Toyota Camry (2021)

Toyota Camry została lekko odświeżona. Zmian jest sporo, wśród nich – zaktualizowane multimedia i nowe systemy bezpieczeństwa. Sprawdź szczegóły.

Aktualna generacja Toyoty Camry zadebiutowała podczas targów w Detroit w 2017 roku, a dwa lata później ruszyła sprzedaż tego modelu w Europie. Japoński producent właśnie odświeżoną wersję swojej limuzyny klasy średniej. Toyota Camry po liftingu trafi na rynek w połowie przyszłego roku. Przekonajmy się, jakie nowości przyniosła opisywana modernizacja.

Nadwozie Camry zostało poddane jedynie kosmetycznym poprawkom. Inaczej stylizowany przedni zderzak najłatwiej rozpoznać po zmienionych wlotach powietrza. Dolny grill może być lakierowany w kolorze czarnym lub ciemnoszarym, a na jego brzegach pojawiły się chromowane lub srebrne detale. W ofercie pojawiły się nowe felgi aluminiowe w rozmiarach 17 i 18 cali, a paleta dostępnych kolorów nadwozia wzbogaciła się o lakier Deep Metal Grey.

Toyota Camry (2021)

Jednak największa nowość czeka we wnętrzu. Pośrodku przeprojektowanej deski rozdzielczej zainstalowano nowy, 9-calowy ekran dotykowy, który szybciej reaguje na dotyk. Znalazł się on powyżej kratek wentylacyjnych (a nie jak dotychczas – pod nimi), co dodatkowo ułatwia jego obsługę. W tej ostatniej kwestii pomagają również fizyczne przyciski-skróty do najważniejszych funkcji systemu multimedialnego. Dodatkowo użytkownicy mogą liczyć na kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto.

Skórzana tapicerka (dostępna w kolorze czarnym lub beżowym) jest ozdobiona stylowymi perforacjami, które zapewniają wentylację siedzeń. Oprócz tego klienci mogą się również zdecydować na nową czarną tapicerkę ze sztucznej skóry z materiałowymi wstawkami. Natomiast do wykończenia kokpitu i paneli drzwiowych mogą być użyte elementy z przypominającego drewno kompozytu Black Engineered Wood lub z tworzywa Titanium Line Pattern o regularnym geometrycznym wzorze z efektem trójwymiarowości.

Sporo pozmieniało się także na liście wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa. Na pokładzie odświeżonej Camry znajdziemy najnowszą wersję pakietu Toyota Safety Sense 2.5. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) został wzbogacony o nowe funkcje, w tym system wykrywania pieszych i rowerzystów, system zapobiegania zderzeniu czołowemu, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia oraz układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach (ITA). W sytuacji, gdy w czasie skrętu w prawo lub w lewo wystąpi ryzyko zderzenia z pieszym albo z nadjeżdżającym z naprzeciwka autem, system ITA ostrzeże kierowcę i automatycznie rozpocznie hamowanie.

Toyota Camry (2021)

Toyota Camry po liftingu będzie wyposażona również w system redukcji prędkości na zakrętach (Curve Speed Reduction) oraz pełnozakresowy inteligentny tempomat adaptacyjny IACC, który może dostosować prędkość samochodu do obowiązujących na danym odcinku ograniczeń. Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA) także został poprawiony. Teraz m.in. bardziej precyzyjnie wykrywa granice pasa ruchu i skuteczniej utrzymuje właściwy tor jazdy oraz z większą siłą ingeruje w układ kierowniczy.

Więcej na temat Toyoty Camry:

Toyota Camry (2020) – opis wersji i cennik

6 KOMENTARZE

  1. Czyli niestety większość zmian na niekorzyść. Ciekawe kto zdecyduje się na nowy model widząc ile ma asystentów nowych ograniczających wolność i radość z prowadzenia. Samo zwalnianie na ograniczeniach? Powodzenia ze sprzedażą auta 😉 mam nadzieję że większość asystentów łącznie z dźwiękowymi będzie można wyłączyć na stałe choćby i wyjęciem bezpiecznika.

  2. Jezusie Nazarejski, Królu Żydowski, jakie to szczęście, że zdecydowałem się na Camry w maju 2020! Kondolencje dla wszystkich, którzy teraz będą zmuszeni do tolerowania tego wystającego monitora. Co to za moda?!! Co za id…ta i w jakiej marce pierwszy wpadł na pomysł, by widok przez przednią szybę ograniczyć poprzez jakiś wyjący z poziomu „blatu” wyświetlacz? Samochód to ma być samochód, a nie sala kinowa!

  3. dla mnie jak najbardziej ok. Wreszcie się wzięli za słabo działających asystentów i poprawili multimedia. Dla mnie kolejny powód, aby się zdecydować na tę Toyotkę. Obecnie chyba najlepszy wybór w klasie średniej.

  4. Wystający telewizor to porażka. Popieram przedmówcę, że ten co wymyslil wystające telewizory powinien mieć zakaz pracy w każdej firmie motoryzacyjnej. To auto bezwzględnie powinno mieć wersję kombi. Wtedy rozważył bym zakup, ale starszej wersji bez wystającego telewizora. Tyle się mówi o bezpieczeństwie a tu taki odbiornik RTV. Tyle o ekologii a tu wszędzie SUV. W ślepy zaułek zmierza.motoryzacja.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here