Zakup samochodu jest znaczącym obciążeniem dla domowego czy firmowego budżetu. Warto wiedzieć, że dzięki pakietom serwisowym późniejsze wydatki można łatwiej kontrolować.
Nawet najnowocześniejszy model samochodu wymaga okresowych czynności serwisowych – przeprowadzanych po określonym przez producenta przebiegu lub czasie. Częstotliwość wizyt jest rozpisana w instrukcji obsługi lub może nastąpić po wskazanym przez komputer pokładowy przebiegu. W dobie szalejącej inflacji oraz rosnących cen usług i produktów, koszty kolejnych wizyt w serwisie mogą okazać się coraz wyższe.
Można się jednak przed tym bronić, inwestując z góry w przedpłacone pakiety okresowej obsługi serwisowej. W przypadku Fiata są one oferowane pod nazwą Easy Care, a dostępne dla wszystkich modeli – w tym nowego Fiata Doblo.
Cena, z góry znana przez klienta, obejmuje wszystkie części, wymagane płyny oraz robociznę do wykonania okresowej obsługi serwisowej. Wystarczy więc umówić się na wizytę w ASO w dogodnym dla siebie i zgodnym z harmonogramem serwisowym terminie. Dlaczego jest to istotne? Jeżeli samochód ma być utrzymany w perfekcyjnym stanie technicznym, jego kluczowe komponenty muszą być okresowo sprawdzane czy wymieniane. W przypadku Fiata, podczas każdego przeglądu, kontrolowany jest poziom poszczególnych płynów eksploatacyjnych – w tym oleju, płynu wspomagania kierownicy, chłodzącego i hamulcowego. W razie potrzeby płyny są uzupełniane lub wymieniane – w zależności od przebiegu samochodu. Wymianie mogą podlegać też np. filtry czy świece.
Fiat Professional proponuje pakiety dla pojazdów w wieku od roku do pięciu lat. Do tego stworzono opcje z limitem kilometrów dla poszczególnych grup wiekowych – zaczynają się od 30 tys. km, a kończą na 200 tys. km. Ceny są uzależnione od modelu oraz wybranego okresu obowiązywania pakietu i dystansu, jaki zamierzamy pokonać.
Przykładowo – dla nowego Fiata e-Doblo za 790 zł – otrzymamy pakiet na 2 lata z limitem 30 tys. km, natomiast na 3490 zł wyceniono najbardziej rozbudowany pakiet serwisowy – 5 lat z limitem 200 tys. km. Szczegóły, na podstawie numeru VIN lub rejestracyjnego swojego pojazdu można sprawdzić na stronie Fiata. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by o pakiet serwisowy zapytać także dealera w momencie zamawiania czy odbierania samochodu.
Dostępne są także inne rozwiązania. Dla samochodów od 3 do 15 roku eksploatacji stworzono pakiet Essential, który zapewnia kontrolę hamulców, zawieszenia, akumulatora, płynów, klimatyzacji i pasków osprzętu. Dzięki temu kierowca może mieć pewność, że samochód jest w dobrej kondycji i nie będzie miał problemów z zaliczeniem badania technicznego. Szczebel wyżej znajduje się pakiet Essential Care Plus – decydując się na niego można liczyć nie tylko na kontrolę pojazdu, a także rabaty m.in. na filtry, klocki i szczęki hamulcowe, sprzęgło, amortyzatory, pióra wycieraczek, opony i akumulatory. Szczegółowe informacje znajdują się w katalogu na stronie producenta.
Część osób może zastanawiać się, czy zamiast pakietu przeglądów może mimo wszystko lepiej postawić na obsługę pojazdu w tańszym, ale niezależnym warsztacie. Każdy musi odpowiedzieć sobie we własnym zakresie na to pytanie. Warto pamiętać, że wyższe ceny usług w ASO nie biorą się znikąd. Autoryzowane stacje mają dostęp do najnowszego oprogramowania i procedur serwisowych, a pojazdy serwisują z użyciem oryginalnych części i zgodnie z wymaganiami producenta. Co istotne, informacja o obsłudze pojazdu w ASO staje się mocną kartą przetargową przy odsprzedaży pojazdu – z jednej strony daje nabywcy pewność, że dotychczasowy właściciel dbał o auto, a z drugiej – ułatwia prześwietlenie jego historii. A przy obecnej sytuacji zakup samochodu coraz częściej staje się długofalową inwestycją.