Lexus ES - przód

Lexus ES przeszedł właśnie subtelny lifting. Dowiedz się, jakie zmiany wprowadzono w ramach modernizacji.

Lexus ES w aktualnej odsłonie jest na rynku w 2018 roku, a wczoraj miała miejsce światowa premiera jego odświeżonej wersji. Chociaż Japończycy nie zdecydowali się na wprowadzenie radykalnych zmian, to liczba nowości i tak jest całkiem długa. Przyjrzyjmy się zatem najważniejszym z nich.

Lexus ES - tył

Z zewnątrz Lexus ES po liftingu wyróżnia się przeprojektowaną osłoną chłodnicy oraz nowymi, węższymi reflektorami, które opcjonalnie mogą być wyposażone w funkcję adaptacyjnych świateł drogowych BladeScan. Ponadto w ofercie pojawiły się nowe wzory obręczy kół oraz dwa nowe kolory nadwozia – Sonic Platinum i Sonic Grey.

Lexus ES - przód

Kokpit Lexusa ES został zmodernizowany w myśl zasady „człowiek w centrum uwagi”, dlatego ekran systemu multimedialnego został przesunięty o ponad 10 cm i nachylony o 5 stopni w stronę kierowcy. Sama deska rozdzielcza może być teraz wykończona elementami inkrustacyjnymi z drewna orzechowego Sumi Black Walnut oraz Dark Brown Walnut, z czym świetnie komponuje się nowa opcja kolorystyczna wnętrza w tonacji Forest Brown. Dla wersji F Sport przygotowano dedykowaną, dwukolorową tapicerkę skórzaną.

Lexus ES - wnętrze

Lexus ES - fotele przednie

Lifting objął także podwozie Lexusa ES. Tylne zawieszenie zostało usztywnione, co przełożyło się na pewniejsze prowadzenie i stabilniejsze zachowanie przy wyższych prędkościach. Z kolei dostępne w wersji F Sport adaptacyjne zawieszenie AVS jeszcze lepiej tłumi nierówności, zapewniając większy komfort przy jednoczesnym poprawieniu reakcji na ruchy kierownicą. Za to pod maską obyło się bez zmian – nadal znajdziemy tam 218-konny napęd hybrydowy czwartej generacji, którego „sercem” jest 2,5-litrowy silnik benzynowy, wspomagany przez jednostkę elektryczną.

Lexus ES - przód
Lexus ES w wersji F Sport

Odświeżony Lexus ES oferuje również jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa za sprawą nowego pakietu Lexus Safety System + 2.5. W jego skład wchodzą m.in. system ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre-Collision System) z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, awaryjne wsparcie układu kierowniczego Emergency Steering Assist, asystent pasa ruchu Lane Tracing Assist oraz aktywny tempomat Dynamic Driving Cruise Control.

Zobacz również:

Lexus ES (2021) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here