Ford Fusion to samochód, który daje namiastkę amerykańskiego klimatu motoryzacji, choć tak naprawdę w Europie mieliśmy dedykowanego na nasz rynek Mondeo. Jakie są opinie o Fordzie Fusion drugiej generacji i czy warto rozważyć jego zakup?
Ford Fusion II zadebiutował na rynku w 2012 roku. Była to zbudowana od podstaw, zupełnie nowa generacja, która grubą kreską odcinała się od poprzednika, głównie pod względem stylistyki. Europejczykom Ford Fusion II kojarzy się z modelem Mondeo piątej generacji, ładnym, smukłym autem klasy średniej, który w USA uchodził za kompaktowego sedana. Co prawda w Europie nie przewiduje się kolejnej generacji Mondeo – Ford postanowił skupić się na SUV-ach – ale być może właśnie w Stanach Zjednoczonych pojawi się za jakiś czas kolejny sedan, bazujący na innym modelu. Tak czy inaczej druga generacja modelu Fusion istniała na rynku do 2012 do 2020 roku i w międzyczasie przeszła kilka zmian stylistycznych.
Używany Ford Fusion II – wymiary, nadwozie
O ile w Europie moglibyśmy Forda Fusion/Mondeo porównać do oczywistych konkurentów tj. Opel Insignia, Skoda Superb czy Volkswagen Passat, tak w USA porównywalne modele będą dla większości mało znane. Jest jednak kilka modeli za Wielką Wodą, które mamy i u nas np. Mazda 6 czy Honda Accord. Tam zdecydowanie wolą wielkie SUV-y, ale tego typu sedan (w ofercie Mondeo jest także liftback i kombi – w USA tylko sedan) to świetne rozwiązanie do miast, które daje namiastkę prestiżu i elegancji. Ogólna prezencja auta praktycznie nie różni się od tego, co znamy z naszego rynku, a różnice opierają się na detalach, nieco innych pakietach wyposażenia i dodatkach. To wciąż ładnie narysowany sedan o płynnym nadwoziu, z wyrazistym przodem i łagodnie opadającą linią dachu. Przód zdominowany jest przez bardzo szeroki grill i stosunkowo wąskie, rozciągnięte światła. Po liftingu na nadwoziu – zgodnie z obowiązującą w USA modą – pojawiło się sporo elementów chromowanych. Ford Fusion II mierzy 4869 mm długości, 1852 mm szerokości i 1476 mm wysokości. Rozstaw osi to 2850 mm.
Używany Ford Fusion II – wnętrze, bagażnik
Jeśli ktoś szuka komfortowego auta rodzinnego, Ford Fusion II będzie idealnym wyborem. Chodzi oczywiście o czystą przyjemność czerpaną z poczucia komfortu i bezpieczeństwa, oraz z niezłej przestrzeni dla osób siedzących z przodu oraz pasażerów z tyłu. Poczucie komfortu, spokoju i bezpieczeństwa buduje charakter auta i Fusion to z pewnością ciekawa propozycja. Jazda jest spokojna, może być dynamiczna, ale auto do tego w żadnym razie nie kusi. Wyjątkiem jest jedynie wersja z silnikiem V6, ale trudno ją znaleźć w przyzwoitym stanie i rozsądnej cenie. Bez wątpienia sprzyja temu wnętrze, które jest poukładane, estetyczne, eleganckie, przyzwoicie wykończone i odrobinę staromodne.
Mamy również do czynienia z dosyć obszernym ekranem dotykowym, który jednak zachowuje subtelność i nie przyciąga nadmiernie uwagi. Wirtualne zegary zajmują niewielką część całego zestawu wskaźników, co przekłada się na ich wyjątkową praktyczność i czytelność. Centralna konsola jest przestronna i ma minimalistyczny design, a szeroki tunel środkowy sprawia, że wnętrze wydaje się przytulne i komfortowe. Wszystko tu jest stonowane i eleganckie, nie próbuje przyciągać nadmiernie uwagi ani nie forsować nowoczesności. Fotele i kanapa zasługują na osobny akapit. Już na pierwszy rzut oka widać, że są wyjątkowo wygodne, a to nie tylko złudzenie. Wydawałoby się, że w sedanie bagażnik będzie skromny, ale producentowi udało się co nieco wygospodarować i w standardowej konfiguracji ma on 453 litry. Niestety wersja hybrydowa ma znacznie obniżoną funkcjonalność i bagażnik zredukowany do 340 litrów.
Używany Ford Fusion II – silniki
Do napędu pięć jednostek benzynowych w kilku odmianach. Bazowym silnikiem benzynowym jest 1.5 EcoBoost o mocy 181 KM i momencie obrotowym 251 Nm. Nie jest to zbyt typowa jednostka jak na amerykańskie standardy, ale w Europie silnik ten jest znany i stosowany m.in. w Focusie. Jest również silnik 2.0 EcoBoost o mocy 240 KM i momencie obrotowym 373 Nm, który w połączeniu z napędem na wszystkie koła i automatyczną skrzynią biegów pozwala na naprawdę dynamiczną jazdę tym sporym sedanem.
Jest jeszcze silnik 2.5 Duratec o mocy 175 KM oraz hybryda plug-in na bazie silnika 2.0, który pracuje w cyklu Atkinsona. Moc systemowa układu to 188 KM, a bateria pozwala na pokonanie w trybie elektrycznym ponad 30 kilometrów. Na szczycie oferty jest niezwykle ciekawy silnik 2.7 EcoBoost V6 o mocy 325 KM i momencie obrotowym aż 515 Nm. Tu już nie ma żartów, bowiem w połączeniu ze skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 266 km/h.
Używany Ford Fusion II – opinie użytkowników
Zalety
„Świetny komfort, przemyślane wnętrze i niezłe wyposażenie”.
„Całkiem niezły bagażnik, choć w hybrydzie zdecydowanie mniejszy”.
„Dynamiczne (szczególnie V6), choć niezbyt oszczędne jednostki napędowe”.
„To praktycznie „nasze” Mondeo z odrobinę zmienionymi detalami.
Wady
„Raczej kiepskiej jakości materiały i wykończenie wnętrza”.
„Brakuje silników Diesla, a hybryda plug-in nie gwarantuje oszczędności”.
„Wybierając wersję V6 z napędem AWD ryzykujemy problemy z serwisem”.
„Niektóre elementy mogą być trudno dostępne w Polsce”.
Używany Ford Fusion II – awaryjność, typowe usterki
Niektórzy właściciele Forda Fusion zgłaszali problemy ze wspomaganiem kierownicy w swoich samochodach, spowodowane przez kłopotliwy czujnik. Mocno i intensywnie eksploatowane modele z napędem AWD mogą mieć problemy z płynnością działania, a szerszy serwis może być kosztowny. Co prawda auto jest stosunkowo nowe i nie dorobiło się konkretnych i powtarzających się problemów, to dość często pojawiają się narzekania związane z jakością wykonania.
Używany Ford Fusion II – gdzie jest numer VIN?
Numer VIN w Fordzie Fusion II znajduje się w lewym dolnym rogu deski rozdzielczej, widoczny z zewnątrz przez szybę. Oprócz tego naklejkę z numerem VIN znajdziemy na słupku B po lewej stronie.
Używany Ford Fusion II – sytuacja rynkowa, ceny
W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 120 ogłoszeń dotyczących używanego Forda Fusion II. Przykładowo egzemplarz z 2016 roku z silnikiem 2.0 EcoBoost o mocy 240 KM i z przebiegiem 170 000 kilometrów to koszt około 56 000 złotych. Za około 80 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2017 roku z silnikiem 2.7 EcoBoost V6 o mocy 325 KM i z przebiegiem 80 000 kilometrów.
Używany Ford Fusion II – podsumowanie
Ford Fusion to świetna propozycja dla tych, którzy chcą spróbować amerykańskiej motoryzacji w europejskim wydaniu. Serwis w większości przypadków nie będzie drogi, a problemy pojawią się tylko w przypadku wersji, które nie miały europejskich odpowiedników. Po liftingu auto wygląda lepiej, niż oferowane w Europie Mondeo.
Polecamy inne nasze artykuły o używanych Fordach:
Używany Ford Focus III (2010-2018) – opinie użytkowników
Używany Ford Fiesta VIII (od 2017 r.) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 487/185/147 cm |
Rozstaw osi | 285 cm |
Pojemność bagażnika | 340-453/b.d. l |
Silnik | 1.5 EcoBoost | 2.0 PHEV | 2.5 Duratec | 2.0 EcoBoost | 2.7 EcoBoost V6 |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność | 1499 cm³ | 1999 cm³ | 2488 cm³ | 1999 cm³ | 2688 cm³ |
Paliwo | benz., turbo | benz. + elektr. | benzynowy | benz., turbo | benz., turbo |
Maks. moc | 181 KM | 188 KM | 175 KM | 240 KM | 325 KM |
Maks. moment | 251 Nm | 175 Nm (silnik spal.) | 237 Nm | 373 Nm | 515 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,9 s | b.d. | 9,5 s | 7,2 s | 5,6 s |
Prędkość maks. | 221 kmh | b.d. | 217 km/h | 244 km/h | 266 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 8,7 l/100 km | 5,6 l/100 km | 9,4 l/100 km | 10,2 l/100 km | 11,7 l/100 km |