NowościPremieryNowa Toyota Camry Hybrid (2024) – oficjalne zdjęcia i informacje

Nowa Toyota Camry Hybrid (2024) – oficjalne zdjęcia i informacje

Japoński koncern przedstawił nową Toyotę Camry w europejskiej specyfikacji. Pod maskę tego modelu trafił napęd hybrydowy 5. generacji. Dowiedz się więcej o tym aucie.

W listopadzie ubiegłego roku miała miejsce premiera kolejnego wcielenie Toyoty Camry. Dziewiąta generacja tej japońskiej limuzyny, podobnie jak poprzednik, jest oparta na platformie TNGA, ale w zasadzie na tym kończą się podobieństwa między nimi. Nowy model został zmieniony niemal pod każdym względem, a teraz poznaliśmy więcej szczegółów na temat europejskiej wersji Camry. Oto, co już wiadomo.

Toyota Camry - bok

Toyota Camry w najnowszym wydaniu ma znajomą sylwetkę, chociaż tym razem projektanci postawili na bardziej wyraziste i dynamiczne linie. Zgodnie z nowym językiem stylistycznym marki, który został wprowadzony wraz z C-HR i Priusem, przód opisywanego auta zyskał charakterystyczne reflektory o zakrzywionym kształcie. Tył nadwozia kojarzy się trochę z Lexusem ES, a nowe tylne lampy nawiązują wyglądem do przednich.

Toyota Camry - przód

Toyota Camry - tył

Projekt deski rozdzielczej w nowej Camry również istotnie różni się względem dotychczasowego modelu. Już na pierwszy rzut oka wydaje się nowocześniejszy i bardziej uporządkowany. Centralny ekran jest znacznie większy niż wcześniej (przekątna 12,3 cala) i służy do obsługi system multimedialny Toyota Smart Connect, który oferuje m.in. nawigację w chmurze, inteligentnego asystenta głosowego, bezprzewodową łączność ze smartfonami poprzez Android Auto i Apple CarPlay oraz funkcję zdalnej aktualizacji (OTA). Standardowo Camry będzie też posiadała zestaw wskaźników z 7-calowym wyświetlaczem, który po raz pierwszy w historii modelu może zostać zastąpiony przez 12,3-calowe cyfrowe zegary.

Toyota Camry - deska rozdzielcza

Na pokładzie prezentowanego modelu znajdą się także udoskonalone systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE. W porównaniu z poprzednią generacją, nowa Camry rozpoznaje większą liczbę potencjalnych zagrożeń i pomaga uniknąć kolizji w większej liczbie scenariuszy, jak również stale kontroluje, czy kierowca jest skupiony na prowadzeniu. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) także działa skuteczniej i potrafi wykrywać możliwe ryzyko zderzenia czołowego. Ponadto podczas skręcania monitorowany jest teraz ruch na dwóch pasach oraz pojazdy i rowerzyści nadjeżdżający z boku.

Nowa Toyota Camry będzie kolejnym modelem w gamie marki, który został wyposażony w piątą generację napędu hybrydowego, która zapewnia lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa. Trzon układu ponownie stanowi 2,5-litrowa jednostka benzynowa, z którą połączono zmodernizowane silniki elektryczne, przekładnię i inwerter, dodając do tego jeszcze nową bipolarną baterię litowo-jonową. W efekcie moc systemowa wzrosła do 231 KM (poprzednik ma 218 KM), przyspieszenie 0-100 km/h uległo skróceniu do 7,9 s (było 8,3 s), a średnie zużycie paliwa spadło do 5,1 l/100 km. To nie koniec zmian mechanicznych, bowiem nowy model zyskał też przeprojektowane zawieszenie z kolumnami MacPhersona z przodu i podwójnymi wahaczami z tyłu.

Toyota Camry - tył

Według zapowiedzi przedstawicieli japońskiej marki, nowa Toyota Camry trafi do sprzedaży w Polsce w drugim kwartale tego roku, natomiast jej produkcja ruszy w drugim półroczu. Zachęcamy do zapoznania się z cennikiem aktualnej generacji:

Toyota Camry – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

2 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji