym rogu deski rozdzielczej, widoczny z zewnątrz przez szybę. Oprócz tego naklejkę z numerem VIN znajdziemy na słupku B po lewej stronie.

Ford Fusion II numer VIN

Używany Ford Fusion II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 120 ogłoszeń dotyczących używanego Forda Fusion II. Przykładowo egzemplarz z 2016 roku z silnikiem 2.0 EcoBoost o mocy 240 KM i z przebiegiem 170 000 kilometrów to koszt około 56 000 złotych. Za około 80 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2017 roku z silnikiem 2.7 EcoBoost V6 o mocy 325 KM i z przebiegiem 80 000 kilometrów.

Używany Ford Fusion II – podsumowanie

Ford Fusion to świetna propozycja dla tych, którzy chcą spróbować amerykańskiej motoryzacji w europejskim wydaniu. Serwis w większości przypadków nie będzie drogi, a problemy pojawią się tylko w przypadku wersji, które nie miały europejskich odpowiedników. Po liftingu auto wygląda lepiej, niż oferowane w Europie Mondeo.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Fordach:

Używany Ford Focus III (2010-2018) – opinie użytkowników

Używany Ford Fiesta VIII (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Ford Fusion II - bok

Ford Fusion II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 487/185/147 cm
Rozstaw osi 285 cm
Pojemność bagażnika 340-453/b.d. l
Ford Fusion II – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki benzynowe)
Silnik 1.5 EcoBoost 2.0 PHEV 2.5 Duratec 2.0 EcoBoost 2.7 EcoBoost V6
Pojemność 1499 cm³ 1999 cm³ 2488 cm³ 1999 cm³ 2688 cm³
Paliwo benz., turbo benz. + elektr. benzynowy benz., turbo benz., turbo
Maks. moc 181 KM 188 KM 175 KM 240 KM 325 KM
Maks. moment 251 Nm 175 Nm (silnik spal.) 237 Nm 373 Nm 515 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,9 s b.d. 9,5 s 7,2 s 5,6 s
Prędkość maks. 221 kmh b.d. 217 km/h 244 km/h 266 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,7 l/100 km 5,6 l/100 km 9,4 l/100 km 10,2 l/100 km 11,7 l/100 km

Używany Ford Fusion II – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji