NowościPremieryNowa Toyota C-HR (2024) – oficjalne zdjęcia i informacje

Nowa Toyota C-HR (2024) – oficjalne zdjęcia i informacje

Japoński producent oficjalnie przedstawił światu Toyotę C-HR drugiej generacji. Nowy model wygląda futurystycznie i po raz pierwszy będzie dostępny także jako hybryda plug-in. Dowiedz się więcej o tym aucie.

Za nami światowa premiera całkowicie nowej Toyoty C-HR. Druga odsłona tego modelu wydaje się pod każdym względem lepsza od poprzedniej – jest jeszcze ciekawiej zaprojektowana, ma bogatsze wyposażenie i korzysta z napędu hybrydowego piątej generacji, a to nie wszystko, co ma do zaoferowania. Oto najważniejsze informacje na temat nowej Toyoty C-HR.

Toyota C-HR (2024)

Toyota C-HR (2024) – nadwozie

W przypadku pierwszej Toyoty C-HR jednym z jej głównych atutów był oryginalny wygląd i nie inaczej jest w przypadku drugiego wcielenia tego SUV-a. Nowy model w wersji produkcyjnej tylko nieznacznie różni się od prototypowej Toyoty C-HR Prologue, którą pokazano w grudniu zeszłego roku. Kształt karoserii z linią dachu w stylu coupe kojarzy się z elektrycznym bZ4X, natomiast przód auta jest utrzymany w tym samym stylu, co w nowym Priusie.

Toyota C-HR (2024)

Odważne linie, krótkie zwisy, duże koła i dwukolorowe malowanie sprawiają, że C-HR prezentuje się bardzo efektownie. Sam wygląd to jednak nie wszystko, dlatego styliści Toyoty zadbali o jak najlepsze właściwości aerodynamiczne nadwozia, optymalizując przepływy powietrza nad i wokół auta. Przykładem tego są chociażby zastosowane po raz pierwszy w modelu tej marki wysuwane klamki.

Toyota C-HR (2024)

Toyota C-HR (2024) – wnętrze

Choć Toyota poskąpiła na razie szczegółów na temat dokładnych wymiarów nowego C-HR, to należy się spodziewać, że będzie on nieco większy od dotychczasowego. To z kolei powinno przełożyć się na nieco bardziej przestronną kabinę i bardziej pakowny bagażnik. Sam wystrój wnętrza może nieco zaskakiwać, ponieważ… jest znacznie spokojniejszy w porównaniu z projektem nadwozia. Kokpit wygląda schludnie i został czytelnie rozplanowany, aby wszystkie najważniejsze przełączniki znajdowały się w zasięgu kierowcy.

Toyota C-HR (2024)

Miejsce na szczycie deski rozdzielczej zajmuje ekran dotykowy o przekątnej 8 cali lub 12,3 cala, który służy do zarządzania systemem Toyota Smart Connect. Pokładowe multimedia oferują m.in. bezprzewodową łączność ze smartfonami za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto oraz inteligentnego asystenta głosowego, a dzięki aplikacji MyT niektórymi funkcjami auta sterować zdalnie (np. klimatyzacją). W wyższych wersjach wyposażenia kierowca ma przed sobą 12,3-calowe cyfrowe zegary, który jest zintegrowany z centralnym wyświetlaczem i korzysta z tych samych motywów kolorystycznych oraz czcionek.

Toyota C-HR (2024)

Warto wspomnieć jeszcze o inteligentnym oświetleniu ambient z możliwością personalizacji, które oferuje 64 różne kolory i pozwala dostosować charakter oświetlenia do pory dnia – w godzinach porannych będą nam towarzyszyć jasne, żywsze barwy, a wieczorem spokojniejsze. Ponadto oświetlenie zostało połączone z systemami bezpieczeństwa, w efekcie czego ostrzeżenia mogą być wzmacniane poprzez zmianę koloru podświetlenia wnętrza na czerwony.

Toyota C-HR (2024)
Stały dach panoramiczny w nowej Toyocie C-HR został pokryty specjalnymi powłokami niskoemisyjnymi i redukującymi podczerwień, dzięki którym latem wnętrze mniej się nagrzewa, a zimą wolniej wychładza.

Skoro poruszyliśmy temat asystentów kierowcy, należy dodać, że Toyota C-HR otrzymała najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE, w tym w najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense, a stałe podłączenie do Internetu pozwala na aktualizacje oprogramowania metodą over-the-air, bez konieczności wizyty w serwisie. Na wyposażeniu opisywanego modelu znajdziemy m.in. układ Proactive Driving Assist (PDA), który inteligentnie dostosowuje prędkość auta do sytuacji na drodze, oraz asystenta kierowania (SA, Steering Assist), który podczas wchodzenia w zakręt dostosowuje siłę wspomagania kierownicy do łuku drogi, aby zapewnić płynniejsze pokonywanie zakrętów.

Toyota C-HR (2024) – silniki

Klienci zainteresowani zakupem nowej Toyoty C-HR będą mieli do wyboru trzy wersje silnikowe – dwie klasyczne hybrydy oraz hybrydę plug-in. Podstawowy wariant 1.8 Hybrid zadebiutował już w odświeżonej Corolli i dysponuje mocą 140 KM. Środkowa odmiana 2.0 Hybrid to układ znany z Corolli Cross – dostarcza 197 KM i może być łączony z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i.

Toyota C-HR (2024)
Nowością w gamie Toyoty C-HR jest wersja z napędem hybrydowym typu plug-in.

Największą nowość w gamie C-HR stanowi natomiast wersja 2.0 Plug-in Hybrid, której moc systemowa wynosi 223 KM. Ten napęd hybrydowy typu plug-in jest już oferowany w Priusie i ma zapewniać duży zasięg w trybie elektrycznym. W codziennej jeździe przydatna może okazać się funkcja Regeneration Boost pozwala na prowadzenie auta z wykorzystaniem jedynie pedału przyspieszenia.

Toyota C-HR (2024) – cena, wyposażenie

Według zapowiedzi na początek do sprzedaży trafią dwie bogato wyposażone wersje specjalne. Wariant GR Sport Premiere Edition będzie wyróżniał się m.in. 20-calowymi felgami aluminiowymi, lakierem Precious Silver z czarnym dachem, akcentami stylistycznymi typowymi dla modeli z linii GR, konsolą środkową ze zdobieniem w kolorze Liquid Black oraz sportowymi fotelami z logotypem GR na zagłówkach, jak również wyświetlaczem HUD oraz systemem premium audio JBL. Odmiana Executive Premiere Edition także otrzyma dwukolorowe malowanie nadwozia, a w jej wnętrzu znajdziemy skórzaną tapicerkę z przeszyciami w odcieniu Sulphur, wyświetlacz HUD oraz panoramiczny dach.

Toyota C-HR (2024)

Ceny nowego modelu nie są jeszcze znane, ale należy zakładać, że bazowe wersje będą wycenione na ok. 150 000 zł, a wymienione wyżej edycje specjalne mogą kosztować już ok. 200 000 zł.

Sprawdź szczegółowy cennik aktualnej generacji Toyoty C-HR:

Toyota C-HR – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji