Współpraca reklamowaPakiet serwisowy - skuteczny sposób na kontrolę wydatków

Pakiet serwisowy – skuteczny sposób na kontrolę wydatków

Zakup samochodu jest znaczącym obciążeniem dla domowego czy firmowego budżetu. Warto wiedzieć, że dzięki pakietom serwisowym późniejsze wydatki można łatwiej kontrolować.

Nawet najnowocześniejszy model samochodu wymaga okresowych czynności serwisowych – przeprowadzanych po określonym przez producenta przebiegu lub czasie. Częstotliwość wizyt jest rozpisana w instrukcji obsługi lub może nastąpić po wskazanym przez komputer pokładowy przebiegu. W dobie szalejącej inflacji oraz rosnących cen usług i produktów, koszty kolejnych wizyt w serwisie mogą okazać się coraz wyższe.

Fiat Doblo - wnetrzeMożna się jednak przed tym bronić, inwestując z góry w przedpłacone pakiety okresowej obsługi serwisowej. W przypadku Fiata są one oferowane pod nazwą Easy Care, a dostępne dla wszystkich modeli – w tym nowego Fiata Doblo.

Cena, z góry znana przez klienta, obejmuje wszystkie części, wymagane płyny oraz robociznę do wykonania okresowej obsługi serwisowej. Wystarczy więc umówić się na wizytę w ASO w dogodnym dla siebie i zgodnym z harmonogramem serwisowym terminie. Dlaczego jest to istotne? Jeżeli samochód ma być utrzymany w perfekcyjnym stanie technicznym, jego kluczowe komponenty muszą być okresowo sprawdzane czy wymieniane. W przypadku Fiata, podczas każdego przeglądu, kontrolowany jest poziom poszczególnych płynów eksploatacyjnych – w tym oleju, płynu wspomagania kierownicy, chłodzącego i hamulcowego. W razie potrzeby płyny są uzupełniane lub wymieniane – w zależności od przebiegu samochodu. Wymianie mogą podlegać też np. filtry czy świece.

Pakiety serwisowe - FiatFiat Professional proponuje pakiety dla pojazdów w wieku od roku do pięciu lat. Do tego stworzono opcje z limitem kilometrów dla poszczególnych grup wiekowych – zaczynają się od 30 tys. km, a kończą na 200 tys. km. Ceny są uzależnione od modelu oraz wybranego okresu obowiązywania pakietu i dystansu, jaki zamierzamy pokonać.

Przykładowo – dla nowego Fiata e-Doblo za 790 zł – otrzymamy pakiet na 2 lata z limitem 30 tys. km, natomiast na 3490 zł wyceniono najbardziej rozbudowany pakiet serwisowy – 5 lat z limitem 200 tys. km. Szczegóły, na podstawie numeru VIN lub rejestracyjnego swojego pojazdu można sprawdzić na stronie Fiata. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by o pakiet serwisowy zapytać także dealera w momencie zamawiania czy odbierania samochodu.

Pakiety serwisowe i przedluzone gwarancjeDostępne są także inne rozwiązania. Dla samochodów od 3 do 15 roku eksploatacji stworzono pakiet Essential, który zapewnia kontrolę hamulców, zawieszenia, akumulatora, płynów, klimatyzacji i pasków osprzętu. Dzięki temu kierowca może mieć pewność, że samochód jest w dobrej kondycji i nie będzie miał problemów z zaliczeniem badania technicznego. Szczebel wyżej znajduje się pakiet Essential Care Plus – decydując się na niego można liczyć nie tylko na kontrolę pojazdu, a także rabaty m.in. na filtry, klocki i szczęki hamulcowe, sprzęgło, amortyzatory, pióra wycieraczek, opony i akumulatory. Szczegółowe informacje znajdują się w katalogu na stronie producenta.

Część osób może zastanawiać się, czy zamiast pakietu przeglądów może mimo wszystko lepiej postawić na obsługę pojazdu w tańszym, ale niezależnym warsztacie. Każdy musi odpowiedzieć sobie we własnym zakresie na to pytanie. Warto pamiętać, że wyższe ceny usług w ASO nie biorą się znikąd. Autoryzowane stacje mają dostęp do najnowszego oprogramowania i procedur serwisowych, a pojazdy serwisują z użyciem oryginalnych części i zgodnie z wymaganiami producenta. Co istotne, informacja o obsłudze pojazdu w ASO staje się mocną kartą przetargową przy odsprzedaży pojazdu – z jednej strony daje nabywcy pewność, że dotychczasowy właściciel dbał o auto, a z drugiej – ułatwia prześwietlenie jego historii. A przy obecnej sytuacji zakup samochodu coraz częściej staje się długofalową inwestycją.

Nowy Fiat e-Doblo

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji